Saturday, November 27, 2021

ကုန်းဘောင်ခေတ် ဆောင်ကြာမြိုင်မှတ်တမ်း 01


 “ ဖျောက်လေ  ယားလေ ၊

ယားမပြေတည့် ၊

ယားသေ သေမည့်နှယ် ၊

နန်းသူ့  ကိုယ်ထည်း ၊

ယားမပြီးသည် ၊

ယားကြီး  ယားခါဝယ်၌ .... ” 


         ◾ မန်လည်ဆရာတော်


ကုန်းဘောင်ခေတ်  ဆောင်ကြာမြိုင်မှတ်တမ်း အပိုင်း ( ၁ )


❝ ပဲ့ပြင် က လှုပ် လှိုင်း က ပုတ် ❞


အနောက်တောင် လေအသွေး ၊ သင်းမွှေးသော စံပယ်ရနံ့ ၊ မြတ်လေးပန်းရနံ့များတို့သည် လေနုလှိုင်းကလေးကို စီးခိုရင်း လွင့်ပြန့်မျောပါလာပါသည် ။ ပြည့်ဝင်းသော  လအရောင်အောက် တိတ်ဆိတ်ညိမ်သက်ချင်းတို့ စိုးမိုးနေသော နန်းရင်ပြင်တော်ပေါ်တွင် ရွှေပြဿဒ်တို့ အကြား လှုပ်ရှားသွားလာနေရသော အိပ်ဖန်တော်မှူးမှာ ပတ်ဝန်းကျင်၏ တွေ့ထိကြည်စားသည့် ကလိခြင်းဒဏ်ကို မခံမရပ်နိုင်တော့သည့်အတွက် ကြည်နူး ဆွတ်ပျံ့ဖွယ်တို့ကို ခံစားမိပါလေတော့သည် ။


တာဝန်ထမ်းဆောင်နေရသည်ကိုပင် အခိုက်အတန့် မေ့လျော့သွားမိတော့ခါ ဂရုဏာရသ အပြည့် ပါရှိသည့်

မြန်မာစာပေ လောကတွင် ထင်ရှားသော ဥတုကို လေသံမျှဖြင့်


“  သိမ်ကန်မိန်တွင် ၊  ဆယ့်နှစ်ခွင်ကို ၊ လွမ်းပင်စည်ဖြင့် ၊  ကြာရှည်တာအကူး ၊  တပေါင်းမင်းလွင် ၊

ရွက်ကျင်တောင်လေကမြူး ၊  ပြတ်ဖွယ်နု   စီးသွယ်ဖြာ ၊  မတတ်သာချေ ၊    ဤထွေထွေကို ” 


ရွတ်ဆိုနေရင်း လျှောက်၍ အိပ်ဖန်တော်သားများကို လိုက်လံစစ်ဆေးနေသူမှာ အိပ်ဖန်တော်မှူး ကဖိုးညွန့်

ဖြစ်ပါလေသည် ။ ကဖိုးညွန့် မှာ လအရောင် အောက်တွင် မိမိထံ တူရူလာနေသော လူရိပ် နှင့် ခြေသံ ကြားသယောင် ရှိ၍ တပိုင်းတစနှင့် ဥတု အဆို ရပ်သွားပါသည် ။


အိပ်ဖန်တော်မှူး တစ်ယောက် အနေဖြင့် အိပ်ဖန်တော်သားများ ကို တာဝန် ကြေပွန်စွာ ထမ်းဆောင်ခြင်း

ရှိ ၊ မရှိ ကို နှစ်ပဟိုရ် လျှင် တကြိမ်ကျ လှည့်ပတ်စစ်ဆေးရိုးထုံးစံအတိုင်း ကင်းစစ်ထွက်ခဲ့ခြင်း ဖြစ်ပါသည် ။

သို့စစ်ဆေးရင်း အနောက်တော်ကြီး အဆောင်ကူးလမ်းကူးအရောက်တွင် သူ့ ထံသို့ ဦးတည့်လာနေသူကို

မြင်မိ၍ ရန်သူလော ၊ မိတ်ဆွေလော မခွဲခြားနိုင်သေးသဖြင့် ဆောင်ဓါး ကို ဆွဲ၍ အရိပ်အကဲ ခပ်ရင်း

စောင့်ဆိုင်းနေပါသည် ။ သူ့ တပည့် အိပ်ဖန်တော်စောင့် ငအောင်ခင် မှန်း ကွဲကွဲပြားပြား သိရတော့မှ “ ငအောင်ခင် ဘယ်သို့ အကြောင်းကြောင့် နင်ရပ်သည့် တာဝန်မရှိ ရဘိသနည်း ” ဟု ပြတ်သားစွာနှင့် ခပ်အုပ်အုပ် အမေးလိုက်တွင် .....


