❝ ကျွန်တော် နှင့် မင်္ဂလာအခမ်းအနားမှူးများ ❞
အခုတစ်လော ခေတ်စားနေတဲ့ Live Show ဗီစီဒီ ရိုက်ကူးရေး အစီအစဉ်တွေ ဟိုတယ်တွေမှာ ပြုလုပ်တဲ့ အခမ်းအနားတွေ မှာ အခမ်းအနားမှူး အဖြစ် ဆောင်ရွက်ကြတဲ့ ပုဂ္ဂိုလ်တွေ အကြောင်း ကျွန်တော် သိသလောက် ရေးပြချင်ပါတယ် ။
သူတို့ ရဲ့ ပုဂ္ဂိုလ်ရေး အဖြစ်အပျက်လေးတွေ ၊ မတော်တဆ ဖြစ်သွားတဲ့ အဖြစ်အပျက်လေးတွေ က ပရိသတ်တွေ မသိလိုက်တဲ့ နောက်ကွယ်က ဖြစ်ရပ်လေးတွေ ဖြစ်ပေမယ့် ကြားမိ ၊ မြင်မိတဲ့ ကျွန်တော့် အတွက်တော့ စာဖတ်ပရိသတ်တွေ သာ သိသွားရင် တစ်ခုခုတော့ ဗဟုသုတ ရသွားကြမယ်လို့ ထင်မြင်မိတာကြောင့် အခမ်းအနားမှူး လုပ်တဲ့ ပုဂ္ဂိုလ်တွေ ကို ( လူချင်း ခင်မင်မှုကြောင့် ) တွေ့တိုင်း မေးဖြစ် ၊ အင်တာဗျူး လုပ်ဖြစ်ခဲ့ပါတယ် ။ အဲဒီ အကြောင်းလေးတွေ တင်ပြချင်ပါတယ် ။
တစ်ခါတစ်ခါ မင်္ဂလာဆောင်တွေမှာလည်း အခမ်းအနားမှူး လုပ်ရတာ မလွယ်ပါဘူး ။ တရုတ် မင်္ဂလာအခမ်းအနား တစ်ခု ( မေဟွား ) ခန်းမ မှာ လုပ်တုန်းက ဖြစ်ခဲ့တဲ့ အဖြစ်အပျက်လေး တစ်ခု ကို တင်ပြချင်ပါတယ် ။
မင်္ဂလာပွဲ စတော့မယ် ဆိုပြီး အဆိုတော်တစ်ယောက် က သီချင်းဆို အပြီးမှာ တီးဝိုင်း ကို ခဏ ရပ်လိုက်ပါတယ် ။ ပြီးတော့မှ မင်္ဂလာ အခမ်းအနားမှူး ( အမျိုးသမီး ) ကို နာမည် ခေါ်ပြီး စင်မြင့်ဆီ ကို လာဖို့ ဖိတ်လိုက်ပါတယ် ။ အဲဒီမှာ အပေါ်ထပ် က လှေခါးကြီးဟာ တီးလုံးသံ နဲ့ အတူ အပေါ် က ကျလာပါတယ် ။ အဲဒီ အမျိုးသမီး အခမ်းအနားမှူး လည်း အပေါ်ထပ် လှေခါး ကနေ ဆင်း လာပြီး ၊ ပရိသတ်တွေ ကြား က ဖြတ်ပြီး လမ်းလျှောက် လာပါတယ် ။ စင်မြင့်ပေါ် တက်လာပြီး ပရိသတ် ကို အရိုအသေ ပေးပြီးတော့မှ မင်္ဂလာအခမ်းအနား အစီအစဉ် အကြောင်း ပြောမယ် ဆိုပြီး သူ့ လက်ထဲ က ကိုင်လာတဲ့ မင်္ဂလာဖိတ်စာ စာရွက်ကလေး ကို ဖွင့် လိုက်တော့မှ ခေါင်းမွှေးတွေ ထောင်မတတ် လန့်ဖြန့်သွားတော့တာပါပဲ ။ သူ့ ရဲ့ လက်ထဲ မှာ မင်္ဂလာဖိတ်စာ ရဲ့ အပေါ်ခြမ်းပဲ ပါလာပြီး အလယ်ခေါင် က မင်္ဂလာအစီအစဉ် စာရွက် ပြုတ်ကျ ကျန်ခဲ့လို့ပါ ။ သူ က အဲဒီ ဖိတ်စာ ကြည့်ပြီးမှ နေရပ်လိပ်စာ ၊ အဖေ ၊ အမေ နာမည် နဲ့ ပြောရမှာ ဖြစ်လို့ အဲဒီ သူ့ ရဲ့ စာရွက် ကျန်ခဲ့တော့ ဘယ်လိုမှ သတို့သား ၊ သတို့သမီး ရဲ့ အချက်အလက်တွေ ကို မသိတော့ပါဘူး ။ ဒါကြောင့် ချက်ချင်းပဲ ပရိသတ် ကို ပြ န်အရိုအသေ ပေးပြီး သူ လာရာ လမ်းအတိုင်း ပြန် တက်ပြေးသွားရတာမျိုး ကို ပရိသတ်တွေ က တအံ့တသြ ကြည့်ရတဲ့ အဖြစ်မျိုးတွေ ရှိခဲ့ဖူးပါတယ် ။
ဟာသသရုပ်ဆောင် ကိုအရိုင်း ရဲ့ ပြောပြချက်လေး တစ်ခု ကိုလည်း ကျွန်တော် ကြားဖူးသလောက် ရေးပြချင်ပါတယ် ။
သူ ( ကိုအရိုင်း ) အခမ်းအနားမှူး လုပ်နေတဲ့ Live Show ပွဲတစ်ခုမှာ သရုပ်ဆောင် တစ်ယောက်လည်း စင်ပေါ် တက်လာပြီး စကား တက်ပြောပါတယ် ။ သူ ကလည်း ဟာသတွေ ပြောပြီး ကိုအရိုင်း ကို ပညာပေးပါတော့တယ် ။ ကိုအရိုင်း လည်း တတ်နိုင်သလောက်တော့ သည်းခံပြီး လိုက်လျောပါတယ် ။ နောက်ဆုံး သူ့ ဘက်က သည်းခံနိုင်စွမ်း ကျော်သွားတဲ့ အချိန်မှာ အဲဒီသရုပ်ဆောင် က အဆိုတော် ကို သူ က ခေါ်ပေးမယ် ဆိုပြီး ကိုအရိုင်း ကို “ ကဲ - ကိုအရိုင်း ရေ ၊ အခု သီဆိုမယ့် သူ ကို ကျွန်တော် ခေါ်ပေးမယ် ၊ အင်္ဂလိပ် လို ခေါ် ရမလား ၊ မြန်မာ လို ခေါ် ရမလား ” ဆိုပြီး မေးလိုက်ပါတယ် ။ အဲဒီမှာ ကိုအရိုင်း လည်း ( အခွင့်အရေး စောင့်နေသူ ပီပီ ) “ အစ်ကိုကြီး က အင်္ဂလိပ် လို မှ မပြောတတ်တာ ၊ မြန်မာ လို ပဲ ခေါ်လိုက်ပါ ” ဆိုပြီး ၊ ပွဲသိမ်းဂိုးသွင်းလိုက်ရတာ ကို အားနာနာ နဲ့ ကျွန်တော့် ကို ပြန်ပြောပြခဲ့တာ ကြားရတော့ အခမ်းအနားမှူး လုပ်တော့မယ် ဆိုခဲ့ရင် ကိုယ်ခံပညာလည်း တတ်ဖို့တော့ လိုလိမ့်မယ်လို့ မှတ်ထားခဲ့ဖူးပါတယ် ။
