Sunday, August 10, 2025

လှောင်ပြုံး


 ❝ လှောင်ပြုံး ❞   

    ( ခြိမ့်သဲ )


ဆရာတင်မိုးသည် ဘဝတစ်သက်တာ ကာလပတ်လုံး ကဗျာရေးအား ကောင်းကောင်းနှင့် မောင်းနှင်ခဲ့ကြောင်း စာဖတ်သူအားလုံး သိရှိကြပါသည် ။ ကဗျာပုံစံအမျိုးမျိုးကို ရေးသားခဲ့ဖူးသော်လည်း ဆရာတင်မိုးသည် မြန်မာ့ရိုးရာဂန္ထဝင်ဟန် ကိုသာ စွဲစွဲမြဲမြဲ စွဲစွဲလမ်းလမ်း စူးစူးနစ်နစ် ချစ်မြတ်နိုးသူ ဖြစ်သည် ။


အတွေးတစ်မျိုးနှင့် ဆရာ၏ ရေးရိုးရေးစဉ် မဟုတ်သည့် ကဗျာများကိုလည်း မြန်မာ့ရိုးရာဟန်ပန်နှင့် အကင်းကွာကြီး မဟုတ်ဘဲ တီထွင်ဆန်းသစ်ရေးဖွဲ့တတ်သည်ကို တွေ့ရှိရပါသည် ။ ဆရာတင်မိုး၏ ဘောလုံးပွဲ ကဗျာကို ခံစားတင်ပြလိုက်ရပါသည် ။


ဘောလုံးပွဲ ကြည့်သူများထဲတွင် အခြေခံလူတန်းစား အလုပ်သမား ၊ စာရေး ၊ မှောင်ခိုသမားတို့နှင့်အတူစာရေးဆရာလည်း ဘောလုံးပွဲကို လာကြည့်သည် ။ ထိုထိုသော ပွဲကြည့်ပရိသတ်များသည် အားကစားကို ချစ်မြတ်နိုး၍ မဟုတ်ပါ ။ အားပေးလိုစိတ်ကြောင့်လည်း မဟုတ်ပါ ။ ဘဝအမော သောကအထွေထွေ ခံစားမှုဝေဒနာကို ကျေရာကျေကြောင်း ၊ ပြေရာပြေကြောင်း စိတ်ထွက်ပေါက် ပေးလို၍သာ ဖြစ်ပါ သည် ။


အလုပ်သမား 

စာရေးစားနှင့် 

ခါးကုန်းပိန်သေး 

ရုံးစာရေးတို့ 

ဘောလုံးပွဲဆီ 

ပြေးပြီးလျှင် 

“ ဟေ့ကောင်နီတိုး ၊ 

မအေရိုးကို 

ခြေချိုးလိုက်ကွ ၊ 

ဟိုဘက်က စွပ်ပရား 

ခေါက်ဆွဲစားသလား ၊ 

ခွေ းမသား စူဝက် ” 

စိတ်ထွက်ထွက်နှင့် 

လက်သီးဆုပ်ပြ 

ဒေါသဖြစ်သမျှ 

မိမိရရ ကော်ဆဲ 

စိတ်ဆာတာနဲ့ အတော်ပဲ 

ရင်ထဲ ဒါမှ ရှင်းလေသတည်း ။


ပွဲကြည့်ပရိသတ်များ၏ အားပေးသံမှာ မိုးမွန်အောင် ဆဲရေးတိုင်းထွာ ပွက်ပွက်ညံနေသည် ။ ပွဲကြည့်ပရိသတ်များ၏ ဆဲသမျှ ၊ ဆိုသမျှသည် ရင်ထဲက အခြား ဝေဒနာကို ကြိတ်ခွဲနေခြင်းပင် ဖြစ်သည် ။ 


ဘောလုံးပွဲအပြီး 

ထီးစုတ်ကလေးနှင့်

စာရေးဆရာ 

ပတ်ဗလစ်ရှာထံ 

မျက်နှာချိုသွေး

အရေးဆိုရန်

ခပ်ကုပ်ကုပ်နှင့် 

သုတ်သုတ်ပြန်လေပြီ ။


စာရေးဆရာကလည်း ဘောလုံးပွဲတွင် ဝေဒနာ ဖောက်ခွဲအပြီး ထုတ်ဝေသူထံ စာမူခ ရလိုရငြား တောင်းခံရန် အုပ်တိုက်များသို့ ပြန်သွားလေပြီ ။


အလုပ်သမား

ဘတ်စ်ကားကိုတိုး 

ညှိုးလျလျ မျက်နှာနှင့် 

သာကေတကို ပြန်ရရှာချေပြီ ။ 


အလုပ်သမားများလည်း ဘောလုံးပွဲတွင် စိတ်ထွက်ပေါက်ပေးပြီး ဝပ်ကျင်းရှိရာသို့ ပြန်လေပြီ ။ ထိုစဉ်ကာလက သာကေတသည် အလုပ်သမားတို့ မှီခိုရာ ဒုက္ခရိပ်မြုံလေး ဖြစ်နေပုံရပါသည် ။ 


နောက်တစ်နေ့မနက် 

စာရေးကလေး 

ရုံးပြန်တက်သော်

ရုံးအုပ်ရှေ့မှာ ကြွက် 

မျက်နှာကလေး 

ဆီးရွက်နှင့် 

လက်နှိပ်စက် 

ရိုက်နေပြန်လေသတည်း ။  ။ 


စာရေးကလေး၏ ရုံးဝတ္တရား ဆောင်ရွက်ပုံ ၊ ဆောင်ရွက်နည်း ကဗျာကို အပြီးသတ် ခြယ်မှုန်းထားသည် ။