“ မှန်လှပါ  ကျွန်တော်မျိုး တာဝန် ထမ်းဆောင်ရသည့် သစ်ဆိမ့် မိဖုရား အဆောင်တော်ဝမှ ဗိုလ်မင်း

လာသည်ကို မြင်မိ၍ တင်ကြားရန် အကြောင်းထူးကြောင့် လာရခြင်းပါ  ” 


“ ဘယ်လို အရေးလဲ  ငအောင်ခင် ၊ မင်းတရားကြီး ကြွလာသခိုက် အဆောင်တော်ဝ နေရာ ၊ ဟင်းလင်း ဖြစ်လျှင်

နင့် ခေါင်းရော ငါ့ ခေါင်းပါ ဖြတ်ရော့မယ် ၊ နင့် နေရာ ရောက်လေမှ ပြောလိုရာ ပြောဘဲ ” 


ကဖိုးညွန့် ရဲ့  အမိန့်ကြောင့် ငအောင်ခင် လည်း နောက်ဆုတ်ရင်း  ကိုယ်ကို ကိုင်းညွတ် အရိုအသေ ပြုကာ

ထွက်ခွာသွားပါသည် ။


ငအောင်ခင် သွားရာ နောက်သို့  ကဖိုးညွန့် လည်း စိုက်စိုက်မကွာ လိုက်ပါလာရင်း ငအောင်ခင် ပုခုံး ကိုပုတ်၍ .....  “    ဆိုစမ်းပါ    နင့်အရေး ”   ဟု တီးတိုး လေသံဖြင့် မေးလိုက်လေသည် ။


“ မှန်လှပါ ။ ဗိုလ်မင်း မလာမီ  တဗဟိုလ် မရှိ တရှိလောက် အဆောင်တော် တွင်းသို့  ဝင်ရောက်သူ အပျိုတော်ချောချော  တယောက် ပေါင်တော် မှ မှင်သေ့မှင်ကြောင် ပေါ်သွားသည်ကို  မြင်ပါသည် ။ ကျွန်တော်မျိုး တာဝန်ရွက်ရသော အဆောင်တော်  ကျည့်ရှင်  တံခါး အကျော်  ထိုးကွင်းမှင်ကြောင် ပေါ်သွားသည်ကို  ငွေလရောင် အောက်တွင် ထင်းထင်း တွေ့ပါသည် ဗိုလ်မင်း ” 


“ ဟယ် ... ငအောင်ခင် သေချာအောင် နင် ဆိုဝံ့ရဲ့လား ။ အခုကော သည် အပျိုတော် ဘယ်မှာ ရှိပ ” 


“ ဗိုလ်မင်း အပြစ်ပေးရင်လဲ ခံရမည်ပ ။  သည် အဆောင်တော် တံခါးဝက ကျွန်တော်မျိုး တဖဝါး မှ

မရွှေ့သေး၍ သည် အဆောင်အတွင်း ရှိရမည်ပါ ” 


ငအောင်ခင် လည်း တီးတိုး လေသံဖြင့်ပြောရင်း အဆောင်တော် အတွင်း သို့ မေးငေါ့ မျက်ရိပ် ပြပါလေသည် ။


ရှေးနန်းတွင်း အဆောင်များ ဝင်လျှင် တံခါးစီး အဖြစ်ဖြင့် တတောင်လောက် ရှိသော တံခါးခြေချုပ် အတားများ ကို ကျော် ဝင်ရသည် ။ မန္တလေးနန်းတွင်း ဝင်ရောက်ကြည့်ဘူးသူများ သိပါသည် ။ ( ထမီ ဝတ်ဆင်ရသူ တို့မှာ  ထို တံခါးများ ကျော်ဝင်ရတိုင်း  ရင်ခွဲ ထမီများ ဖြစ်၍  တပေါင် ပေါ်လေ့ရှိပါသည် ။  ... စာရေးသူ )

ကဖိုးညွန့် လည်း  မစဉ်းစားတတ်အောင် ရှိနေသဖြင့်  ငအောင်ခင် ပြောဆိုချက် မှန် မမှန် သိရှိရန် အချိန် အတော်ကြာ စောင့်ဆိုင်း ကြည့်မိပါသည် ။  ထိုးကွင်းမှင်ကြောင် ပေါ်သွားသော  အပျိုတော် မှာ ထွက် မလာပါ ။  မိုးလင်းခါနီး   ရောက်လေတော့မှ  တခြား တာဝန်ရှိသူများ ပေါ့လျော့မှု ရှိ မရှိ စစ်ဆေးရမည့် အတွက်  ထို အဆောင်တော် မှ   ထွက်ခွာခဲ့ရပေသည် ။


