Friday, July 31, 2020

ဦးသန်းရွှေ ၏ ယတြာ ( ၃ )



❝  ဦးသန်းရွှေ ၏ ယတြာ ( ၃ ) ❞
    ကောလာဟလကိုမြန်မာနိုင်ငံတွင် နိုင်ငံရေးအရလည်း အသုံးချလေ့ရှိကြောင်း တွေ့ရသည် ။ စစ်အစိုးရအုပ်ချုပ်သည့် ကာလတွင် မီဒီယာကိုလက်ဝါးကြီးအုပ်ထားသောကြောင့် ကောလာဟလသည် အရပ်ထဲတွင် ပျံ့နှံနေနိုင်သော်လည်း မီဒီယာထဲတွင် တွေ့ရခဲ ၊ ကြားရခဲလှသည် ။
    ၁၉၉၂ ခုနှစ် ၊ ဇန်နဝါရီလတွင်ကောလာဟလတစ်ခုသည် အထက် မြန်မာပြည်တွင် ပျံ့နှံ့သွားခဲ့သည် ။ ယင်းကောလာဟလမှာ ဖားက မြွေကိုခဲ့သည်ဆိုသော သတင်းဖြစ်သည် ။ ထိုသတင်းသည် မြန်မာ့အယူအဆဖြင့်ကြည့်လျှင် နိမိတ်မကောင်းသည့် သတင်းတစ်ခု ဖြစ်သည် ။ လူတွေက ထိုသတင်းကိုအတိတ်နိမိတ် ကောက်ပြီး တော်လှန်ရေးတစ်ရပ်သို့မဟုတ် လူထုအုံကြွမှုကြီးတစ်ရပ် ပေါ်ပေါက်လာနိုင်ကြောင်း ပြောဆိုနေကြသည် ။ လူတွေ ပြောနိုင်သည့်အထောက်အထားတွေကလည်း ရှေးခေတ်ကတည်းက မြန်မာ့ဇာတ်နိပါတ်တော်များတွင် ရှိနေခဲ့ပြီး ဖြစ်သည် ။ ဗုဒ္ဓလက်ထက်ကတည်းက ဟောကြားတော်မူခဲ့သည့် ကောသလအိပ်မ က်  ၁၆ ချက်ထဲတွင် ယင်းသို့ ဖားက မြွေကိုမျိုပြီး တိုင်းပြည်ပျက်ကိန်းရှိကြောင်း ဗုဒ္ဓကဟောကြားတော်မူခဲ့သည်ကို ပြည်သူအများက ယုံကြည်နေကြသည် ။
    ဖားက မြွေကိုမျိုးသည်ဆိုသော နိမိတ်ကို ဗုဒ္ဓက လူအပေါင်းတို့ မတရားပြုလုပ်ခြင်း များလာသဖြင့် ၊ တရားမျှတမှု ဆုတ်ယုတ်လာသည့် အခါတွင် အားလုံ ကပြောင်းကပြန် ဖြစ်ကာ အစိုးမရ ၊ စီမံအုပ်ချုပ်ခြင်းများလည်း မထိရောက်တော့ဟူသည့် အနက်ကို ဆောင်သောကြောင့် လူပြော များလာသည့်အတွက် ထိုသတင်းကို စစ်အစိုးရက ကြောက်ရွံ့ခြင်း ဖြစ်လာခဲ့သည် ။
    ယင်းသတင်းသည်တဖြည်းဖြည်း အောက်မြန်မာပြည်ဘက်သို့
လည်း ပျံ့နှံ့လာခဲ့သည် ။ နောက်ဆုံးတွင် ထိုစဉ်က ထုတ်ဝေနေသည့် လုပ်သားပြည်သူ့ နေ့စဉ်သတင်းစာ၌ ထိုသတင်းကို ဖော်ပြရသည်အထိဖြစ်လာခဲ့သည် ။ ထိုသတင်းတွင် ဓာတ်ပုံတစ်ပုံ ဖော်ပြထားပြီး ၊ ဓာတ်ပုံအောက်တွင် ပုံစာကို ထိုးထားရာ၌ ၁၉၉၁ ခုနှစ် ၊ နိုဝင်ဘာ ၃၀ ရက်နေ့တွင် မန္တလေးအနောက်တောင် ၊ စိန်ပန်းရပ်နေ ဦးကျော်အိမ်၌ လက် မခန့် အရွယ်ရှိသော မြွေလေးတစ်ကောင်ကို ဖားကြီးက မျိုးနေပုံဟူ၍ ဖြစ်သည် ။ တစ်လက် မအရွယ်ကြောင့် ဖားက မျိုးနိုင်ခြင်းဖြစ်ပြီး အရေးမကြီးသယောင် ပြန်လည်တုံ့ပြန်လိုက်ခြင်း ဖြစ်သည် ။
