Sunday, August 7, 2022

လူပျို မှိုတက် ( ၇ )


 အညာနွေ ကား ပူလွန်းသည် ။


နဂို အပူ ကြောက်သော ကျွန်တော့် အဖို့ ကား ပြောစရာ မရှိ အင်္ကျီ ကို ချွတ် ထားရသည့် အပြင် လုံချည် ပါ ခါးတောင်း ကျိုက် ထားရ သည် ။


သို့သော် ခေသူ မဟုတ် ။


နံဘေး နား တွင် ကျွန်တော့် နည်း နှယ်နှယ် လူငယ် တစ်အုပ် ကျွန်တော့် အား ငေးကြည့် နေကြ၏ ။ တချို့ကား ငုတ်တုတ် ။ တချို့ကား ငေး လျက် ။ 


“ အဲဒါနဲ့ကွာ ငါ ကလဲ ညတုန်း က ခုန ပြော တဲ့ ညိုညိုလွင် နဲ့ ချိန်း တွေ့ပြီး အိမ် အပြန် နောက်ကျပြီး နုံးချိ ပင်ပန်းပြီး အိပ်မောကျ အဲ နုံးချိရတဲ့ အကြောင်း ကို ဟိုတစ်နေ့ က ချိန်းတွေ့ တဲ့ စန်းနုရှိန် နဲ့ အကြောင်း မှာ ကွက်ကွက်ကွင်းကွင်း ရှင်းပြပြီးပြီနော် ၊ ငါ့ လက် က သိတယ် မဟုတ်လား ၊ ဘုရားပွဲ ဈေး မှာ လုပ်စား လာတဲ့ လက် ဆိုတော့ သိပ် သွက်တာ ၊ ဟဲဟဲ ”


အားလုံးက ကျွန်တော့် အား လေးစားစွာ ကြည့်၍ ခေါင်း ညိတ်သည် ။


“ အိပ်ရာ က ထပြီး နာရီ ကြည့် လိုက်တော့ မိနစ် နှစ်ဆယ် နောက် ကျနေပြီ ၊ အဲဒါနဲ့ ငါ လဲ ကမန်းကတန်း မျက်နှာ သစ် ပြီး ချိန်း ထားတဲ့ ရန်ကုန်တက္ကသိုလ် ဝင်း ထဲ ပြေး တာ ၊ အချစ် အတွက် ဆိုတော့ အပင်ပန်း ခံရမယ်လေ ၊ ဟုတ်ဘူးလား ”


ခေါင်းညိတ် ကြပြန်သည် ။ 


“ ငါ လဲ အားကုန် ပြေး တာပေါ့ကွာ ၊ အဲ ဟောဒီ ဆံပင် ရှည်ရှည် ကြီး က လေ ထဲ မှာ ဝဲလွင့် နေတာပေါ့ကွာ ၊ ဟုတ်ဘူးလား ”


ကျောလည် ကျော်ကျော်ခန့်  ရှိ နီကျင်ကျင် ဖွာလန်ကျဲ ဆံပင် ကို ဆွဲ ပြလိုက်သေးသည် ။  ငေး ကြတုန်း ။ အားကျနေတုန်း ။


“ ကျောင်းဝင်း ထဲ လဲ ရောက်ရော စိန်ပန်းပင်တွေ တန်း နေတဲ့ ခုံတန်းလေး မှာ သီရိနွယ် က စောင့် နေတုန်း ရှိသေးတယ် ၊ သူ့ မျက်နှာလေးက ငယ်ပြီး နှုတ်ခမ်း က စူပွပွ ဖြစ်နေပြီ ၊ ငါ့ ကို မြင်တော့ တစ်ဖက် လှည့် သွားတာပေါ့ကွာ ၊ သိတယ် မဟုတ်လား ၊ အချိန် ကလဲ တစ်နာရီ နီးပါး နောက်ကျ သွားတာကိုး ၊ ငါ့ ကို လဲ စကား မပြောတော့ဘူး ၊ ဒါပေမယ့် သိတယ် မဟုတ်လား ၊ ငါ က မင်းတို့ လို မဟုတ်ဘူး ၊ မိန်းမ အကျော နပ် တယ်လေ ”


အားလုံး ကို ဝေ့ ကြည့်ရသေး၏ ။ အားလုံး ငေး ကောင်းတုန်း ။ 


“ ငါ လဲ ဘာမှ ပြော မနေတော့ဘဲ ငါ ရဲ့ ဟောဒီ ရင်ခွင်ကျယ်ကြီး ထဲ တစ်ခါတည်း ဆွဲ သွင်းလိုက်တာ ”


အားလုံးက ရင်ခွင်ကျယ် ဟု အမည် ရသော နံရိုးပြိုင်းပြိုင်း ငေါ ထွက်နေသော ခန္ဓာပိန် ကို ကြည့် ကြသည် ။ ကျွန်တော် က ထင်ပေါ် လှသော စတုတ္ထနံရိုး ကို လက်သီးဆုပ် နှင့် ခေါက်ပြရင်း


