Saturday, March 23, 2019

နားပန္းဆံ ေတးသံ႐ွင္


🎤         နားပန္းဆံ ေတးသံရွင္

          ျမန္မာတို႔သည္ ကိုယ့္ႏုိင္ငံ၊ ကိုယ့္လူမ်ဳိး၊ ကိုယ့္ ႐ုပ္ရွင္ႏွင့္ ကိုယ့္ဂီတကို ႏွစ္သက္ျမတ္ႏုိး တန္ဖိုးထားၾကသူမ်ား ျဖစ္သည္။ သို႔ျဖစ္၍ ႐ုပ္ရွင္ ဂီတ အႏုပညာရွင္မ်ားကို ျပင္ပမွာ  ေတြ႕ၾကသည့္အခါ ထန္းလ်က္ကုိ ပုရြက္ဆိတ္မ်ားခဲသည္သို႔ ၀ိုင္းအုံၾကည့္ၾက၊ မိတ္ဖြဲ႕ခ်င္ၾကသည္။ အေႏွာင့္အယွက္ေပးျခင္းမဟုတ္။ သို႔ျဖင့္ ႐ုပ္ရွင္ဂီတႏွင့္ ပတ္သက္လာလွ်င္၊ စိတ္ႀကိဳက္ေတြ႕လွ်င္ ႏွလုံးသား၀ယ္ သံမိႈစြဲသည့္အလား မွတ္သားထားတတ္ၾကသည္။        
“ ဗိုလ္ေအာင္ဒင္ ” ဆုိသည္ႏွင့္ မင္းသား ခင္ေမာင္ရင္၊ “ ဘ၀သံသရာ ” သီခ်င္းၾကားသည္ႏွင့္ ဦးသုခ၊
“ ဖုိးၿပံဳးခ်ဳိ ” ဇာတ္ကားအေၾကာင္းေျပာလွ်င္  ဖုိးပါႀကီး၊ “ ေထြးညိဳ ” သီခ်င္းသံၾကားလွ်င္ တြံေတးသိန္းတန္၊ “ မႈံေရႊရည္ ” ဆုိလွ်င္ ၀င္းဦး၊
“ ေက်ာက္ခဲ ” သီခ်င္းကိုဆုိမွမဟုတ္ တီးလုံးအေတာေတာလိုက္သည္ႏွင့္ ေဇာ္၀မ္းမွန္းတမ္းသိၾကသည္။
         ထို႔အတူ “ နားပန္းဆံ ” သီခ်င္းမူရင္းအဆိုေတာ္ ဘယ္သူလဲ ေမးရန္မလို ၊ ႐ုပ္ရွင္မင္းသမီးႀကီး ေဒၚျမင့္ျမင့္ခင္၏ သီခ်င္းမွန္း လူငယ္လူႀကီး မေရြး တစ္ျပည္လုံးသိၾကသည္။
          “ နားပန္းဆံ ”  သီခ်င္းကို ဖန္တီးသည့္ေတးလက္ရာရွင္မွာ အလကၤာေက်ာ္စြာ ဆရာ ေရႊျပည္ေအး၊ ျမန္မာတို႔၏ေက်းလက္ဘ၀ကို ေနာက္ခံျပဳ၍ေက်းလက္..၊ ေက်းလက္ဂီတႏွင့္ ေက်းလက္ဒါနတို႔ကို ႐ုပ္လုံးေပၚေအာင္စပ္ဆိုထားၿပီး ျမန္မာမႈ၊ျမန္မာ့ဟန္၊ ျမန္မာ့သံစဥ္မ်ားျဖင့္ ျမဴးျမဴးႂကြႂကြလွလွပပထုံမႊမ္းထားရာ နားဆင္ရသူအေပါင္း ထ က ခ်င္စိတ္ေပါက္ေလာက္ေအာင္ ေကာင္းလွသည္။ ျမန္မာျပည္သား ျမန္မာတို႔နားျဖင့္ ၾကားေလ ၾကားရ ၾကားမ၀ႏုိင္၊ အထူးလက္ရာေျမာက္ ဂႏၳ၀င္ေတးတစ္ပုဒ္၊ ျမန္မာ့အသံဓာတ္ျပား၊ ေရာင္းတမ္း ဓာတ္ျပား ႐ုပ္ရွင္ေနာက္ခံေတးအျဖစ္ ေဒၚျမင့္ျမင့္ခင္ကိုယ္တုိင္ သီဆိုခဲ့သည္။
          ၁၉၆၅ ခုႏွစ္ခန္႔က ဒါ႐ိုက္တာ ဦးတင္ယု ၏လက္ရာ မင္းသားလင္းထင္၊ မင္းသမီး သီရိေကခိုင္(ေဒၚျမင့္ျမင့္ခင္၏သမီး) တို႔ ေခါင္းေဆာင္ ပါ၀င္ထားသည့္ “ ဆုေတာင္းတုိင္းသာ ျပည့္ေစခ်င္ပါသည္ ” ႐ုပ္ရွင္ဇာတ္ကားတြင္  “ နားပန္းဆံ” သီခ်င္းကိုေနာက္ခံဇာတ္၀င္ေတးအျဖစ္ အသုံးျပဳၿပီး