    နောက်တစ်နေ့ထုတ်သည့် သတင်းစာတွင်လည်း ဖားတစ်ကောင်ကို ပုံကြီးချဲ့ထားပြီး ၊ မော်ကွန်းကဗျာတစ်ပုဒ်နှင့် တွဲထည့်ပေးထားပြန်သည် ။ ထို မော်ကွန်းကဗျာကို ရေးသားသူမှာ အောင်ဇေယျဆိုသူဖြစ်သည် ။ သူက ဖားဆိုသည်မှာ မြန်မာပြည်ကို ဆိုလိုကြောင်း ၊ မြန်မာပြည်ကြီးနှင့် နိုင်ငံသူ နိုင်ငံသားတို့သည်ကောင်းကျိုးချမ်းသာ သုခများ ရရှိတော့မည်ဖြစ်ကြောင်းစသည်ဖြင့် ကဗျာတွင် ရေးဖွဲ့ထားသည် ။
    နိုင်ငံပိုင်သတင်းစာများတွင် အယ်ဒီတာ့ထံ ပေးစာကဲ့သို့သော ကဏ္ဍ ပါဝင်ပြီး ထိုကဏ္ဍမှနေ၍ နိုင်ငံတော်ဘက် မှ ဖေးမကာ ရေးသားမှုများ တွေ့ရသည် ။ ထိုပေးစာရေးသည့် အောင်ဇေယျဆိုသူမှာ အမှန်တကယ် ပြည်သူတစ်ယောက် ဟုတ်ချင်မှလည်း ဟုတ်ပေလိမ့်မည် ။ မည်သို့ဆိုစေ အစိုးရ မီဒီယာတွင် အစိုးရဝါဒဖြန့်သူများနှင့် ပြည့်နေသည်ကို ပြည်သူတွေအားလုံးကသဘောပေါက်ပြီးသား ဖြစ်သည် ။ သို့သော် ပြည်သူများကြားတွင် ပျံ့နှံ့နေသော ကောလာဟလတစ်ခုကို နိုင်ငံပိုင်မီဒီယာက တန်ပြန်ရှင်းချက် ထုတ်ရသည်အထိ စစ်ဗိုလ်ချုပ်များ ကြောက်ရွံ့ ထိတ်လန့်သွားသည် ဆိုခြင်းကတော့ အမှန်ပင်ဖြစ်သည် ။ စစ်ဗိုလ်ချုပ်တို့သည် အာဏာကိုဆက်လက်ထိန်းသိမ်းလိုသောကြောင့်သွေးရူးသွေးတန်း ဖြစ်နေကြသည်ဆိုခြင်းထက် ယင်းစစ်ဗိုလ်ချုပ်ကြီးများ၏ ဇနီးများက မိမိတို့ခင်ပွန်းဗိုလ်ချုပ်ကြီးများ အာဏာဆက်လက် တည်မြဲစေရန် ပိုပြီးစိုးရိမ်သောက ရောက်ကြကြောင်း တွေ့ရသည် ။ သာဓက တစ်ခုကို ဖော်ပြလိုပါသည် ။
    အချိန်ကား ညဉ့်သန်းခေါင်အချိန် ဖြစ်သည် ။ ညဉ့်သန်းခေါင် လူခြေတိတ်ချိန်တွင် ရွှေတိဂုံဘုရား ကုန်းတော်တစ်ဝိုက် လူလည်း ရှင်းစပြုနေချိန်၌ စစ်ကားတွေ ရောက်လာကာ စစ်သားများ ကုန်းတော်အောက်ခြေတစ်ဝိုက်တွင် တပ်ဖြန့် နေရာယူလိုက်ကြသည် ။ နေရာကား အရှေ့ဘက်မုတ်ဖြစ်ပြီး စစ်ယာဉ်တန်းကြီးတစ်ခု မမျှော်လင့်ပဲ ရောက်ရှိလာခြင်း ဖြစ်သည် ။ ယာဉ်တန်းကြီး၏ အလည်တွင် အနက်ရောင် မှန်လုံကားကြီးတစ်စင်း