“ မိန်းကလေးတွေ က ဒီလို ကြွက်သား ပေါ်နေတာမျိုး ကို သဘော ကျတယ် မဟုတ်လား ၊ နောက်ပြီး ငါ က အဝေးကြီး က ပြေး လာရတာ ဆိုတော့ ချွေးနံ့ ကိုယ်သင်းနံ့တွေ နဲ့ မရုန်းနိုင်တော့ဘူး လေ ၊ အဲဒါနဲ့ ငါ လဲ သူ့ မေးလေး ကို ဆွဲပြီး ပါးလေး ကို ရှလူးခနဲ ”


အားလုံး နှာခေါင်းတုံးတုံးကြီးတွေ လိုက် ရှလူးကြပုံ ရ၏ ။ အတန် ကြာမှ နံဘေး နား ငုတ်တုတ် ထိုင်နေသော ဖိုးအောင် က မရွံ့မရဲ ဖြင့်


“ အဲဒီ အချိန် မှာ အစ်ကို့ ပါးပြင် လဲ ရှက်သွေးတွေ ရဲ နေမှာပဲ နော် ”


သူ့ အမေး ကြောင့် ကျွန်တော် လဲ အားတက်ပြီး


“ ဒါပေါ့ကွ ၊ ချစ်သူ ရဲ့ ပါးပြင် ကို နမ်းတဲ့ အချိန်မှာ ကိုယ့် မှာ လဲ ရှက်သွေး ” 


စကား ပင် မဆုံးလိုက် ။ ကြား လိုက်ရသော အသံ က


“ ဘာ ရှက်သွေးလဲ ၊ ရှက်ကြော မရှိတဲ့ သူ က ဘယ်လို ရှက်သွေး ဖြန်း မှာလဲ ”


“ ရှက် ရှက်ကြော ” 


စကား ပင် ဘယ်လို ဆက်ရမှန်း မသိတော့  ။ ကြည့် လိုက်တော့ 


“  ငမျိုး ”   


ငမျိုး ကို မြင်တော့ တွန့်ဝင် သွားမိသည် ။ မှန်၏ ။ ဒီကောင် က ကျွန်တော် နှင့် ရန်ကုန် က အတူ လာခဲ့သူ ။ ကျွန်တော့် အကြောင်း ဆံပင် မှ အစ ခြေဖဝါး အဆုံး သိသူ ။


အခွင့် ရတုန်း ရွာသားများ ကို မဟုတ်မဟတ် ဇာတ်လမ်းဆင် ပြောမိ နေရာမှ ယခု ငမျိုး ရောက်လာ၍ စိတ်ကူး နှင့် ကျင့်နေသော ဘလက္ကာယအမှုကလေးပင် အဖမ်း ခံလိုက်ရပေပြီ ။ ထို့ကြောင့်


“ မင်း မင်း ကလဲ ကွာ ၊ ရှက်ကြော တော့ နည်းနည်း ရှိပါတယ် ကွ အဟဲ ”


ကျွန်တော့် မျက်နှာချိုသွေး စကားကို ငမျိုး က ရှုံ့မဲ့ လိုက်ပြီး


“ ဘာ ရှက်ကြောလဲ ၊ မွေး ကတည်းက ရှက်ကြော နဲ့ ချက်ကြော မှား ဖြတ်ခံနေရတဲ့ သူက များ ဟွန်း ပြော နေလိုက်တာ ၊ ကိုယ် သင်း နံ့ တဲ့ ” 


ကျွန်တော် က ကိုယ့် ကို ကိုယ် ပြန် ငုံ့ နမ်းရင်း 


“ မွှေးပါတယ် ဟ ၊ မင်း ကလဲ ” 


“ ဘာ မွှေးလဲ ၊ အရက်နံ့ တွေ မွှန် ဟောင်နေတဲ့ ဟာ ”


“ ဝေါ့ ”


ဟုတ် မဟုတ် အနံ့ ခံ လာသော ထူးနိုင် အော့အန် မလို ဖြစ် သွား၏ ။ ကျွန်တော် လဲ ရှက်ကိုးရှက်ကန်း နှင့် ...