အိပ်ဖန်တော်သားများ မှ အပ တောင်ဆောင်တော် ၊ မြောက်ဆောင်တော် ၊ ၎င်းနောက် အနောက်နန်းမစဉ် ၊ အနောက်ဆောင်တော် တို့တွင် ယောက်ျား များ ဝင်ထွက်သွားလာခွင့် မရှိရပေ ။ ခြေ က ကြူးလျှင် ဒူး ကို ဖြတ်ရမည် ဟု အမိန့်တော် မှတ်ထားသည် ။ အဆောင်တော်တွင် ထိုးကွင်းမှင်သေ့ ပါရှိသော အပျိုတော် ရှိသည် ဟု အိပ်ဖန်တော်မှူး ကဖိုးညွန့် အဖို့  တခါဘူး မှ မကြားမိခဲ့ပေ ။ ထိုးကွင်းမှင်ကြောင် ထိုးနှံခြင်း အလုပ်မှာလည်း  မိန်းမများ အတွက် မဟုတ်ပါပေ ။ မှင်သေ့ဆရာ ကိုယ်တိုင်ကလည်း မှင်သေ့ထိုးနှံ သည့် စုပ်အပ် ကို  အသားနာခံ၍  ထိုးပေးမည် မဟုတ်ဟုလည်း  ကဖိုးညွန့် စဉ်းစားမိပါသည် ။


ကဖိုးညွန့် အနေဖြင့် ထိုးကွင်းမှင်သေ့ ပြဿနာကြောင့် အတော် စိတ်မော လူမော ဖြစ်နေမိပေသည် ။

သူ သည် အိပ်ဖန်တော်မှူး မဖြစ်မီ ယမန်နှစ် ဆီက ကနောင်အိမ်ရှေ့ကိုယ်တော်ကြီး ၏ လူပျိုတော်သား တယောက် ဖြစ်ခဲ့ပါသည် ။ ဘဝရှင်မင်းတရားကြီး အလိုတော် အရ မင်းညီမင်းသားများ ထံပါး ခစားနေသော လူပျိုတော်သားများ နှင့် သူ ၏ နန်းတော်ကြီး မှ လူပျိုတော်သားများ ပါ စုစုပေါင်း ငါးကျိပ် နှင့် အဆောင်ရနန်းဦး မိဖုရားကြီး တို့ထံ  ခစားသူ အပျိုတော် ငါးကျိပ် တို့ကို တပြိုင်တည်း လက်ထပ်မင်္ဂလာပွဲ ကျင်းပပေးခဲ့ပါသည် ။ ထိုသို့ လက်ထပ်မင်္ဂလာပွဲ တွင် ပါဝင်ခဲ့ရသူများကို တန်ရာတန်ရာ ရာထူးရာခံများ ပေးအပ်ခဲ့ပါသည် ။ ထို ငါးကျိပ် ထဲတွင် ပါဝင်ခဲ့သည့် ကဖိုးညွန့် မှာ အိမ်ရှေ့စံဥပရာဇာ ကနောင်ကိုယ်တော်ကြီး ၏ လက်စွဲ ဖြစ်၍

ဘုန်းတော်ကြီးဘုရား ယုံကြည်တော်မူသဖြင့် အိပ်ဖန်တော်မှူး အဖြစ် မြှောက်စားခဲ့ခြင်း ဖြစ်ပါသည် ။


ကဖိုးညွန့် မှာ မဟာသွေး မဟာနွယ် မကင်းသော မင်းဆွေမင်းမျိုး တယောက် မဟုတ်ရိုး မှန်သော်လည်း ရွှေနန်းတော်ကြီး နှင့် နီးစပ်သူဖြစ်၍ နန်းတွင်းတွင် ဆယ်နှစ်သား ဘဝကတည်းက သူငယ်တော်သားလေး အဖြစ် အမှုတော် ကို ထမ်းခဲ့ဖူးပါသည် ။ သူငယ်တော် ထမ်းဆောင်ရသည့် တာဝန်ဆိုသည်မှာ  မိဖုရား အဆောင်တော် တွင်းရှိ မိန်းမများ နှင့် မအပ်စပ်သော ဝတ္တရားများ ကို ထမ်းရွက်ရန် ဖြစ်ပါသည် ။ သူငယ်တော်များ ကို မိဖုရားဆောင်တော် များတွင် အမှုထမ်းခိုင်းရန် အတွက် နန်းသုံးဆရာကြီးများ ထံ အပ်နှံ၍ ရတု ဆိုနည်း ၊ ရကန် ဆိုနည်း ၊ ကြိုး ၊  ဘွဲ့ ၊  ယိုးဒယား ၊  ဘောလယ် ၊ တေးထပ် စသည်တို့ကို စနစ်တကျ သင်ကြားပေးပါသည် ။  အစအန ရှိသူများ ဖြစ်ခဲ့လျှင် သူငယ်တော်ကလေးများ နှင့် အပ်စပ်မည်ဟု နန်းသုံးဆရာကြီးများ က ယုံကြည်စိတ်ချရသော တူရိယာငါးပါး ( ကြေး ၊  ကြိုး ၊  သားရေ ၊  လေ ၊ လက်ခုပ် )  ထည်းမှ  အနည်းဆုံး  တပါး တော့ သင်ကြားပေးပါလေသည် ။ ဖြေဖျော်ရန် အသင့်လျော်ဆုံး ဟု ထင်ရသော  စောင်းတီး ၊ ပတ္တလားတီး စသော တူရိယာမျိုး တို့ကို သင်ကြားပေးပါသည် ။  အပြောအဆို  အနေအထိုင်မှ စ၍  နန်းတွင်း အသုံးအနှုန်းများ ကို  သင်ပြပေးပါသည် ။


