❝ အပျိုလို မနေမိလို့ ငိုမိတယ်လေး ❞
မိန်းကလေးများအတွက် “ အပျိုစင် ” ၊ “ အပျိုစစ် ” ဘဝဟူသည် အမြင့်မြတ်ဆုံး ၊ အဖိုးတန်ဆုံး ၊ အထွတ်မြတ်ဆုံး ၊ ရတနာအစစ်ဆုံး “ အမြုတေ ” ပင်ဖြစ်၏ ။
အိမ်ထောင်မပြုရသေးသော ကျွန်ုပ်တို့၏ သမီးများ ၊ နှမများ ၊ တူမများသည် အိမ်ထောင်မပြုရသေးမီ ( ဝါ ) လက် မထပ်ရသေးမီ “ အပျိုစင် ” ဘဝလျှောကျပျက်သုဉ်းခြင်း မရှိအောင် ကြီးစွာသော သတိကို ဆောင်ရပေမည် ။
ဤ “ အပျိုစင် ” ဘဝကို မည်သည့်တိုင်းပြည် ၊ မည်သည့်လူမျိုးမဆို အဖိုးမဖြတ်နိုင်အောင် အထွတ်အမြတ်အဖြစ် အသိအမှတ် ပြုကြ၏ ။
အထက်တွင်ဖော်ပြခဲ့သည့် အပျိုကြီးအမည်ခံ မိန်းကလေးကဲ့သို့ “ သမီးရည်းစားလည်း မက ” ဟူသော အဖြစ်မျိုး ၊ ဖုံးမနိုင် ဖိမရသောကိစ္စမျိုး ဖြစ်ပွားခြင်းကို မဆိုထားဘိ ။
ယောက်ျားကလေးများနှင့် ဒွေးရောယှက်တင်နေခြင်း ။
ယောက်ျားကလေးများနှင့် ခင်မင်ပွန်းတည်းလွန်းခြင်း ။
ယောက်ျားကလေးများနှင့် အတူသွားလာနေထိုင်ခြင်း ။
ယောက်ျားကလေးတစ်ဦးဦးနှင့် ရည်းစားထားခြင်း ။
စသည်များကိုပင် ကြီးစွာသော သတိဖြင့် ရှောင်ကြဉ်အပ်လှပေသည် ။
ဤတွင် မေးဖွယ်ရှိပါ၏ ။
“ ရည်းစားမထားရရင် လင်သားလဲ မယူရတော့ဘူးပေါ့ ။ ဒီလိုဆိုရင် မိန်းကလေးတွေအားလုံး အပျိုကြီး ချည့်လုပ်နေရတော့မလား ”
ဤအမေးအတွက် လုံလောက်သောအဖြေရှိပါ၏ ။
သီလရှင် မလုပ်နိုင်သော မိန်းကလေး ၊ ဗြဟ္မစရိယ သိက္ခာပုဒ်ကို ဆောက်တည်ကာ အပျိုကြီး မလုပ်နိုင်သောမိန်းကလေးများအရွယ်ရောက်လာလျှင် သင့်သူ တော်သူ ကောင်းမြတ်သူနှင့် အိမ်ထောင်ပြုကြရပေမည် ။
သို့သော် အလှူရှင်မှန်းသိအောင် အလှူ မကျင်းပသေးမီ မဏ္ဍပ်တိုင်မတက်ချင်ပါနှင့် ။
ဆိုလိုရင်းကား “ ရည်းစား ” ဟူသည် မိမိနှင့် လက်ထပ်လျှင် သင့်လျော်မည်ထင်၍ လျာထား မှန်းဆထားသူဖြစ်၏ ။ သို့ လျာထား မှန်းဆခြင်းကို ကာယကံရှင်နှစ်ဦး ၊ သို့မဟုတ် ကာယကံရှင်တို့၏ မိဘဆွေမျိုး ရင်းနှီးသူများ သိလျှင် တော်ပေပြီ ။
“ မ ၊ မည်သူနှင့် မောင် ဘယ်ဝါ သမီးရည်းစား ဖြစ်နေပြီကွ ” ဟု လှည်းနေ ၊ လှေအောင်း ၊ မြင်းဇောင်းမကျန် သိဖို့ အရေးမဟုတ်ချေ ။ ( ဝါ ) တောအရပ်များတွင် အလှူလုပ်ခါနီး “ ဗျိုး ” ဟစ်သလိုဟစ်၍ ပြုရသော ကိစ္စမျိုး မဟုတ်ချေ ။