“ ဟိုလေ ၊ အနံ့ မမွှေးတာတောင် ဗလ က ”


“ ဘာ ဗလ လဲ ၊ ခန္ဓာ ကိုယ် ကလဲ ကြည့်ဦး ၊ မေဓာဝီ  သမင်မ ကိုယ်ဝန် လွယ် ထားရသလို နေ့စေ့လစေ့ကြီး ”


ကျွန်တော် လဲ ခုန အကောင်း လုပ်ပြီး ကော့ကော့ ပြနေသော ခန္ဓာကိုယ် ကို ကျုံ့ ထား လိုက်မိသည် ။ ဒါကို ငမျိုး က ငေါထွက်နေသော နေရာ ကို လက်ညှိုး နှင့် ထောက်ပြပြီး


“ နံရိုးတွေ ကလဲ ကြည့်ဦး ၊ တံခါးလက်ကိုင်သံပန်းတွေ လို ၊ ဆံပင် လဲ ကြည့်ဦး ၊ မကောင်းတတ် လို့ သာ တက် ပေါက် နေရတာ သူတို့ ခမျာ မပေါက်ချင်ရှာဘူး ၊ ဒါကြောင့် ကျိုးတိုးကျဲတဲ နဲ့ ”


ဆက် ပြောလျှင် ရစရာပင် ရှိတော့မည် မဟုတ် ။ ထို့ကြောင့် စကား ဖြတ်သည့် အနေ နှင့်


“ မင်း ကလဲ ကွာ ၊ ရုပ်ရည် နဲ့ အကျင့် ပဲ မကြည့်နဲ့လေ ၊ စွမ်းတာ လေးတွေ လဲ ရှိပါတယ် ” 


ကျွန်တော့် စကား ကို ငမျိုး က မျက်နှာ ပို ရှုံ့မဲ့လိုက်ပြီး


“ ဘာ စွမ်းတာ ရှိလဲ ၊ အဖွား လက်နှစ်လုံး ၊ အဖိုး လက်နှစ်သစ် တစ်ဆွေလုံး တစ်မျိုးလုံး ပေါင်း မှ ခြောက်လက်မ မကျော်တဲ့ ဟာ ကများ ”


သူ့ စကား ကြောင့် ကျွန်တော် လဲ တင်း ပြီး


“ ဟေ့ကောင် အဖွား လက်နှစ်လုံး ၊ အဖိုး လက်နှစ်သစ် နဲ့ လူ ဖြစ်အောင် မွေးလို့ ရတယ်ကွ ၊ မယုံရင် မင်း ကောင်မလေး လွှတ်လိုက် လုပ်ထည့်လိုက် လို့ ကံကောင်း ရင် ခြောက်လ ၊ ကံမကောင်းရင် ကိုးလ အထိ မပေါ့မပါး ဖြစ်သွားမယ် ၊ ဘာမှတ်လဲ ”


“ ခင်ဗျား ဘာစကား ပြောတာလဲ ရိုင်းလှချည်လား ” 


“ ငါ ဆိုလိုတာ က ငါ့ ဒုက္ခ ကို ထမ်းထားရမယ်လို့ ဆိုလိုတာ ကွ ၊ မင်း အတွေး ကို က ရိုင်းနေတာ ”


“ ခင်ဗျား စကား ကို က နှစ်ခွ ” 


“ တစ်ခွပါပဲ ကွာ ၊ တစ်ခွ တောင် အနိုင်နိုင် ” 


“ ဟေ့လူ ခင်ဗျား ” 


“ ကဲ ကဲ တော်ကြပါတော့ဗျာ ၊ တော်ကြပါတော့ ” 


ကျွန်တော်တို့ နှစ်ယောက်ကြား ရွာသား ထူးနိုင် က ကြားဝင်ပြီး


“ ငမျိုး ကလဲ ကွာ ၊ ကိုကြည် ပြောတာ ပြောပါစေ ၊ သူ့ ရုပ် သူ ရည် နဲ့ ဘာမှ သောက်ဖြစ် မရှိတာ ပေါ်လွင်ပြီးသားပါ ”


“ ဟမ် ”


သူ့ စကား ကြောင့် ကျွန်တော် တွန့်ဝင် သွားရသည် ။ ဒါကို      နီ ဘေးနား က ဖိုးအောင် က


“ ဟုတ်သား ငမျိုး ၊ ဒီရုပ် ဒီရည်နဲ့ ငါတို့ လဲ ခန့်မှန်း တတ်ပါ တယ် ၊ ဒါပေမယ့် ငါတို့ ရွာမှာ ဘာ မှ ဧည့်ခံစရာ မရှိလို့ ၊ သူ့ စကား ကို စိတ်ဝင်စားချင်ယောင် ဆောင်ပြီး နားထောင် ပေးနေတာ ၊ ဒါပဲ ဧည့်ခံ စရာ ရှိလို့ ဧည့်ခံ နေတာပါ ၊ ဒီရုပ် နဲ့ ဒီရုပ် ကွာ ကောင်မလေးတွေ အာဘွား ရှလူး ဖို့ မပြောနဲ့ ၊ ခွေးတောင် အသတီ ခံပြီး လျှာ နဲ့ တက် မလျက်တာ ငါတို့ သိ ပါတယ် ၊ ဒါပေမယ့် ကိုယ့် ဆီ လာတဲ့ ဧည့်သည် ပျော်သွားအောင် ပြောချင်တာ ပြော ဆိုပြီး လွှတ် ထားတာပါ ၊ ငါတို့ မှာလဲ ဦး နှောက် ရှိပါတယ် မင်း ကလဲ ၊ ပြော ပြော ကိုကြည် ဆက်ပြော ” 