ထို ပညာရပ်များ တတ်မြောက်ပြီးသူများသည် မိဖုရား အဆောင်များတွင် ရှင်ပြုချိန် ၁၄ နှစ် အရွယ် မျှခန့် အထိသာ အမှုတော် ထမ်းစေပါသည် ။ ထို အသက်အရွယ် ထက် ပို၍ မိဖုရားဆောင်တော်များ တွင် အမှုတော် ထမ်းခွင့် မရကြတော့ပါ ။


ထို ဘဝများမှ နေ၍ အိပ်ဖန်တော်မှူး  ရာထူး အထိ  တိုးတက်လာခဲ့သော  ကဖိုးညွန့် အဖို့ နန်းတော်ကြီး နှင့် နန်းတွင်း အကြောင်း အတွင်းသိ အစင်းသိ သိရှိသူ ဖြစ်ပါသည် ။ ထီးသုံး နန်းသုံး နည်းထုံးပေါင်းစုံ တို့ကို နှုတ်ငုံရသူပင် ဖြစ်ပါသည် ။ နန်းတွင်းတွင် အင်မတန် စည်းကမ်းကြီးပုံတို့ကိုလည်း  စဉ်းစားရင်း သတိရလာပါလေသည် ။


အရှေ့တော်ကြီး ၊  အနောက်တော်ကြီး ဟူ၍ နှစ်ပိုင်း ရှိပါလေသည် ။ အရှေ့တော်ကြီး ဆိုသည် မှာ ဘဝရှင်မင်းတရားကြီး နှင့် သာ ဆိုင်၍  အသျှင်နန်းမတော်  မိဖုရားခေါင်ကြီး တပါးသာ  အချိန်မရွေး

ဝင်ခွင့် ထွက်ခွင့် ရှိပါလေသည် ။  တနည်းဆိုရပါလျှင်  ဘုန်းတော်ကြီးဘုရား ကြီးစိုးသည့် အတွက် ယောကျာ်းများ နှင့် သာ  ဆိုင်ပါသည် ။  အနောက်တော်ကြီးမှာ  အသျှင်မိဖုရားခေါင်ကြီး ( အဂ္ဂမဟေသီ စကြာဒေဝီ   တောင်နန်းစံမိဖုရား )   စိုးပိုင်သောကြောင့်  မိန်းမများ နှင့် သာ  သက်ဆိုင်၍  ယောက်ျားများ မဝင် မထွက် ရပါ ။  မိဖုရား မိန်းမများ နှင့် သက်ဆိုင်သော  အနောက်ဝန်  ( မိန်းမစိုး )   အနောက်ဝန် အမှုထမ်း ၊ အရာထမ်းများပင်   အကြောင်းထူး မရှိပဲ  မဝင် မထွက် ရပါ ။  အိပ်ဖန်တော်သားများ နှင့် အိပ်ဖန်တော်မှူးများ အစရှိသော လုံခြုံရေးတာဝန် ထမ်းဆောင်နေရသူများပင် အဆောင်တော်အတွင်း သို့ လုံးဝ ဝင်ခွင့် မရှိပါ ။


“ ခြေကကျူးရင် ဒူးဖြတ် ” အမိန့်တော်မြတ် မှတ်၍  တားမြစ်ပိတ်ပင်ထားသည့်  နေရာတွင် တွေ့ရပါသည် ဆိုသော  ထိုးကွင်းမှင်ကြောင် ပြဿနာကြောင့်  ကဖိုးညွန့် မှာ မည်ကဲ့သို့ ပြုလုပ် ဆောင်ရွက်ရမည် ကို မသိနိုင်အောင် အကြံအိုက်နေပါသည် ။


သည်ကိစ္စကို  အနောက်ဝန်မင်း ထံ  လျှောက်ထားတိုင်ကြားရမည်လား ၊  သို့တည်းမဟုတ်  အိမ်ရှေ့စံ ကနောင်ကိုယ်တော်ကြီး ကို  လျှောက်ထား  တိုင်ကြားရမည်လား ၊ မဝေခွဲတတ်အောင်  ဖြစ်နေ ပါသည် ။ မိမိ ကိုယ်တိုင် တင်လျှောက်ဖို့ရန်မှာလည်း သက်ဆိုင်ရာ အကြီးအကဲများ ကျော်လွန်ရကောင်းလား ဟု အပြစ်တော် ရှိမည်ကိုလည်း စိုးရိမ်မိပါသည် ။  မိမိ တင်လျှောက်ချက်ကို  အရေးမယူပဲ နေတော်မူ၍ သစ်ဆိမ့်အဆောင်တော်မိဖုရား ကြားသိ၍  အမျက်သိုမည် ကိုလည်း  စိုးရွံ့ရပြန်လေသည် ။  သည်အတိုင်း ဥပေက္ခာပြု လျစ်လျူရှုထားရမည်  ဆိုပြန်ကလည်း ရွှေနားတော် အရောက် သည် သတင်း ပေါက်ကြားသွားပါလျှင် မိမိ ကိုပင် စိတ်တော် ခုပေဦးမည် ။  မဆိုစကောင်း ဆိုစကောင်း ကြံရာပါ ဟု ထင်မှတ်မှားပြန်ပါလျှင် ကွပ်မျက်ခြင်း ခံရမည်က မုချ ။