မင်္ဂလာအခမ်းအနားမှူး တွေ ထဲ က ကျွန်တော် နဲ့ လူချင်း ခင်မင်တဲ့ အစ်ကိုကြီး တစ်ယောက် ရှိပါတယ် ။ သူ ကတော့ မြန်မာ့ရုပ်မြင်သံကြား မှာ ( ယခင်က ) အစီအစဉ် ကြေငြာသူ တစ်ယောက် ဖြစ်ခဲ့တဲ့ အစ်ကိုကြီး ( ဦး ) သိန်းလှမော် ဖြစ်ပါတယ် ။ ဦးသိန်းလှမော် ဟာ အစီအစဉ် ကြေငြာရာမှာ ရော ၊ မင်္ဂလာအခမ်းအနားမှူး လုပ်ရာမှာ တည်တည်ငြိမ်ငြိမ် ၊ အေးအေးဆေးဆေး ဆောင်ရွက်သူ ဖြစ်ပေမယ့် အပြင်မှာ လူချင်း တွေ့ကြရင် ရယ်စရာတွေ ပြောပြီး ၊ ပျော်ပျော် နေတတ်တဲ့ ( ဇဝနဉာဏ် ) ရှိသူ တစ်ယောက် ဖြစ်တယ်လို့ ကျွန်တော် မြင်မိပါတယ် ။
သူ က အတည်ပေါက် နဲ့ ရယ်စရာ ပြောတတ်ပါတယ် ။ တစ်ခါက မင်္ဂလာပွဲ အပြီး “ ရွှေခေါင်းလောင်း ” လက်ဖက်ရည်ဆိုင် မှာ ကျွန်တော် နဲ့ သူငယ်ချင်းတွေ ထိုင်နေကြတုန်း သူ ရောက်လာပါတယ် ။ ကျွန်တော်တို့ ဝိုင်းမှာ ဝင်ထိုင်ကြပြီး ၊ ကျွန်တော် ဝယ်လာတဲ့ ဂျာနယ် ကို ယူ ဖတ်ပါတယ် ။ အဲဒီ ဂျာနယ် က မြရိပ်ညို စတိတ်ရှိုး မှာ ကျွန်တော် ဂစ်တာ လက်တံ သုံးချောင်း ပါတဲ့ ဂစ်တာကြီး လွယ်ပြီး တီးနေတဲ့ ဓါတ်ပုံ ပါလာတယ် ။ ဦးသိန်းလှမော် က အဲဒီ Neck သုံးချောင်း နဲ့ ဂစ်တာကြီး ကိုကြည့်ပြီး “ ထပ်သရီး ” ဆိုပြီး ကုလားလို ပြောပါတယ် ။ တကယ်တော့ သုံးထပ်ဂစ်တာ ဆိုတာကို ရုတ်တရက် ကုလားလို “ ထပ်သရီး ” ဆိုပြီး ရွံရှာတဲ့ ပုံစံနဲ့ စတာပါ ။ ကျွန်တော် က သူ့ ရဲ့ ရုတ်တရက် စ,တတ်တဲ့ ဇဝနဉာဏ် ကို သဘောကျလိုက်လို့ ဥပမာ အဖြစ် ရေးပြတာပါ ။
ဦးသိန်းလှမော် ဆီ က အခမ်းအနားမှူး အဖြစ် လုပ်တုန်း လွဲချော်တာတွေ ရှိခဲ့သလား ဆိုပြီး မေးဖြစ်ခဲ့ပါတယ် ။ သူ က ပြောပြဖူးတာလေးတွေ ကို ပရိသတ် ဆီ တင်ပြချင်ပါတယ် ။