ကျွန်တော် သဘောပေါက် သွားပြီ ။ ဒီကောင် တွေ တဆိတ် ကျွန်တော့် ကို အထင် သေး လွန်း သွားပြီ ။ ထို့ကြောင့် ရုတ်တရက် ထပြီး


“ မင်းတို့ က ငါ့ ကို အထင် သေးတယ် ဟုတ်လား ၊ အေး ဒါဆို မြဲမြဲ မှတ်ထားလိုက်ငါ ဟောဒီ ရွာက မပြန်ခင် မင်းတို့ ရွာသူ တစ်ယောက် ကို အာဘွားရှလူး ပြ သွားမယ် ၊ အဲဒါ ငါ့ ရဲ့ သံန္နိဌာန် ၊ ပေးစမ်း ဂစ်တာ ”


အားလုံး ပြုံးစိစိ ဖြစ်ကုန်၏ ။ ပြက်လုံး တစ်ခု ကို ကြား လိုက်ရ သလို သာ ထင်နေဟန် တူ၏ ။ မျိုးအောင် က နံဘေး နား ထားသော ဂစ်တာ ကို ကမ်းပေး၏ ။ ကျွန်တော် က ဂစ်တာ ကို ဆွဲယူပြီး


“ ပြောစမ်း ၊ ဘယ်နား အပျို ရှိလဲ ”


ကျွန်တော် ကိုယ့် အစွမ်းအစ ကိုယ် ယုံကြည်စွာ ရဲရဲကြီး မေး လိုက်သည် ။ ဒါကို ထူးနိုင် က


“ ရွာလည် နား က ဖိုးဇေ တို့ အိမ်နား မှာ ရှိတယ် ကိုကြည် ၊ မသီတာ တို့ အိမ် မှာ အပျိုလေးတွေ လေးယောက် လောက် ရှိတယ် ၊ ကျွန်တော် လိုက်ပြမယ် ” 


ဒါကို ကျန်သူများကလဲ 


“ ဟာ ဒါဆို ငါတို့လဲ လိုက်မယ်လေ ၊ ချန် မထားပါနဲ့ ” 


“ ဟုတ်သား ကိုကြည့် အစွမ်းအစ ကို လိုက် ကြည့်တာပေါ့ ” 


အားလုံး တသီကြီး ကျွန်တော့် နောက် ကို လိုက်ခဲ့ကြသည် ။


ကျွန်တော် က အင်္ကျီ ဗလာကျင်း ၊ လုံချည် ခါးတောင်းကျိုက် နှင့် ဂစ်တာကြီး ထမ်းပြီး  မပေါက်ချင် ပေါက်ချင် ပေါက်နေသော ခါး လည်လောက် ရှိ ဆံမွှေး နီကြောင်ကြောင် တခါခါ ။ 


ကျွန်တော့် နောက်တွင် တော့ ကျွန်တော့် လို အင်္ကျီ ဗလာကျင်း နှင့် ရွာသား ဆယ်ဦး ခန့် က ကပ်ပါ လာလေတော့သည် ။


     •••   •••   •••   ••• 


အညာနွေ ညများ ၏ ထုံးစံ အတိုင်း အပူငွေ့ က မပြယ်သေး ။


နေ့ခင်းပိုင်း က ပူ ခဲ့သမျှ အပူများ မှာ မြေပြင် ထဲ ထိ စိမ့်ဝင်ပြီး ညခင်း နေရောင် မရှိတော့သော အချိန် ထိလဲ နေ့ခင်းပိုင်း က စု ထား သော အပူများ မှာ တံလျှပ်သဖွယ် မြေပြင် ထဲ မှ ပြန်လည် ထိုးထွက် လာကြပြီး အချိန်မျိုး ၌ မြေပြင် ကို ဟပ်ဆဲ ။


ထိုအချိန်မျိုး ၌ မြေပြင် ၏ ဘယ်နေရာ နေနေ အပူ မှာ သေ သည် ဟူ၍မရှိ ၊ တရှိန်ရှိန်နှင့် လူ ကို ဟပ်ဆဲ ။ ထို့ကြောင့် အညာ သည် ညဦး ၌ အိပ် ရိုး ထုံးစံ မရှိ ။ မြေပြင် မှ အပူ ရှိန် ကျ မှပင် အိပ်ရာ ဝင်ကြမြဲ ။


ယခု အညာသားများ ပင် ငြီး ယူရသော အညာ ည ဦး ၌ ကျွန်တော် အပါအဝင် လူရွယ် ဆယ်ဦး ခန့်မှာ ပူပြင်းလှသော အညာလမ်းမကြီး ပေါ် နှလုံးမြေကျ ထိုင်၍ လာသမျှ အညာသူ လူမရွေး ၊ ကံစမ်းမဲ မပါဘဲ ဂစ်တာ တစ်လက် နှင့် ကြူ ပွဲ စတင်ရန် ကြံစည် နေကြခြင်းဖြစ် သည် ။