ပါလာသည် ။ ကားတံခါးများကို အနက်ရောင်မှန်များ တပ်ဆင်ထားသောကြောင့် အတွင်း၌ မည်သူပါလာကြောင်း မသိနိုင်ပေ ။ အနက်ရောင်ကားကြီးသည် ခြင်္သေ့ရုပ်ကြီးများရှေ့တွင် ရပ်လိုက်သည် ။ ဘုရားစောင်းတန်း အတက်နေရာတွင် စစ်သားများက သတိအနေအထားဖြင့် စောင့်ကြပ်နေကြသည် ။ ထိုအချိန်တွင် စစ်ဗိုလ်တစ်ဦးက ကားတံခါးကို အပြေးလေး သွားဖွင့်ပေးလိုက်သည် ။ အရပ်ပုပု ၊ အသက်ကြီးကြီး အမျိုးသမီးကြီးတစ်ဦး ယာဉ်ထဲက ထွက်လာသည် ။ စစ်သားများအားလုံး သတိအနေအထားဖြင့် ကိုယ်ကိုဆောင့်မတ်လိုက်ပြီး အလေးပြုလိုက်ကြသည် ။
    အမျိုးသမီးကြီးသည်တောက်တောက်ပပ ပြောင်ပြောင်လက်လက်ဝတ်စားလားသည် ။ မြန်မာ့ရှေးခေတ် မင်းသမီးများကဲ့သို့ အင်္ကျီ ၊ ထမီများကို ဝတ်ဆင်ထားရုံမက ပခုံးပေါ်တွင်လည်း ကျောက်စိမ်းရောင်ပုဝါကို လွှမ်းထားရာ လေထဲတွင် လွင့်ဝဲနေသည် ။ နားတွင်လည်း မြကျောက်နားကပ်ကိုပန်ထားပြီး ထိုကျောက်ကြီးမှာ ကြီးမားလှပြီး တစ်လက်လက် တောက်ပနေသည် ။
    ဘုရားပေါ်တက်သည့်လှေကားခြေရင်းတွင် ထိုအမျိုးသမီးကြီးကတစ်စုံတစ်ခုကို စောင့်သည့်အလား ရပ်နေလိုက်သည် ။ ထိုအချိန်တွင် စစ်သားများသည် ကတ္တီပါအုပ်ထားသော သေတ္တာကြီးနှစ်လုံးကိုသယ်ဆောင်လာကြသည် ။ အမျိုးသမီးကြီးသည် လှေကားကို စတင်တက်နေစဉ် စစ်သားများက စကားတစ်လုံးမျှပြောဆိုခြင်းမပြုဘဲ သေတ္တာများကိုသယ်ဆောင်ပြီးသူ့နောက်က လိုက်ခဲ့ကြရသည် ။
    ဘုရားစောင်းတန်းလှေကားတွင် လူသူများ ရှင်းနေပြီး ရှည်လျားလှသည့် လှေကားကို အမျိုးသမီးကြီးသည် မကြာခဏနားကာ တစ်လှမ်းချင်း တက်နေသည် ။ သူမောသဖြင့် နားသည့် နေရာတိုင်းတွင် ကုလားထိုင် တစ်လုံးကို ကိုင်လာသော စစ်သားက ချပေးလိုက်ပြီး ထိုင်နားတတ်သည် ။ ကုလားထိုင်ပေါ်တွင် ထိုင်နားလိုက်တိုင်းလည်း အမျိုးသမီးငယ်တစ်ဦးသည် ယပ်တောင်လေးနှင့် မျက်နှာကို ခပ်ပေးရုံမက နဖူးထက်တွင် ထွက်လာသော ချွေးများကိုပင်လက်ကိုင်ပုဝါ အဖြူရောင်လေးနှင့် သုတ်ပေးနေသည် ။