တစ်ခါက မင်္ဂလာပွဲ တစ်ခု မှာ သူ အခမ်းအနားမှူး လုပ်ပြီး သတို့သား ၊ သတို့သမီးကို မင်္ဂလာစင်မြင့် ဆီကို ခေါ်လိုက်ပါရော ၊ အဲဒီမှာ သတို့သား က ခြေလှမ်း လှမ်းလိုက်တိုင်း လူတွေ က ဝိုင်းရယ် ကြပါတယ် ။ ဘာကြောင့်လဲ ဆိုတော့ သတို့သား က သူ့ရဲ့ ပုဆိုးတောင်ရှည် ကို သေသေချာချာ ဝတ်မထား ၊ ပတ်မထားတဲ့ အတွက် သူ လမ်းလျှောက်လိုက်တိုင်း တောင်ရှည်ပုဆိုး က ဟ ဟ သွားပြီး တွယ်ထားတဲ့ ချိတ်ကလည်း မရှိလို့ ပေါင်ရင်း အထိ ပေါ်သွားပြီး ( ကန်တော့ပါရဲ့ ) အတွင်းခံဘောင်းဘီ ပါ လူ တွေ မြင်ကြလို့ သတို့သား ကို ဝိုင်း ရယ်နေကြတာ ဖြစ်နေတော့တာပါပဲ ။
မင်္ဂလာပွဲ တစ်ခုမှာလည်း သတို့သမီး ရဲ့ ဦးလေး ဆိုသူ တစ်ယောက် က ဘိသိက်ဆရာ ( နယ်မြို့တစ်မြို့က ) ဖြစ်လို့ ( ဦးသိန်းလှမော် )ကို ကူညီပြီး ၊ အခမ်းအနားမှူးလုပ်ပေးပါရစေ ဆိုတော့ သူ လည်း လက်ခံလိုက်ပါတယ် ။ တကယ်လည်း အခမ်းအနား စ,တော့မယ် ဆိုတော့ ဘိသိတ်ဆရာ ၊ ဦးလေးကြီး က သတို့သား ၊ သတို့သမီး အားလုံး ဘယ်လို ပွဲထွက်ရမယ် ဆိုတာ သင်ပေးပြီးပြီ ဖြစ်ကြောင်း တန်းစီပြီး မတ်တပ်ရပ် စောင့်ခိုင်းထားပြီး ဖြစ်လို့ ဦးသိန်းလှမော် လည်း မင်္ဂလာစင်မြင့် ဆီကို တစ်ယောက်တည်း လျှောက်သွားပါတယ် ။ သူ ခေါ်လိုက်မှ သတို့သား ၊ သတို့သမီး နဲ့ မိဘတွေ အားလုံး အခါတော်ပေး တီးလုံးနဲ့ မင်္ဂလာစင်မြင့် ဆီ လျှောက်လာရမှာပါ ။ လမ်းမှာ ပရိသတ်တွေ ကြား က ဖြတ်သွားရတော့ ပွဲတက်တဲ့ ပရိသတ် ရဲ့ ရယ်သံ တချို့ ကြားရတဲ့ အတွက် သိပ် မသင်္ကာပါဘူး ။ ဒါနဲ့ ခပ်တည်တည်ပဲ လျှောက်သွားပါတယ် ။ စင်မြင့်ပေါ် တက်ခါနီး စိတ်မချလို့ နောက်မှာ ဘာတွေ ဖြစ်နေသလဲ မသိဘူး ၊ လူသံတွေ ကြားရတယ် ဆိုပြီး လှည့် ကြည့်လိုက်တော့ သူ့ နောက်မှာ ရထားတွဲကြီး လို ပန်းကြဲသူတွေ ၊ သတို့သား ၊ သတို့သမီး တွေ ၊ မိဘ တွေ တစ်ပြုံကြီး လိုက်လာတာ တွေ့ လိုက်တော့ သူ လည်း လန့်သွားပါတယ် ။ သူ မခေါ်သေးဘဲ ဘာဖြစ်လို့ လိုက်လာကြသလဲ ကြည့်လိုက်တော့ မှ ( နယ်မြို့ဘိသိတ်ဆရာကြီး က ) ဦးသိန်းလှမော် နောက်က အားလုံး လိုက်ကြတော့လို့ အချက်ပြလိုက် လို့ ဘုမသိ ၊ ဘမသိ နဲ့ မင်္ဂလာသတို့သား ၊ သတို့သမီး လည်း လိုက်လာကြတာ ဖြစ်နေလို့ပါ ။ ဒါနဲ့ပဲ အဲဒီပွဲလည်း အခါတော်သီချင်း မတီးရဘဲ အခြောက်တိုက် ပွဲထွက်ခဲ့ရပါတယ် ။