“ ကဲ ကိုကြည် ၊ ဒီရုပ် ဒီရည် တွေ မြင် တာနဲ့ ဘယ် အမျိုးကောင်း သမီး က မှ အပြင် ထွက်ရဲကြမယ် မထင်တော့ဘူး ၊ အဲဒီတော့ ပြန် အိပ် ရင် အိပ် မအိပ်ရင်လဲ တစ်နေရာ သွား ဝိုင်း မှ နဲ့ တူတယ် ”


ဖိုးအောင် ၏ စကား ။ ဒါကို ကျွန်တော် က ကိုယ့် ကို ကိုယ် ယုံကြည်မှု ပြည့်ဝစွာဖြင့် ရှိစုမဲ့ ရင် ကို တင်းခနဲ  နေအောင် ကော့ ထုတ်လိုက်ပြီး


“ သူတို့ က ကြူ ဖို့ မထွက် ရင် ကိုယ် က ချူ ထုတ် ရမှာပေါ့ ဖိုးအောင် ရဲ့”


“ ဘာလဲ သင်္ဘောရိုး နဲ့ လား ” 


“ အဲဒါ ဝမ်းချူတာ ကွ ၊ ကောင်မလေးတွေ သင်္ဘောရိုး နဲ့ ချူ လို့ ရမလား ”


ကျွန်တော့် စကား ကို ဖိုးအောင် က  ခေါင်းကုတ်ပြီး 


“ သိပါဘူး ၊ ကျွန်တော် လဲ ဒီလောက်   ကြားဖူးတာ ဒါဖြင့် ဘာနဲ့ မှာလဲ ”


သူ့ အမေး ကို ကျွန်တော် က ပါလာသော ဂစ်တာ ထောင်ပြပြီး


“ ဒါနဲ့ ချူ မှာလေ ” 


“ ဟယ် အကြီးကြီး ”


“ ဟာ မင်း က လဲ တွေး လိုက်မှဖြင့် ပေါက်ကရ ချည်းပဲ ငါ့ ရဲ့ ဂီတသံ နဲ့    ချိုး  လိုက်ရင် ကောင်မလေးတွေ တုန် ဆင်း သွားမှာပါ ”


“ ဟင် ဟုတ်လား ၊ ဒါဖြင့် လုပ်လေ ”


အများက မြှောက်ပေး၍ ကျွန်တော် လဲ ပါလာသော ဂစ်တာ ကို တင်တောင် တင်တောင် မြည်အောင် အသံ စမ်း လိုက်သည် ။  


“ ငါ အင်္ဂလိပ် လို ဆို လိုက်ရင် သူတို့ နားလည်ပါ့မလား ” 


အားလုံး တစ်ယောက် မျက်နှာ တစ်ယောက် ကြည့် ကုန်၏ ။ 


“ ထားလိုက်ပါ ၊ မြန်မာ လိုပဲ ဆို လိုက်ပါ့မယ် ”


အမှန်တော့ ကိုယ်တိုင် လဲ အင်္ဂလိပ် လို တစ်လုံး မှ မတတ် ။ ဒါကို အခွင့်ရတုန်း မသိမသာ ကျော်   လိုက်ခြင်းသာ ။ ကိုယ့် ဘာသာ ကိုယ်ဆိုလျှင် 


“ what is my name ”   


“ who am I ” 


ဆိုတာလိုမျိုး ဖြစ်နေသည် ။ ဒါကို အတတ်ကြီး လုပ်ပြီး အလစ်အငိုက် မှ တစ်ချက်လောက် ကျော ဖြစ်အောင် ကျော လိုက်ခြင်းဖြစ်၏ ။


“ တင်းတောင် တင်းတောင် ” 


ဂစ်တာ ကို ခပ်တည်တည် နှင့် ကြိုး ညှိ လိုက်သည် ။ 


“ ဟ ဟ ကိုကြည် ခဏ နေဦး ၊ အိမ် ထဲ မှာ ရန်ဖြစ် နေကြတာလား ”


ထူးနိုင် က ပခုံး ကိုင် ၍ ပြောသည် ။ အသေအချာ နားစွင့် ကြည့် တော့


“ ဟဲ့ ငါ မှန်တယ် ထင်လို့ လုပ်တာပဲ ဘယ်သူ့ ဂရုစိုက် ရမှာလဲ ”


“ မှန်တယ်ထင်တိုင်း လုပ်လို့ရမလား ၊ ပတ်ဝန်းကျင် ဆိုတာ ရှိသေးတယ်လေ ”


အိမ် ထဲ မှ အော်ကြီးဟစ်ကျယ် ထွက်လာသော စကားသံများ 


“ ဟာ အကြီးမ မပုံ့ နဲ့ အလတ်မ အေးစံ ရန်ဖြစ် နေတာပဲ ” 