မင်းခယောကျာ်း ပီပီ  နီးရာဓါး ကို ကြောက်ရသဖြင့်  ချွေးစေးများပင်  ပြန်လာပါလေသည် ။ညအိပ်ဖန်တော်သားများ ကိုယ်စား နေ့ကင်းလှည့်တာဝန်  လူလဲများ  ရောက်ရှိလာချိန်ထိ  ကဖိုးညွန့် မှာ မည်ကဲ့သို့ ပြုမူဆောင်ရွက်ရမည်ကို  မဆုံးဖြတ်နှိင်သေးပေ ။  နေ့ခင်းစောင့်အမှူး တို့  တာဝန်များ လွဲပြောင်းအပ်နှံပြီး၍   တရေးတမော အိပ်ရင်း  စဉ်းစားပြီး မှ လုပ်သင့်ရာရာ ကို  ပြုလုပ်တော့မည် ဟု ဆုံးဖြတ်ချက်ချအပြီး ပြန်လာသည် ။  ထိုသို့အပြန် ဘောင်းတော်ဆောင် မှ ထွက်၍ မှန်နန်းစနုဆောင် ဖြတ်လျက်  မှန်နန်းတော်ဆောင် ဘက် သို့  ကူးဝင်သွားသော  ပင်တလဲမြို့စားကြီး ဦးရွှေမောင်ကြီး ၏  နောက်ပိုင်း ကို  မြင်လိုက်ရတော့မှ ပင်တလဲစားကြီး မှ တဆင့်  ဘဝရှင်မင်းတြားကြီး ရွှေနားတော် အရောက် တင်ရလျှင်  ကောင်းမည်ကို သဘောပေါက်သွားပါသည် ။


ဦးရွှေမောင်ကြီး ဝင်ရောက်သွားသည့် မှန်နန်းဆောင်တွင်း သို့ အသော့နှင်း၍  လိုက်ပါသွားလေသည် ။ ဦးရွှေမောင်ကြီး ကို တွေ့လျှင်  ကဖိုးညွန့် လည်း  ရိုသေစွာဒူးတုပ်ပြီး  “ ဝန်မင်း ကို တိုင်ကြားရမည့် ကိစ္စ အထူး ရှိပါ၍  ခွင့်ပြုတော်မူပါ ” 


“  အလို  .. အိပ်ဖန်တော်မှူး ပါလား ၊ ဘယ်လို အရေးအခင်းနဲ့ ကြုံကြိုက်ရသည်လဲ ၊ ကျုပ်ကို ပြောရမှ

ကျုပ် နဲ့ သက်ဆိုင်သပ ဆိုရင်လဲ ပြောပါဘိ ” 


“  မှန်လှပါ  မနေ့ ညဉ့်သန်းခေါင် မတိုင်မှီ  တဗဟိုလ်လောက် အလိုတွင် အိပ်ဖန်တော်သား  ငအောင်ခင် စောင့်ရှောက်နေရသည့်  သစ်ဆိမ့်မိဖုရားကြီး အဆောင်တော်  နန်းတွင်း သို့  မှင်သေ့ထိုးကွင်း ပါသသူ အပျိုတော် တယောက်  ဝင်ရောက်သွားသည် ကို  တွေ့ရကြောင်းပါ ဝန်မင်း ” 


ကဖိုးညွန့် လျှောက်ထားချက်ကို ကြားရသော ပင်တလဲစား ဦးရွှေမောင်ကြီး မှာ  ရုတ်ချည်း စကား မပြန်နိုင်သေးပဲ  အတန်ကြာ  စဉ်းစားဟန် ပြုပြီးမှ  “  စိတ်ဝမ်းချချ  ရှိရပါမလား ၊  အိပ်ဖန်မှူး ရဲ့ ၊ ကျုပ် အနေနဲ့ က  မင်းတြားကြီးဘုရား ကို ရွှေနားတော်  အရောက်  ဝင်လျှောက်ဖို့  ဝန်မလေးလှပေမယ့် စစ်ဆေး လို့  မမှန်တော်မူဘူး ဆိုရင်    အိပ်ဖန်တော်မှူး ကို  အမျက်သို နေမှမယ် ” 


“  မှန်လှပါ ငအောင်ခင် ဟာ ရိုးသားပြီး တာဝန်ကျေချေသူ တယောက် ဖြစ်ကြောင်း ကျွန်တော်မျိုး သိသပ ၊