နောက်ထပ် ရေးပြချင်တဲ့ မင်္ဂလာဘိသိတ်ဆရာကြီး တစ်ယောက်ကတော့ ရေဒီယိုအဆိုတော် ၊ ရုပ်ရှင်သရုပ်ဆောင် ကိုရန်ပိုင်စိုး ပါပဲ ။
ကိုရန်ပိုင်စိုး က မင်္ဂလာ အခမ်းအနားမှူး လုပ်တဲ့ အလုပ်လည်း ထပ်တိုးလာတော့ ဂုဏ်ပုဒ်တွေက ခပ်များများပါပဲ ။ ဂီတအစည်းအရုံး ( မြန်မာနိုင်ငံ ) မှာလည်း တွဲဖက်အတွင်းရေးမှူး ( ၂ ) တာဝန် ကို ယူထားပါတယ် ။ တစ်ရက်မှာ တာမွေမြို့နယ် မှာ ရှိတဲ့ မြန်မာနိုင်ငံဂီတအစည်းအရုံး ကို ကျွန်တော် ရောက်သွားပါတယ် ။ ကိုရန်ပိုင်စိုး ရဲ့ ရုံးခန်း ထဲ ကို ကျွန်တော် ရောက်သွားတော့ ကျွန်တော့် ကို ကော်ဖီတွေ ၊ ဘာတွေ တိုက်ပြီး သေသေချာချာ ဧည့်ခံပါတယ် ။ ပြီးတော့မှ ကျွန်တော် သူ့ ဆီ လာရတဲ့ ရည်ရွယ်ချက်ကို ဂီတ ကိစ္စ ထင်ပြီး မေးပါတယ် ။ ကျွန်တော် က ကိုရန်ပိုင်စိုး ကို မေးစရာလေး ရှိလို့ လာတာပါ ။ ကျွန်တော် မင်္ဂလာ အခမ်းအနားမှူးများ အကြောင်း ဆောင်းပါး ရေးချင်လို့ ကိုရန်ပိုင်စိုး ဆီက အဖြစ်အပျက် တချို့ကို တစ်ဆင့် ကြားဖူးပါတယ် ။ သေချာလား ၊ တကယ် အဖြစ်အပျက် ဆိုတာလား သိချင်လို့ အတည်ပြု ပြောပြပါဆိုပြီး အင်တာဗျူး ဝင်လုပ်ခဲ့ပါတယ် ။ အဲဒီမှာ ကိုရန်ပိုင်စိုး က အမူအရာအပြည့် နဲ့ ကျွန်တော့် ကို ရှင်းပြခဲ့ပါတယ် ။
သူ ပြောပြတဲ့ အထဲက နှစ်ချက် ကို ကျွန်တော် ပြန် ရေးပြချင်ပါတယ် ။
ပထမ အဖြစ်အပျက် တစ်ခုက ကိုရန်ပိုင်စိုး အခမ်းအနားမှုး လုပ်တဲ့ မင်္ဂလာပွဲ တစ်ခု မှာ ဌာနဆိုင်ရာ ( အရာရှိတစ်ဦး ) က လာပြီး လက်ထပ်လက်စွပ် ဝတ်ပေးဖို့ ဖြစ်ပါတယ် ။ ဒါကြောင့် ကိုရန်ပိုင်စိုး လည်း လက်စွပ်ဝတ်ပေးဖို့ အရာရှိ အန်ကယ်ကြီး ကို ခေါ်လိုက်ပါတယ် ။