ဖိုးအောင် မှ ထောက်ခံသည် ။


“ ဟာ ဒါဆို မဖြစ်ဘူး ထင်တယ် ၊ သိပ် မကြာခင် လက်ပါ ကြ တော့မှာ ၊ အဲဒီတော့ ကျရင် သူတို့ မိဘတွေ က ပတ်ဝန်းကျင် ပါ  ပတ် ကြမ်း မှာ ”


ကျော်ဝင်း က ထ ပြေးမလိုပင် ဖြစ်နေ၏ ။


“ ဟဲ့ ပတ်ဝန်းကျင် ကို ဘာလို့ ဂရုစိုက် နေရမှာလဲ ၊ သူတို့ က ထမင်း ကျွေးထားတာ မဟုတ်ဘူး ၊ ကိုယ့် ဘာသာ ကိုယ် စားတာ ”


“ ဒီအရွယ်ကြီး ရောက်လို့ ပတ်ဝန်းကျင် ဂရုမစိုက်ရင် နင့် ဘဝ ဟာ ”


ရန်ပွဲက ပို၍ အရှိန် မြင့် လာပေပြီ ။ ဒါကို အတူ ပါလာသော ငမျိုး မှ ပင်


“ ဟုတ်တယ် ကိုကြည် ၊ ဒါ အပူပိုင်းဒေသ နော် ၊ လူတွေ က သွေးဆူ သိပ်လွယ်တာ ၊ တော်ကြာ ကိုယ့် ဖက် လှည့် လာလို့ ဟုတ်ပေ့ ဖြစ်နေဦးမယ် ”


ကျွန်တော် ပြုံးမိသည် ။ ဒီကောင်တွေ ဂီတ ရဲ့ စွမ်းပကား ကို မသိသေး၍ ဤ စကားမျိုး ဆိုပုံ ရသည် ။ ထို့ကြောင့်


“ ဒီမှာ မင်းတို့ မှတ်ထား ” 


အားလုံး ကျွန်တော့် ကို ကြည့်သည် ။


“ ဂီတ ဆိုတာ ငြိမ်းချမ်းရေး ကို ဖော်ဆောင်တာ ၊ ကမ္ဘာစစ်ကြီး ဖြစ်တာတောင် ဂီတသံ က လူတွေ ရဲ့ စိတ်နှလုံး ကို ဘေးချမ်းစေ တုန်း ပဲ ၊ ဂျာမနီ က ဂျူးတွေ ကို မျိုးဖြုတ်သတ်ပစ်နေတဲ့ အချိန် မှာ တောင် ဂျာမန်ဗိုလ်ချုပ် တစ်ယောက် က ဂျူးဂီတသမားတစ်ယောက် ကို ဝှက်ထား ပေးခဲ့ဖူးတယ် ၊ ယုတ်စွအဆုံး အသိဉာဏ် နည်းတဲ့ မြွေဟောက် တောင်မှ ပလွေ က ထွက်တဲ့ ဂီတသံ ကြားရင် ငြိမ်ကျ သွားရ တာပဲကွာ ၊ ဟားဟား ဒီ ရန်ပွဲ လောက် က ငါ့ ဂီတသံ ကြားရင် ငြိမ်းချမ်း သွားစေရမယ် ၊ ဟွင်းဟွင်း ”


ရှည်လျားစွာ ရှင်းပြရင်း ဂစ်တာကြိုး ကို တင်းတောင် တင်းတောင် ဆက် ညှိသည် ။ အတွင်း မှာ ပွဲ က ဆူနေတုန်း ။


"အေး ငါ မှန်တယ် ထင်လို့ လုပ်တာ ၊ ဘယ်သူ့ ဂရုစိုက်ရမှာလဲ ”


“ အဲလို ပြောလို့ မရဘူးလေ နင် မှန်တိုင်း ပတ်ဝန်းကျင် က မမှန်နိုင်ဘူး ”


အတွင်း မှ ပွက်ပွက်ဆူ ထွက်လာသော အသံ ကို ဖုံး ရန် အသံ ဆယ့်နှစ်ကီး  ဘယ်ကီး နဲ့ မှ မကိုက်သော ကျွန်တော့် အသံ ကို မြှင့်၍ သူတို့ နှင့် လိုက်ဖက်မည့် သီချင်း ကို ဤသို့ စ လိုက်သည် ။ 


“ မှန် တယ် ဆို လုပ် စမ်း ”


ကျွန်တော် ၏ အသံပြဲ ၊ အသံဝဲကြီး ကြောင့် အားလုံး ရုတ်တရက် ကြောင် သွား၏ ။ ကျွန်တော် က ဝမ်းသာအားရ အသံ ကို မြှင့်၍ ဆက် ဆို လိုက်သည် ။


“ မှန်တယ် ဆို လုပ်လိုက် ၊ ဒီရင် မှာ သွေးဆိုးတွေ သွေးညစ်တွေ  ၊ ရှိသမျှ အကုန် ဖောက် ထုတ်လိုက်စမ်းပါ ၊ အို သတ္တိ တော့ ရှိ ”