ထိုကဗျာကို ဆရာတင်မိုးသည် တစ်ထိုင်တည်း ရေးခဲ့သည်တော့ မဟုတ်ပါ ။ ၂၄ . ၁ . ၆၉ တွင် စတင် ရေးသားခဲ့သော်လည်း ၁၅ . ၂ . ၇၃ မှ အဆုံးသတ်နိုင်ခဲ့ပါသည် ။ တစ်တိုတစ်စ ရေးလိုက်ခြစ်လိုက်ဖြင့် လေးနှစ်တာမျှ ကာလ ကြာရှည်ခဲ့ပါသည် ။ စိတ်ကူးရလျှင် ရသလို ထ,ရေး ၊ စိတ်ကူး မရလျှင် မရသလို ချောင်ထိုးထား ၊ ဤသို့ဖြင့် ကဗျာတစ်ပုဒ်လုံး အဆုံးသတ်ဖို့ ကြန့် ကြာနေခဲ့ပုံ ရပါသည် ။


ဆရာတင်မိုး၏ ရေးရိုးရေးစဉ် မဟုတ်သော နောက်ကဗျာ တစ်ပုဒ်ကို ဖော်ထုတ်ချင်ပါသည် ။ ထိုကဗျာကား ချင်းတိုင်းရင်းသား ယဉ်ကျေးမှုအသင်း မဂ္ဂဇင်းတွင် ရေးသားခဲ့သော “ မျက်နှာ ” ဟူသည့် ကဗျာပင် ဖြစ်ပါသည် ။ 


ကိုယ့်မျက်နှာကို 

တစ်ရွာမှတ်ထင် ၊ 

ကိုယ့်ကိုခင်သည့် 

ချစ်ကြင်သူလေးရေ 

တစ်ရက် တစ်ရွာ ၊ 

တစ်မျက်နှာ 

ဆက်ကာဆက်ကာ 

ပြောင်းခဲ့ပြီ ။ 


အသက်အရွယ်အရ မျက်နှာ ပြောင်း မျက်နှာလွဲ အကဲပါပုံကို နိဒါန်းငယ်လေး သွယ်ဖွဲ့ထားပါသည် ။


အသက် ၂ဝ

အမှန်မျက်နှာ 

ငါကြည့်မှာပေါ့ 

ဘာမျှ 

ကိုယ်ကျိုးမကြည့်နိုင် ။


အသက် ၂ဝ အရွယ်တွင် အမှန်တရားမျက်နှာကို ကြည့်၍ ကိုယ်ကျိုးအတွက် မငဲ့ကွက်ကြောင်းကို ရေးဖွဲ့ သည် ။


အသက် ၃ဝ 

မှန်တိုင်းမဟုတ် ၊ 

အလုပ်မျက်နှာ 

ငါကြည့်မှာပေါ့ 

ဒါမှ အလုပ်ဖြစ်မယ် ။ 


အသက် ၃ဝ အရွယ်တွင် အသက် ၂ဝ အရွယ်တုန်းကလို အမှန်တရားကို ရှေ့တန်းတင်ဖို့ ဝန်လေးလာပုံကို ရေးဖွဲ့ သည် ။


အသက် ၄ဝ 

မှန်သည်ကိုသိ ၊ 

ကြည့်မနေနိုင် ၊ 

အလုပ်ကိုသိ ၊ 

ကြည့်မနေနိုင် ၊ မယား၏မျက်နှာ သား၏မျက်နှာ 

ကြည့်ရပါပြီ ။ 

မှန်ရာ မလုပ်ဝံ့တော့ပြီ ။ 

မှန်ရာမလုပ် ၊ ရန် ငါရှုပ် ကုပ်ကုပ်ကလေး ကွေးရပြီ ။ 


အသက် ၄ဝ အရွယ်တွင် သား မယား မျက်နှာကိုသာ ကြည့်၍ အမှန်တရား၏ ဘက်တော်သား အဖြစ်မှ ကွေးကျရပုံကို ရေးဖွဲ့သည် ။


အသက် ၅ဝ

              ၆၀

              ၇၀ ...

အသက်ကြီးမှ 

လူမုန်းမခံပါရစေနှင့် 

လောကဆိုတာ ဒီလိုပေါ့ကွယ် ။  ။ 


အသက်ကြီးလာတော့ လက်သီးဆုပ်ကို ဖြေလျှော့ ၊ အမှန်တရားကို ကျောခိုင်း၍ ရှောင်ရှားလာပုံကို ရေးဖွဲ့သည် ။ 


ဆရာတင်မိုး၏ ကဗျာဆို ဘာ ရေးရေး ကောင်းသည်ချည်းပင် ဖြစ်ပါသည် ။ ကဗျာမှု မြောက်သည်ချည်းပင် ဖြစ်ပါသည် ။ ဘောလုံးပွဲ နှင့် မျက်နှာ ကဗျာ နှစ်ပုဒ်တွင် ဆရာတင်မိုး၏ လှောင်ပြုံးကို ချစ်မက် နှစ်သက်စဖွယ် မြင်တွေ့လိုက်ရပါသည် ။


 ⎕ ခြိမ့်သဲ

📖ရွှေအမြုတေ ရုပ်စုံမဂ္ဂဇင်း

     ၂၀၁၅ နိုဝင်ဘာ

No comments:

Post a Comment