အကြောင်းမူကား “ ရည်းစား ” ဟူသည် မှန်းဆ ရာထားချက် မျှသာဖြစ်ရာ နေရာ ကျ ၊မကျ ၊ ကိစ္စ အောင်မြင်, မအောင်မြင်ကို အဘယ်မှာလျှင် သိနိုင်ပါအံ့နည်း ။
အထက်တွင်ဖော်ပြခဲ့သည့် ကျွန်ုပ်၏ မိုက် မှားချက်ကိုကြည့်လျှင် တစ်ဦးနှင့်တစ်ဦး တွေ့ဆုံကြုံကြိုက် သဘောနှစ်ခြိုက်သည်ဆိုခြင်းမှာ သိကြားမင်းက နကင်းနှင့် ဆင်းကာ မယ်ဘဇာ မောင်ဘဇိတို့ လက်ထပ်တော်မူပါဘိဟု ဗျာဒိတ်ပေးခြင်းလည်းမဟုတ် ၊ သတ္တဘာဂ ဖူးစာရေးနတ်မင်းက စုတ်ချက်ကြီး ခပ်ပြင်းပြင်းနှင့် မောင်မင်းနှင့် မယ်မိ အိမ်ထောင်ဘက်ပြုလေဘိဟု ကတိဝန်ခံချက် ပေးခြင်းလည်း မဟုတ် ။
ကျားနှင့် မ တို့ သွားရင်းလာရင်းကူးသန်းရင်းဖြင့် အလျဉ်းသင့်၍ တွေ့ဆုံကာ စိတ်ထဲမှာ ကြံစည်ကြခြင်းသာလျှင်ဖြစ်ရာ ၊ ရည်းစားဟူ၍ ထားကြသူတိုင်းအကြောင်းပါကြ ၊ လက်ထပ်ရမည်ဟု ဒိဌမပြောနိုင်ချေ ။
အကယ်၍လူသိရှင်ကြားသမီးရည်းစား ဖြစ်နေကြပြီဟု ဟိုးလေးတကျော် ဖြစ်နေပြီးမှ အကြောင်းမသင့် ၊ အခွင့်မသာ၍ မညားရပါလျှင် ယောက်ျားမှာ မထောင်းသာ ၊ မိန်းကလေးမှာသာ နာမည်ပျက်တတ်၏ ။
အထက်တွင်ဖော်ပြခဲ့သည့် “ အပျိုကြီးအမည်ခံ” မိန်းကလေး၏အဖြစ်မျိုး မဟုတ်သည့်တိုင်အောင် ၊ ရည်စားပျက် , ရည်းစားကွဲ , ရည်းစားနှင့် လွဲရသူများမှာလည်းတစ်နည်းအားဖြင့် ဂုဏ်သိက္ခာပျက်ခြင်းပင် ဖြစ်ပေသည် ။
ထို့ ကြောင့် ရည်စားထားလျှင် လူမသိအောင် ထားရ၏ ။ “ သမီးရည်းစားလည်း မက ” ဆိုသောအဖြစ်မျိုးသို့ ဘယ်အခါမျှမရောက်အောင် ကြီးစွာသော သတိကို ဆောင်ရပေလိမ့်မည် ။
အကြောင်းမူကား ယောက်ျားဟူသည် ကလေးနှင့်အင်မတန်တူသော သတ္တဝါများဖြစ်၏ ။ ကလေးသည် ကစားစရာတစ်ခုကို မရလေ လိုချင်လေဖြစ်၏ ။ ထိုကစားစရာကို တကယ်ရ တကယ်ပိုင်လျှင် အခြားကစားစရာအသစ်ကို ပူဆာတတ်ပြန်၏ ။
ထိုနည်းတူပင် ယောက်ျားများမှာလည်း မိန်းကလေးတစ်ယောက်ကို တကယ်ပိုင်ဆိုင် စိုးမိုးပြီဟူသော အခြေအနေမျိုးသို့ ရောက်လျှင် စိတ်တစ်မျိုး ဖောက်လွဲဖောက်ပြန်လုပ်တတ်၏ ။