တစ်ခေတ်တစ်ခါ က ဦးကျော်ဟိန်း တို့ ကိုချစ်ကောင်း တို့ ၏ နာမည်ကြီး သီချင်း ။


“ ဘုရား အသိ ၊ တခြား လူ သိဖို့ မလိုဘူး ဟေ့ ”


ကျွန်တော့် ၏ အသံပြဲ အသံကွဲ ကြီး ကြောင့် အားလုံး ကြောင် ပြီး ငြိမ်ကုန်၏ ။ ကျွန်တော် ဝမ်းသာအားရ ပင် အသံ ကို မြှင့်၍ ထပ်ဆိုလိုက်သည် ။


“ မှန်တယ်ဆို လုပ်စမ်း ” 


ကျွန်တော့် စာသား နှင့် အပြိုင် ထွက်ပေါ်လာသော အသံ က 


“ အေး ငါ မှန်တယ် ထင်လို့ လုပ်တာ ဘာဖြစ်လဲ ” 


ကျွန်တော့် အသံ ကလဲ ကပ်လျက် 


“ မှန်တယ်ဆို လုပ်လိုက်"


“ ဟဲ့ မှန်တယ် ထင်တိုင်း လုပ်လို့ ရမလား ၊ ပတ်ဝန်းကျင် ဆို တာ ရှိတယ် ”


“ ဒီ ရင် မှာ ရှိသမျှ ဒီ သွေးဆိုးတွေ သွေးညစ်တွေ ဖောက်ထုတ် လိုက်စမ်းပါ ”


“ ဟဲ့ကောင်မ ၊ နင့် သွေးဆိုးတွေ သွေးညစ်တွေ ငါ လာ ဖောက်ပြီ ဟေ့ ”


“ သတ္တိတော့ ရှိ ”


ကျွန်တော့် သီချင်းသံ နှင့် ဟာမိုနီ လိုက်နေသလို ပေါ်ထွက် လာသော ရန်ဖြစ်သံများ ။


“ ကောင်မ သတ္တိ ရှိရင် လာခဲ့စမ်းပါ ” 


အိမ်တွင်း မှ ဝုန်းဒိုင်းကျဲသံများ ကြား ရ၏ ။ 


“ ဘုရားအသိ ” 


“ ငါ မှန်တာ ဘုရား သိတယ် ဟဲ့ ကောင်မရဲ့ ”


“ တခြား လူ သိဖို့ မလိုဘူး ”


“ ဟဲ့ တခြား လူ လဲသိ ဖို့လိုတယ် ဟဲ့ ကိုယ် မှန်တယ် ဆိုပြီး ကြိတ် နေလို့ မရဘူး ”


အိမ်တွင်း နပန်းလုံးသံများ ပန်းကန်ပြားပျံ များ မြင် နေရ သည် ။ ကျွန်တော် က ကိုယ့် ဂစ်တာ ဆိုလို နှင့် ငြိမ့် နေတုန်း ။ ဂစ်တာ ဆိုလို ပြီးသည် နှင့်


“ မိန်းကလေး မင်း ကျေနပ်ပလား ” 


“ မကျေနပ်ဘူးဟေ့ ၊ မကျေနပ်နိုင်ဘူး ၊ ကဲဟာ ”


နည်းနည်း ငြိမ်သွားသော မိန်းမများ ထို သီချင်းသံ ကြားသည် နှင့် ပြန် ခုန်ထွက်ကာ ဝုန်းဒိုင်းကျဲ ကုန်ကြပြန်၏ ။


“ အေး ငါကလဲ ကျေနပ်နေတယ် ထင်လား ကောင်မ ရဲ့ ” 


“ လုပ်သင့်တာ လုပ်လေ ”


“ နင့် ကို ဟောဒီလို ဟောဒီလိုပဲ လုပ်သင့်တယ် ဟေ့ ”


“ ငါ ကတော့ နင့် ကို ဟောဒီလိုပဲ လုပ်သင့်တယ် လို့ပဲ ထင် တယ် ဟေ့ ”


“ ဖြန်း ဖြန်း ” 


ရန်ပွဲ က ဇာတ်ရှိန် ပို မြင့်လာသည် ။ 


“ မိန်းကလေး မင်း ကျေနပ်ပလား ” 


“ ဟဲ့ မကျေနပ်နိုင်ဘူး ၊ နင့် ကို ဟောဒီလို ” 


“ ဟဲ့ နင် က ဒီလိုဆို ငါက ဒီလို ”


အိမ်တွင်းအိုးခွက်ပန်းကန်သံ ၊ ဒယ်အိုးသံ ၊ ဘီဒိုကျကွဲသံများ ကြား ရ၏ ။


“ လုပ်သင့်တာ လုပ် ” 


“ အေး လုပ်သင့်တာ လုပ်ပြီ ဟေ့ ”