    ပတ်ဝန်းကျင်တွင် လူသူတိတ်ဆိတ်ပြီး တစ်ခါတစ်ရံ သေတ္တာထဲမှ အသံများ ထွက်လာတတ်သည် ။ ကတ္တီပါဖုံးထားသည့် သေတ္တာတစ်လုံးထဲမှ ဝက်အော်သံလိုလို စူးစူးဝါးဝါး အော်လိုက်သံများကို ကြားလိုက်ရသည် ။ ဘုရားကုန်းတော်ပေါ် အရောက်တွင် မလှုပ်မယှက် ကျောက်ရုပ်လိုရပ်ကာ စောင့်နေကြသည့် စစ်သားများကို ရင်ပြင်တော်ပေါ်တွင် တွေ့လိုက်ရသည် ။ ရင်ပြင်တော်ပေါ်တွင် တရားထိုင်သည့် ဇရပ်များ ၊ ဆင်းတုများ ၊ ရုပ်တုပေါင်းများစွာ ရှိသည် ။
    စစ်သားများသည် ဘုရားကုန်းတော်ပေါ် အရောက်တွင် သယ်ဆောင်လာသည့် သေတ္တာနှစ်လုံးကို ဖွင့်လိုက်သည် ။ သေတ္တာတစ်လုံးထဲမှ အဖြူရောင် ခွေးလေးတစ်ကောင် ခုန်ထွက်လာသဖြင့် စစ်သားများကချက်ချင်း ဖမ်းထားလိုက်ရသည် ။ အခြားသေတ္တာတစ်လုံးထဲတွင် အော်သံသာကြားရပြီး ထွက် မလာသောကြောင့် စစ်သားများက သွားပြီးဆွဲထုတ်လိုက်ရာ ကြောက်ရွံ့နေသည့် ဝက်တစ်ကောင်ကို တွေ့လိုက်ရသည် ။ ခွေး နှင့် ဝက် လည်ပင်းတို့တွင် ပတ်ထားသော လည်ပတ်များ၌ ရွှေကြိုးများ ချည်နှောင်ထားပြီး စစ်သားများက ရွှေကြိုးများကို အမျိုးသမီးကြီး လက်ထဲသို့ လွှဲပြောင်းထည့်ပေးလိုက်သည် ။
    လက်တစ်ဖက်က ဝက်ကိုဆွဲ ၊ လက်တစ်ဖက်က ခွေးကိုဆွဲပြီး အမျိုးသမီးကြီးသည် နာရီလက်တံအတိုင်း ရွှေတိဂုံဘုရားကို ပတ်​ေလ တော့သည် ။ နေ့လယ်ခင်းက မိုးရွာထားသောကြောင့် ဘုရားရင်ပြင်ပေါ်တွင် မိုးရေများဖြင့် ချောနေသည် ။ အမျိုးသမီးကြီးသည် မီးရောင်ဖြင့်ပြောင်လက်နေသည့် ကျောက်ပြားများပေါ်တွင် ယိုင်တိုင်တိုင် လျှောက်နေပြီး သူ့မျက်နှာတွင် လူးထားသော ပေါင်ဒါများကြောင့် မျက်နှာတစ်ခုလုံး ဖြူဖွေးနေတော့သည် ။ အမျိုးသမီးကြီးသည် ခွေးနှင့်ဝက်ကို ဆွဲလာရင်းက ပါးစပ်မှလည်း တတွတ်တွတ် ရွတ်ဖတ်လာသည် ။ ညဉ့်သည် တိတ်ဆိတ်​ေနသောကြောင့် ရင်ပြင်ပေါ်တွင် ဝက်လျှောက်နေသည့် ခြေသံကတတောက်တောက် မြည်နေတော့သည် ။
    ဝက်နှင့်ခွေးကို ဆွဲပြီးယတြာ ချေနေသည့်နေ့ကား ၂၀၀၇ ခုနှစ် ၊ စက်တင်ဘာလ ဖြစ်သည် ။ ခွေးသည် တနင်္လာနံ ဖြစ်သည် ။ တနင်္လာနံ အရ ( က ၊ ခ ၊ ဂ ၊ ဃ ၊င ) နေ့နံအားလုံးနှင့် သက်ဆိုင်သည် ။ ဝက်သည် ဗုဒ္ဓဟူးနံ ဖြစ်သည် ။ ဗုဒ္ဓဟူးနံဆိုသောကြောင့် ( ယ ၊ ရ ၊ လ ၊ ၀ ) နေ့နံများနှင့် သက်ဆိုင်နေသည် ။ တနင်္လာနံနှင့် ဗုဒ္ဓဟူးနံကို ထိန်းချုပ်ပြီး ဆွဲလာသည်ဆိုသည့် သဘောကို နားလည်ရခက်လှသည် ။ အချို့ကလည်း ဒေါ်အောင်ဆန်းစုကြည်သည် အင်္ဂါသမီးဖြစ်သောကြောင့် တနင်္လာ နှင့်  ဗုဒ္ဓဟူးကြားတွင် သူကြိုးဆွဲတိုင်း ပါရမည်ဆိုသည့်သဘောသက်ရောက်ကြောင်း ပြောသူတွေက ပြောနေကြသည် ။