သူ့ အသက်ထက် ဘုန်းတော်ကြီးဘုရား ရဲ့  အရှက်တော်  ငဲ့ကွက် လို့  ကျွန်တော်မျိုး တိုင်ကြားခဲ့ခြင်းပါ ” 


“  အိမ်း ... သည်လို  စိတ်ဝမ်းချချ လျှောက်ထားဝံ့သပ ဆိုရင်လဲ အိပ်ဖန်တော်မှူး အလိုတော် အတိုင်း

ရွှေနားတော် ကို  ချက်ချင်း ဆိုသလို  တင်လိုက်ပမယ် ”  


ပင်တလဲမြို့စားကြီး  ဦးရွှေမောင်ကြီး ထံမှ ပြန်ကြားချက် ရရှိလေတော့မှ  စိတ်အေးသွား၍  အရိုအသေပေးလျက် နှုတ်ဆတ်ပြန်ခဲ့ပါတော့သည် ။  အပြန်လမ်းတွင် ပင်တလဲဝန်  ဦးရွှေမောင်ကြီး  အကြောင်း ကြားဘူးခဲ့သည် တို့ကို  ပြန်လည် သတိရလာပါသည် ။  ဦးရွှေမောင်ကြီး သည်  အသည်ကြီးမျိုးရိုး မှ ဆင်းသက်လာသူ တယောက် ဖြစ်ပါလေသည် ။  အိုးအိမ်ထောင် ပြုပြီးသည့် တိုင်အောင် အလုပ် လုပ်သူ မဟုတ်ဟု  ကြားဘူးပေသည် ။


သူ ၏ ဇာတာစန်းလာဘ် ကောင်းသည်ဟု ယုံကြည်ပြီး ဂုဏ်ယူနေသူ တယောက် ဖြစ်ကြောင်း သိရသည် ။ မြို့စားကြီး ၊  နယ်စား ၊ ပါယ်စား ဖြစ်မည် ဟူသော ယုံကြည်ချက်ကြောင့်  မည်သည့် အလုပ် ကိုမျှ မလုပ်ပဲ မိဘ အိမ် တွင် အခန့်သား  ထိုင်၍ စားသောက်နေသူ တယောက်  ဖြစ်ပါလေသည် ။  မည်သည့် အလုပ်ကို မျှလည်း မိခင် ဖြစ်သူ က လက်ကြောတင်းအောင် မလုပ်စေရပေ ။  သား ၏  ရုပ်ရည် ရူပကာ အသွယ်သွယ် တို့မှာ တင့်တယ် ရှုမောဖွယ်ရာ ဖြစ်ပေသည် ။  ဇာတာစန်းလာဘ် မှာလည်း  ကောင်းမွန်လှပေသည် ။ ဥုစ်ကသစ် တို့လည်း လူသာမာန် တို့ အတွက်  တခုတလေပါရန်  မလွယ်ကူပေမင့် သူမ ၏ သားချစ် သည် ဥုစ်သုံးချပ် နှင့် ကသစ် နှစ်ပွင့် ရထားသည် ။  ထို့ပြင်  နိစ် ပြ လည်း ကင်း၍  မှူးကြီးမတ်ရာ သေနာပတိ အမှန်စစ်စစ်  ဧကန်ဖြစ်ရမည့်  ရာဇယုဂ် ပါသူ ဟု  ရွာဦးကျောင်းဆရာတော်  ဦးကေတု မကြာမကြာ မိန့်ဆိုခဲ့ပေသည် ။


မိတ္ထီလာမြို့  အရှေ့မြောက် ကန်ကျိုးရ ရွာ အတွင်း ရှိ  ရဟန်းရှင်လူ ပရိတ်သတ် အပေါင်း သည်  သူ့ သား ရွှေမောင်ကြီး ၏  ဇာတာ ကို   မှီမည့် သူ  မရှိကြောင်း သူ့ မိဘများက သိသည် ။  ဥပဒိရုပ် ကောင်းပုံမှာလည်း သူမ ၏ သား ရွှေမောင်ကြီး ကို  ယှဉ်နိုင်သူ မရှိဟု  အထင် ရှိနေပါသည် ။  ဦးရွှေမောင်ကြီး ၏  ဖခင်မှာ

ရိုးသားသူ တယောက် ဖြစ်၍  အေးချမ်းစွာ နေလိုသူတို့ သဘာဝအတိုင်း အလုပ် လုပ်သူ မှသာ

ကြီးပွားမည် ဟူသော အစွဲကြောင့် သား ဖြစ်သူ၏ နေပုံထိုင်ပုံ ကို  သဘော မကျပေ ။ မိန်းမ ရပြီးသည့်တိုင်အောင်  မိဘ မှီခိုစားရသည့် ဘဝက  မလွတ်ကင်းသေးသည့်  သား အဖြစ် ကို  မကျေမနပ်နှင့် တနေ့သော နံနက်ခင်းတွင်   သူ့ သား ကို ဂရုဏာဒေါသော ဖြင့်  မည်တွန်တောက်တီးလိုက်ပါသည် ။