သီချင်းသံ နှင့် အတူ အိမ်ကြီး တစ်ခုလုံး တုန်ခါနေ၏ ။ ရန်ပွဲ က စစ်ပွဲတမျှ ပြင်းထန်နေပြီ ။ ကျွန်တော် လဲ ဝမ်းသာအားရ သီချင်း ကို ပြန် ကျော့ လိုက်၏ ။ 


“ မှန်တယ်ဆို လုပ်စမ်း ” 


သီချင်း ထိုမျှ ဆိုရသေး၏ ။ အတွင်းမှ ကြားရသော အသံ က


“ ဟေ့ ဘယ်ကောင်လဲ ကွ ၊ ငါ့ သမီး ရန်ဖြစ်တာ ကို လာ မြှောက် ပေးနေတာ ၊ ငါ လာပြီ ကွ ”


အိမ်တွင်း မှ ကြား လိုက်ရသော အသံကျယ်ကျယ် ။ ကျွန်တော် က သူ့ ထက် အသံ မြှင့်၍


“ မှန်တယ်ဆို လုပ်လိုက် ” 


ကျွန်တော့် သီချင်းသံ နှင့်အတူ အိမ်တွင်း မှ အသံ ကလဲ 


“ အေး ငါ ကလဲ မှန်တယ်ဆို လုပ်မယ့် ကောင်ကွ ၊ ငါ လာပြီ ” 


ထို အသံ ကြားတော့ နံဘေးနား က ရွာသားများ က လှုပ်လှုပ်ရွရွ ဖြစ် ကုန်ပြီး


“ ဟာ ဟိုမှာ မပုံ့ တို့ အေးစံ တို့ အဖေ ဦးစံတိုးကြီး ဓားကြီး ဆွဲ ထွက်လာပြီ ”


“ ဟာ အေး ဟုတ်တယ် ပြေးကြ ပြေးကြ ” 


“ ဟေ့ကောင်တွေ ပြေးနိုင်မှ လွတ်မယ် ”


သူတို့ က သုတ်ခနဲ ထ ပြေးကြ၏ ။ ကျွန်တော် က ကိုယ့် ဖီး ( လ် ) နှင့် ကိုယ် သီချင်း ဆက် ဆို ကောင်းတုန်း ။ အိမ်တွင်း ရန်ပွဲ ကလဲ အရှိန် မြင့်တုန်း ။


“ ဒီ ရင်မှာ ရှိသမျှ ဒီ သွေးဆိုးတွေ သွေးညစ်တွေ ဖောက်ထုတ် လိုက်စမ်းပါ ”


“ အေး အဲဒီ သွေးဆိုးတွေ ဖောက်ဖို့ လာပြီ ဟေ့ ” 


ဆိုသော အသံ နှင့် အတူ ဒုန်းခနဲ ပွင့် လာသော ခြံတံခါး ။


“  ဟာ ” 


ခြံဝ မှာ ငှက်ကြီးတောင်ဓား ကားရားကြီး နှင့် လူ တစ်ယောက် ။


“ ဟေ့ကောင် မင်းလား ကွ ၊ ငါ့ သမီးတွေကို မြှောက် ပေးနေ တာ ယား ”


ဆိုပြီး ပြေး အလာ ။ ထိုတော့ မှ ကိုယ်လဲ ခြေ အလွန် မြန်မှန်း သိ လိုက်ရသည် ။ လန့်ပြီး သုတ်ခနဲ ထ အပြေး


“ ဘုရားအသိ ”


ပါးစပ် က အရှိန် လွန်နေတယ် ထင် ပါရဲ့ ဗျာ ။ စာသား က ထွက် ကို ထွက်သေးတယ် ။


“ အောင်မလေး တခြားလူ သိဖို့ မလိုဘူး ” 


“ ဟာ ”


ကျွန်တော် ထ ပြေးတော့ မှ ဓား ကိုင်ထားသော ဦးစံတိုးကြီး ကြောင် သွား၏ ။ နောက် သူ့ နှုတ် မှလဲ ကတုန်ကယင် နှင့် 


“ ဟာ မိန်းမကြီး ၊ မိန်းမကြီး ၊ ဆံပင်ဖားလျားကြီး ဘော်လီ လဲ မပါဘူး ၊ ထဘီ လဲ ခါးတောင်းကျိုက်ကြီး နဲ့ ”


အညာ ည ပူပူ မှာ လရောင် ဖွေးဖွေး အောက် ဆံပင်ဖားလျား ၊ ခါးတောင်းကျိုက်ကြီး နှင့် ဂစ်တာ ထမ်း ပြေးသွားသော ကျွန်တော့် ကို ဦးစံတိုးကြီး မှာ ကြောင်၍ ကျန်ခဲ့ရရှာလေတော့သည် ။


◾ အကြည်တော်


📖 လူပျိုမှိုတက်


www.facebook.com/aung.naingoo.3726613


.

No comments:

Post a Comment