စင်ပေါ် ရောက်လာတော့ အရာရှိအန်ကယ်ကြီး က သူ့ ကို နှုတ်ဆက်ပြီး သတို့သား နဲ့ သတို့သမီး ကို မင်္ဂလာလက်စွပ် ဝတ်ပေးဖို့ လက်စွပ်ဘူး ကို ယူပြီး ဖွင့်လိုက်ပါတယ် ။ အဲဒီမှာ အန်ကယ်ကြီး မျက်လုံး ပြူးသွားပါတယ် ။ ဘာလို့လဲ ဆိုတော့ လက်စွပ် ထည့်တဲ့ ဘူး ထဲမှာ လက်စွပ် ပါ မလာလို့ပါပဲ ။ မင်္ဂလာပွဲရှင် တွေ က မေ့ပြီး ကျန်ခဲ့တာပါ ။ ဒါပေမယ့် လက်စွပ် ဝတ်ပေးရမယ့် အန်ကယ်ကြီး က ဘာ လုပ်ရမှန်း မသိတော့ဘူး ဖြစ်နေပါတယ် ။
ကင်မရာမင်းတွေ ၊ ဗီဒီယိုရိုက်သူတွေ ကလည်း ရိုက်နေကြပါတယ် ။ ဒါကြောင့် ကိုရန်ပိုင်စိုး က “ အန်ကယ် ဘာမှ မရှိတဲ့ ဘူးထဲက လက်စွပ် ရှိသလို ဟန်ဆောင်ပြီး ထုတ်လိုက် ၊ ပြီးတော့ လက်ထဲ က လက်စွပ် ( ရှိသလို ) နဲ့ သတို့သမီး ၊ သတို့သား လက်ထဲ ကို ဝတ်ပေးချင်ယောင် ဆောင်လိုက်ပါ ” လို့ ရုတ်တရက် ( ရုပ်ရှင်သရုပ်ဆောင် ပီပီ ) အိုက်တင် လုပ်ဖို့ သင်ပေးလိုက်မှ လက်စွပ် ဝတ်ပေးရမယ့် အန်ကယ်ကြီး လည်း သဘော ပေါက်သွားပြီး ၊ ဘာမှ မရှိတဲ့လက်စွပ် ကို ရှိသလို ဟန်ဆောင်ပြီး ဝတ်ပေးလိုက်မှ အဆင်ပြေ သွားပါတယ် ။ ကင်မရာမင်း တွေကလည်း ဓါတ်ပုံတွေ တဖျတ်ဖျတ် ရိုက်ကြတာပေါ့ ။
သူ ပြောပြတဲ့ ဒုတိယ အဖြစ်အပျက် တစ်ခုကတော့ ဆင်ခြေဖုံးမြို့နယ် တွေမှာ အခမ်းအနားမှူး သွားလုပ်ရတဲ့ ပွဲတွေ ဆိုရင် တီးဝိုင်း မရှိတဲ့ ၊ မပါတဲ့ အတွက် မင်္ဂလာစကား ပြောပြီးလို့ သတို့သား ၊ သတို့သမီး ကို စင်မြင့်ပေါ် ဖိတ်ခေါ်မယ် ဆိုရင် ခြောက်ကပ်ကပ်ကြီး တီးလုံး မပါဘဲ ပွဲထွက်ကြတာမျိုး ဖြစ်လေ့ ရှိတော့ အဲဒီ အခက်အခဲ ကို ဖြေရှင်းတဲ့ အနေနဲ့ မင်္ဂလာသီချင်း ( အခါတော်ပေး ) ကို အဆိုတော် တင်တင်မြ ၊ ဟေမာနေဝင်း ၊ စိုးစန္ဒာထွန်း စသဖြင့် အဆိုတော်တွေ ရဲ့ ဆိုထားတဲ့ ကက်ဆက်ခွေလေး ကို ယူသွားပေးလေ့ ရှိပါတယ် ။ မင်္ဂလာရှင်တွေ ကို ပွဲထွက်ဖို့ တီးဝိုင်း ၊ အဆိုတော် ပါလား မေးပြီး မပါခဲ့ရင် သူယူခဲ့တဲ့ ကက်ဆက်ခွေ ထဲက ကြိုက်တဲ့ အဆိုတော်ရဲ့ အသံ နဲ့ ပွဲထွက်ဖို့ ဖွင့်ခိုင်း လိုက်ရုံပါပဲ ။