ဆူပူကြိမ်းမောင်းခြင်း ခံရသော  ဦးရွှေမောင်ကြီး သည် ခရင်း ကို ထမ်းရင်း  ဖခင် ၏ လယ်ငုတ်လပ် ကို အလုပ် လုပ်အံ့ ဟု  နေအိမ် မှ ထွက်ခဲ့ပါလေသည် ။


လယ်ပွဲ ရှိရာ အသွား  ရွာပေါက်  ရောက်သည်တွင်  ကိုရွှေမောင်ကြီး ထမ်းလာသော ခရင်းရိုး ကို မိုးကြိုး ခ ပါသည် ။  ထင်ရှားသော  ထို အတိတ်နိမိတ် ကြောင့် ခရင်း ကို  နေအိမ်သို့ပင် ပြန် မပို့တော့ပဲ ရွာလယ်ဇရပ် တွင်  စိုက်ထောင်ထားခဲ့ပြီး  အမရပူရ သို့ ထွက်ခွာလာခဲ့ရာ မှ  မင်းတုန်းမင်းသား နှင့် အဆက်ရ၍ ခစားရပါတော့သည် ။  ဘဝရှင်မင်းတရားကြီး အဖြစ် အမြင့် သို့  ရောက်ရှိလာချိန် တွင် လက်စွဲတော်ကြီး ကျွန်ယုံ ဦးရွှေမောင်ကြီး ကို ပင်းတလဲမြို့ ကို  စားစေ၍  ဘုရင့်အပါးတော် ကို  ခစားရသူ ဖြစ်သည် ။  ညီတော် အိမ်ရှေ့ဥပရာဇာ   ကနောင်ကိုယ်တော်ကြီး ကလည်း  ယုံကြည်တော် မူ၍ အရေးပေးတော်မူခဲ့ပေသည် ။


ပုဂံမင်း ထံ မှ ထီးနန်း ကို လုပ်ကြံစဉ် က ကိုယ်တိုင်ကိုယ်ကျ  စွန့်စားပါဝင်ခဲ့သူ ဖြစ်ပါသည် ။ အတွင်းအပြင်ရေးမှ စ၍  ဘုန်းတော်ကြီးဘုရား နှင့်  ညီတော်ကနောင်  အိမ်ရှေ့စံကိုယ်တော် ပါ ၊  မင်းနှစ်ပါးစလုံး အရေးတယူ  တိုင်ပင်ခြင်း ခံရသူ  ဖြစ်လေသည် ။  ( ပင်တလဲ မြို့စား  ဦးရွှေမောင်ကြီး ကို နောင်နှစ် အနည်းငယ်အကြာ  ရေနံ့သာမြို့ ကိုပါ  အပိုင်စားပေးသနားတော်  မူပြန်လေသည် ။  မင်းတုန်းမင်းတရားကြီး နတ်ရွာစံ၍   သီပေါမင်းကလေး  နန်းတက်ချိန်တွင် နန်းတွင်းအရေးတော်ပုံကြောင့် ကွက်မျတ်ခံရလေသည် ။   ...  ။ စာရေးသူ )


အိပ်ဖန်တော်မှူး ကဖိုးညွန့် လည်း  ဦးရွှေမောင်ကြီး  အကြောင်း စဉ်းစားရင်း သူ့ ဘုန်း သူ့ ကံ က ပါသောကြောင့် မြို့စားကြီး  ဖြစ်ရသည့် အပြင် ဘဝရှင်မင်းတရားကြီး ၏  အရေးယူ မြှောက်စားခြင်း ခံရပုံတို့ကို သုံးသပ်မိ၍ မအံ့ဩတော့ပါပေ ။


ဦးရွှေမောင်ကြီး လည်း  မင်းတရားကြီးဘုရား ကို  နံနက်ညီလာခံ  အပြီးမှ ရွှေမျက်နှာတော် ကို ကြည့်၍ တင်လျှောက်လျှင် တင်လျှောက်မည် ဟု  ရည်စူးထားပါလေသည် ။  နံနက်ညီလာခံကို မှန်နန်းဆောင် တွင် ကျင်းပလေ့ ရှိပါသည် ။  နေ့ခင်းပိုင်းညီလာခံ ကိုတော့ မှန်နန်းစံဆောင်တွင် ပြုလုပ်ပါသည် ။ နိုင်ငံတော် ၏ အမြင့်ဆုံး တရားရုံးတော်ကြီး ဖြစ်သော ရွှေလွှတ်တော်ကြီး ကို မြေစိုက်နန်း တွင် သတ်မှတ်ပြုလုပ်ပါသည် ။ ၎င်း  ရွှေလွှတ်တော်ကြီး တွင်  ပြည်မှုပြည်ရေး ၊  ကြီးလေးသော တရားများ ကို  မင်းတရားကြီး ကိုယ်တိုင် ထွက်တော်မူ၍  တရားစီရင်တော် မူပေသည် ။  ရွှေလွှတ်တော်ကြီး ကို အကြောင်းထွေအထူး မရှိခဲ့ပါလျှင် အဖိတ်နေ့များ မှသာ  ကျင်းပပြုလုပ်လေ့ရှိပါသည် ။