    အချို့ကလည်း ဒေါ်အောင်ဆန်းစုကြည် နံပါသည့် တနင်္လာနံ ခွေးနှင့် လူထုအဓိပ္ပာယ်သက်ရောက်သည့် နံပါသော ဝက်တို့ကို မိမိတို့ကြိုးဆွဲရာနောက်သို့ လိုက်ရမည်ဆိုသည့် သဘောဖြင့် ယတြာလာခြင်း ဖြစ်သည်ဟု ဆိုကြပြန်သည် ။ မည်သို့ဆိုစေ စစ်အစိုးရခေတ်က ဗိုလ်ချုပ်များ အပါအဝင် သူတို့ အသိုင်းအဝိုင်းများသည် ဘုရားကု ၊ နတ်ကုများမကြာခဏ လုပ်လေ့ရှိကြသည် ။
    စစ်အစိုးရခေတ်တွင် ဗေဒင်ဆရာ ၊ နတ်ဆရာဘ၊ ဘိုးတော်များ သာမကအကြားအမြင်ရသည်ဆိုသော သူများပင် သူဌေးဖြစ်ကာ အခွင့်ထူးခံ လူတန်းစားများဘဝ ရောက်ကြရသည် ။ ထိုသူများကို စစ်ဗိုလ်များက မြှောက်စားတတ်သောကြောင့် ဗိုလ်ပေါက် ကတော်ပေါက် ဖြစ်သွားလျှင်နေ့ချင်းညချင်း သူဌေးဖြစ်သွားတတ်သည် ။ ထို့ကြောင့် မည်သည့်နည်းဖြင့်ယတြာချေရသည်ဆိုစေ ဗိုလ်အလိုလိုက် ဗိုလ်အကြိုက်ဆောင်ကာ လုပ်ပေးလေ့ရှိကြသည် ။ ဦးနေဝင်းခေတ်ကလည်း နံနက် ၂ နာရီအချိန်နှင့် ၄ နာရီ ကြားတွင် ရွှေတိဂုံဘုရားသို့ မကြာခဏ လာရောက်တတ်သည် ။ ထိုအချိန်များတွင်မှ စစ်ကားယာဉ်တန်းများအစောင့်အရှောက်များနှင့် ရောက်လာတတ်သော ဦးနေဝင်းသည် မည်သည့်အစီအမံ ၊ အစီအရင်များကို လုပ်ဆောင်သွားသည်ကို မည်သူမျှ မသိရှိ ကြ
သော်လည်း အာဏာရှင် ခေတ်အဆက်ဆက် ရွှေတိဂုံဘုရားပေါ်တွင် အစီအရင်များလာပြီး လုပ်ဆောင်လေ့ရှိကြသည်မှာ လူတိုင်းအသိဖြစ်သည် ။ သို့သော်အာဏာရှင်တို့သည် တည်မြဲနိုင်ခြင်းမရှိ ၊ တစ်နည်းမဟုတ် တစ်နည်းဖြင့် ကျဆုံးကြရသည်သာဖြစ်သည် ။ ယတြာ မည်မျှကောင်းကောင်း ပြည်သူ၏ ဆန္ဒအပေါင်းကို မည်သည့်အာဏာရှင် ခေါင်းဆောင်မျှ လွန်ဆန်နိုင်အံ့ မထင်ပေ ။
Ref: The Chicken and the Scorpion, Keiko Tosa
Ref: No BadNews for the King, Emma Larkin
◾  တင်ညွန့်
📖   ဦးသန်းရွှေ၏ ယတြာများ
.

No comments:

Post a Comment