အဲဒီလို အဆင်ပြေအောင် လုပ်ပေးဖို့ သူ တတ် နိုင်သလောက် ကြိုးစားထားလို့ ဆင်ခြေဖုံးမြို့နယ် တစ်ခုက မင်္ဂလာဆောင်တစ်ခု ရောက်သွားတဲ့အခါ ၊ အခါတော်သီချင်း ဆိုပေးမယ့် အဆိုတော် နဲ့ တီးဝိုင်း မငှားထားတဲ့ အကြောင်း ၊ မင်္ဂလာပွဲရှင်တွေက ပြောပြလို့ သူ့ ကက်ဆက်ခွေလေး ကို ဖွင့်ပေးဖို့ အသံချဲ့စက်ဆရာ ကို သွားပေးပါတယ် ။ စက်ဆရာ ကို သူ က ညီလေး ၊ ဒီသီချင်းခွေလေး ကို ပွဲ စ,မယ် ဆိုရင် ဖွင့်ပေးပါကွာ ” လို့ ရိုရိုသေသေ ပေးပါတယ် ။ စက်ဆရာ က သူ့ မျက်နှာကို ပြန် ကြည့်ပြီး ၊ လက် က စားပွဲခုံ ကို တောက်နေပါတယ် ။ ပါးစပ် ကလည်း လေ ချွန်နေပါတယ် ။ ခြေတစ်ဖက် ကလည်း ၊ ဒူးပေါ်ကန့်လန့် တင်ထားပြီး ၊ မထီလေးစား နဲ့ သူ့ ကို ပြန် ကြည့်နေပါတယ် ။ ပြီးတော့မှ “ ကက်ဆက်ခွေ ခေတ် ကုန်သွားပြီ ကျွန် တော့် စက် မှာ ကက်ဆက် မပါဘူး ။ ဒီဗီဒီစက် ပဲ ပါတယ် ။ သီချင်းလည်း ဗီစီဒီခွေ ပဲ သုံးတယ် ” ဆိုပြီး မထီလေးစား ပြန်ဖြေပါတယ် ။ ကိုရန်ပိုင်စိုး လည်း စက်ဆရာ ရဲ့ အမူအရာ ကို မကြိုက်ပေမယ့် သူ့ ဘက်က ခေတ်မမီတော့တာ ကို ဝန်ခံပြီး “ ကိုယ် က ကက်ဆက်ခွေ ပဲ ပါလာလို့ ဆောရီးပါပဲ ညီလေး ရာ ၊ အဲဒီတော့ ပွဲ စမယ်ဆိုရင် ကိုယ်အချက် ပြလိုက်မယ် ။ ညီလေး က မင်္ဂလာသီချင်း ဖွင့်ပေးပါ ” လို့ပဲ ပြောခဲ့ပါတယ် ။ အဲဒီ ဗီစီဒီ ကလည်း ရုပ်ရှင်မင်းသမီး တစ်ယောက် ရဲ့ မင်္ဂလာအခမ်းအနားခွေ ( မူရင်း ) ပါ ။ ဒါကြောင့် သူ ဖွင့်ချင်တဲ့ သီချင်းနံပါတ် ကိုပဲ ပြောခဲ့ပါတယ် ။