ထိုနေ့ နံနက်ညီလာခံ  စတင်သည့်အချိန်မှ စ၍  ညီလာခံစဲချိန် တိုင်အောင် မည်သည့် ကိစ္စများ ကို မည်သူက စတင်တင်သွင်း လျှောက်ထား၍  မည်ကဲ့သို့   ဆုံးဖြတ်တော်မူလေသည် ၊  မည်သည့်  ဝန်ကြီး က မည်ကဲ့သို့  အမိန့်တော်ချ မှတ်တော်မူသည် တို့ကို  ဦးရွှေမောင်ကြီး  လုံးဝ မကြားမိပါ ။  ညီလာခံချိန်တွင် ဘဝရှင်မင်းတရားကြီး အား  မည်ကဲ့သို့  စတင် လျှောက်ထားရမည် ဆိုသည် ကို စဉ်းစားတွေးတောခါ ကရဝေးသား ဖြင့် ထုလုပ်ရသည့်  ပိတုန်းရုပ်ခံ  ရတနာများ စီချယ် ထားသည့် ဘမယာသန ပလ္လင်တော် ပေါ် ထိုင်တော်မူရင်း   ဝန်ကြီးဝန်ကလေးများ တို့ လျှောက်တင်ချက်များ ကို  အဆုံးအဖြတ်ပေးတော်မူနေသော ဘဝရှင်မင်းတုန်းမင်းတရားကြီး ၏  မျက်နှာရိပ် ၊  မျက်နှာကဲ ကိုသာ ဖူးမျှော်စောင့်စား ငံ့လင့်နေမိပါတော့သည် ။


ညီလာခံ စဲ၍  လူစုခွဲခါနီး တခဏဝယ် တောင်ဆောင်တော် အဂ္ဂမဟေသီ စကြာဒေဝီ မိဖုရားကြီး စိန်တုန်းမိဖုရား   အပါအဝင် အလယ်နန်းမတော် ဆင်ဖြူမရှင် မိဖုရားနှင့် လောင်းရှည်မိဖုရား ( သီပေါမင်း မယ်တော် ) ၊  သရစိန်းမိဖုရား ၊  သက်ပန် မိဖုရားစသော မိဖုရားကြီး ၆  ပါး တို့ ထုံးတမ်းစဉ်လာ အတိုင်း အခစား  ဝင်ရောက်လာကြပါလေသည် ။


ထို မိဖုရားကြီးများ တို့  အခစား  ဝင်ရောက်ချိန်တိုင်းတို့တွင်  မင်းခစားယောကျာ်း ၊  မှူးမတ် သေနာပတိ ၊ အတွင်းဝန်ကြီး  ဝန်ကလေးများပါ မကျန် တဦးတယောက် မှ  မရှိစေရပါ ။  သားရေး ၊  သမီးရေး နှင့် ကိုယ်တော် ၏  အတွင်းရေးတော်များ ကို  လျှောက်ထားရသည် ဖြစ်၍  မည်သူမျှ  ထိုညီလာခံတွင် နေခွင့် မရှိပါပေ ။  ပင်းတလဲဝန်  ဦးရွှေမောင်ကြီး မှာ  လက်သုံးတော်ကြီး အိမ်တော်ပါ ငယ်ကျွန်ရင်း တယောက်ဖြစ်၍  တံခါး မရှိ  ဆောင်တော် အတွင်း  အချိန်မရွေး ဝင်ထွက်စေ အမိန့်တော် ရသူ ဖြစ်သဖြင့် သာ မထွက်မူဘဲ ခစားလျက် နှင့်  ရှိနေပါသည် ။


မိဖုရားကြီး များ ခစား လျှောက်ထား အရေးဆိုသမျှ အကြားမှ ဘဝရှင်မင်းတရားကြီး သည် တယောက်ထည်းတည်း ခစားတော် မူနေသော  အိမ်တော်ပါလက်စွဲတော်ကြီး  ဦးရွှေမောင်ကြီး အား တွေ့ရှိ သတိချပ်မိတော်မူသဖြင့်   .... “ အလို  ..  ပင်တလဲစား  လက်စွဲတော်ကြီး ငရွှေမောင်ကြီး ပါလား ၊ ဝိသေသထူးဟန် ရှိသည်ပ  အခစားတော် ထူးသည့် အကြောင်း အရာကို  တင်လျှောက်ခွင့် ရှိစေ မောင်မင်း”  


                        ( ဆက်ရန် )


koaungnaingoo.blogspot.com


.

No comments:

Post a Comment