ဤတွင် လူသိရှင်ကြား လက်ထပ်ပြီးသော လင်မယားထက် သမီးရည်းစားဘဝမှာ ပို၍ စိုးရိမ်ရလေသည် ။ အကြောင်းမူကား လူသိရှင်ကြား လက်ထပ်ပြီးသောအခါတွင်ကား “ ဒါ ကျွန်မလင် ” ဟု ထင်ထင်ရှားရှား ပြောနိုင်၏ ။ တရားဥပဒေအရလည်း ပိုင်ဆိုင်၏ ။ သမီးရည်းစားဘဝတွင်ကား ဤသို့ ပိုင်ပိုင်နိုင်နိုင် ပြောပိုင်ခွင့်မရှိရကား စည်းမဲ့သော ယောက်ျားများ၏ လှည့်ဖြားသွေဖီခြင်းကို ခံရတတ်လေသည် ။
၄င်းအပြင် သမီးရည်စားလည်းမဟုတ် ။ ရည်မှန်းထားသူလည်း မဟုတ်ပါဘဲလျက် အများသူငါတို့ ၏မျက်စိတွင် အမြင်မတော်အောင် ရောနှောယှက်တင် နွှဲယှဉ်သွားလာခြင်း မပြုအပ်ပေ ။
သို့ ဘယ်လိုမျှမဟုတ်သူနှင့် အတူယှဉ်တွဲသွားလာမှုကြောင့် ဤယောကျာ်းနှင့် ဤမိန်းမ ရိုးမှရိုးပါလေစဟု ထင်မြင်ခြင်းခံရလျှင် နစ်နာလျက် တန်ဖိုးယုတ်ကာ လူကောင်း သူကောင်းတို့ ရှောင်ကြဉ်ခြင်း ခံရတတ်လေသည် ။
ကျွန်ုပ်၏ အစ်ကိုတော်သူတစ်ဦးက ဤသို့ ပြောဆိုဖူး၏ ။
“ မောင်ရန်ရာ ... ငါလေ အခုပေါင်းနေတဲ့ ငါ့မယားနဲ့ အကြောင်းပါကြသကွ ၊ ငါ့မယားမှာ တစ်ခါမှ ရည်းစားမထားဘူး ၊ အထီးဆို ယင်ဖိုတောင် မသန်းဖူးတဲ့ အပျိုစင်ကလေးလို့ ထင်နေမိသကိုးကွ ၊ အဲ... ငါနဲ့ သူနဲ့လက်ထပ်ပြီးတော့မှ အရင်က ရည်းစားတစ်ယောက်ရှိခဲ့ဖူးတယ် ဆိုတာ ကြားရတော့ ငါဖြင့်လေ ယူကျုံးမရဖြစ်ပြီး ငိုလိုက်ရတာကွာ မပြောပါနဲ့တော့ ”
ယောကျာ်းဟူသည် ဤလိုသတ္တဝါမျိုးသာ ဖြစ်လေသည် ။ သူရို့ ကား အိမ်ထောင်မကျခင်က ဖြစ်ချင်သလိုဖြစ် ၊ နစ်ချင်သလိုနစ်ခဲ့တတ်ကြသော်လည်း သူတို့ လက်ထပ်ယူသည့် မိန်းကလေးမှာ အလျင်က ရည်းစားရှိခဲ့ဖူးသည်ဆိုခြင်းကိုပင် မကြားဝံ့မခံသာ ရှိတတ်ကြလေသည် ။
အရင်က ရည်းစားရှိဖူးရင် .. အရင်က ဟိုယောကျာ်း ၊ ဒီယောကျာ်းနဲ့ တွဲပြီး သွားလာဖူးရင် သူတို့ချင်း လွတ်လွတ်ကင်းကင်းမှ ရှိပါလေစ ။
လင်သည် ယောက်ျားတို့သည် မိမိတို့ ၏ဇနီးအား ဤနည်း တွေးတောကာ သင်္ကာယနမကင်း ဖြစ်တတ်၏ ။
ထို့ကြောင့် မိန်းကလေးဟူသည် မြူမျှမတင် သန့်ရှင်းစင်လျက် “ အပျိုစင် အပျိုစစ် ” ဘဝကို အရအမိ ကြိုးကုတ် အားထုတ်သင့်ကြပေသည်တကား ။
◾ ရန်အောင်
📖 အိမ်ထောင်ရေး အဘိဓမ္မာ
No comments:
Post a Comment