တကယ် ပွဲ ထွက်ရမယ့် အချိန်မှာ သတို့သား ၊ သတို့သမီး က မြက်ခင်းပြင်လေး မှာ နေရာ ယူပြီးပါပြီ ။ ဒါနဲ့ သူ က စက်ဆရာ ကို ဖွင့်တော့လို့ အချက် ပြလိုက်ပါတယ် ။ အဲဒီမှာ စက်ဆရာ က သူ့ ထုံးစံအတိုင်း လေ ချွန်ပြီး နံပါတ် နှိပ်လိုက်ပါတယ် ။ သတို့သား နဲ့ သတို့သမီး လည်း တောင်ကုန်းလေးအတိုင်း ပရိသတ်တွေ ဘက် ကို လာနေတော့ ခေါင်းပေါင်းလေး က တဖြည်းဖြည်း နဲ့ မြင့်တက်လာပါတယ် ။ တီးလုံး က မထွက်သေးပါဘူး ။ ဒါကြောင့် စက်ဆရာ ကို ဘယ်လိုလဲ မေးငေါ့ ပြပါတယ် ။ စက်ဆရာ ကလည်း ဒီဗီဒီစက် ကို လက်ညှိုးထိုးပြပြီး လေ ချွန်နေပါတယ် ။ ဒူး ကလည်း နှံ့နေပါတယ် ။ သတို့သား ၊ သတို့သမီး လည်း ပရိသတ် က တွေ့ရတဲ့အချိန်မှာ အသံကြားရပါတော့တယ် ။ “ အရှင်ရုက္ခစိုးနတ်မင်းကြီး ၊ ကျွန်တော့ရဲ့ သားလေး အရှင် ရုက္ခစိုးနတ်မင်း ရဲ့ ညောင်ပင်အောက်မှာ အပေါ့သွားခဲ့တဲ့အတွက် .. ”
စသဖြင့် ယင်လုံအိမ်သာ ဆောက်လုပ်ရမယ့် ပညာပေးပြကွက် ပါတဲ့ အသံ ထွက်လာပါတယ် ။ အဲဒီမှာ အသံချဲ့စက်ဆရာလည်း ဒုက္ခ ရောက်တော့တာပါပဲ သူ က သီချင်းနံပါတ် ( ၆ ) ဆိုရင် ဗီစီဒီ မှာ က အဲဒီ နံပါတ် အတိုင်း သီချင်း မထွက်ပါဘူး ။ အကျိုးပြု အစီအစဉ်တွေ ပါရင် နံပါတ်တွေ လွဲ ကုန်တတ်ပါတယ် ။ သူ့ ဒီဗီဒီ စက်ကို ကျော်လိုက်တော့လည်း “ ဆရာမ ၊ သမီးဗိုက်တွေ ၊ အောင့်,အောင့်နေတယ် ” ဆိုတဲ့ ယင်လုံအိမ်သာ အကြောင်းပဲ အသံထွက်နေပါတော့တယ် ။ အဲဒီမှာပဲ သတို့သား ၊ သတို့သမီး လည်း စိတ်ဆိုးပြီး စင်မြင့်ပေါ် ရောက်ခဲ့ရပါတော့တယ် ။ ဒါလေးကတော့ ကိုရန်ပိုင်စိုး ပြောပြတဲ့ မင်္ဂလာအခမ်းအနားမှူး အလွဲလေးတွေ ဖြစ်ပါတယ် ။
( ဒီ စာလေးကို မွန်ပြည်နယ် ၊ လမိုင်းမြို့နယ် ၊ လမိုင်းရွာလေး ကို Lazy Club စတိတ်ရှိုးပွဲ တီးဖို့ ရောက်တုန်း နေ့လည် မှာ အမှတ်တရ ရေးဖြစ်ခဲ့ပါတယ်)
◾ နိုင်ဇော် ( Lazy Club )
၂၁ - ရက် ၊ မေလ ၊ ၂၀၀၈ ခုနှစ်ထုတ်
နံနက်ခင်း သတင်းဂျာနယ်
အမှတ်စဉ် Vol.3 No.243
www.facebook.com/aung.naingoo.3726613
.
No comments:
Post a Comment