မင္းသမီး သီရိေကခိုင္က နားပန္းဆံ အကကို ကျပသြားခဲ့သည္။   ဂီတမွဴး  ေဇာ္ဟိန္း “ သစၥာပန္း ”  ၏ ဆက္သြယ္ေပးမႈျဖင့္   စာေရးသူႏွင့္  ႐ုပ္ရွင္မင္းသမီးႀကီး ေဒၚျမင့္ျမင့္ခင္ (အေမ ေဒၚျမင့္ျမင့္ခင္ ) တို႔   ဆုံေတြ႕ခဲ့ၾကရာ ေဖာ္ေရြေသာအၿပံဳးပိုင္ရွင္ အေမ၊ အသက္(၈၀) ေက်ာ္ၿပီ ျဖစ္ေသာ္လည္း သီလေကာင္းသျဖင့္ လူရြယ္တစ္ဦးႏွင့္မျခား သြက္လက္ေပါ့ပါးေနေသာအေမ၊ ႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာ ၾကာခဲ့ၿပီျဖစ္ေသာ အတိတ္ျဖစ္ရပ္မ်ားကို ဒက္ကနဲ ဒက္ကနဲ ရွင္းျပႏုိင္ေသာအေမ၊ ျမန္မာ့႐ုပ္ရွင္ႏွင့္ဂီတေလာကအတြက္ မ်ားစြာအက်ဳိးျပဳခဲ့ေသာ အေမ့ကိုယခုလို က်န္းမာရႊင္လန္းစြာ ေတြ႕လုိက္ရသည့္အတြက္ စာေရးသူမ်ားစြာ ၾကည္ႏူးပီတိျဖစ္မိသည္။
          “ အကယ္ဒမီ(၅)ဆုရွင္ ႐ုပ္ရွင္သ႐ုပ္ေဆာင္ ေတးသံရွင္ စည္သူ ေဒၚျမင့္ျမင့္ခင္ ” ...သန္လ်င္သူ၊ ငယ္နာမည္ ေဘဘီ၊ အဖ B.O.C အင္ဂ်င္နီယာ ဦးဘုိးမင္းႏွင့္ အမိ ေဒၚေအးၾကည္တုိ႔က
၁၃-၈-၁၉၃၄ တနလၤာေန႔တြင္ ေမြးဖြားခဲ့သည္။
          ေက်ာင္းေနအရြယ္ တစ္ဖက္မွ ေစတနာလုပ္အားေပး သူနာျပဳအျဖစ္ သုံးႏွစ္ခန္႔လုပ္ရင္း ၁၉၄၉ ခုႏွစ္တြင္ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ ၿမိဳ႕ေတာ္ခန္းမ၌ တင္ဆက္ကျပသည့္ ဒါ႐ိုက္တာ ဦးေအးျမင့္၏ လက္ရာ စိန္ဂၽြန္းသူနာျပဳတပ္ဖြဲ႕ ရန္ပုံေငြ ျပဇာတ္၌ ပါ၀င္ကျပခြင့္ရခဲ့သည္။
          ထုိျပဇာတ္ကိုၾကည့္ၿပီး ႐ုပ္ရွင္အသုိင္းအ၀ုိင္းမွ စိတ္၀င္စား လာသည့္အတြက္ မင္းသားေက်ာ္ေဖ ( ႐ုပ္ရွင္သ႐ုပ္ေဆာင္ ေဒၚခင္ေလးေဆြ ခင္ပြန္း ) ၏ ဆက္ သြယ္ေပးမႈျဖင့္ ႐ုပ္ရွင္ေလာကထဲ ေရာက္ရွိခဲ့သည္။
          ၁၉၅၀ ခုႏွစ္ခန္႔တြင္ ၿဗိတိသွ်ဘားမား႐ုပ္ရွင္မွ ဒါ႐ိုက္တာ ဦးေအာင္ႀကီး ႐ုိက္ကူးသည့္ “ မာယာရွင္ ” အသံတိတ္ဇာတ္ကားတြင္ မင္းသားေက်ာ္ေဖ၊ ရဲျမင့္၊ မင္းသမီး ခင္ခင္တင့္တို႔ႏွင့္တြဲဖက္ ပါ၀င္သ႐ုပ္ေဆာင္ခဲ့ၿပီး ဒါ႐ိုက္တာ စာေရးဆရာမင္းရွင္ေနာင္ ႐ိုက္ကူးသည့္ “ အႏုိင္မခံ ” အသံတိတ္ဇာတ္ကားတြင္ မင္းသားေရႊမန္းထြန္းတင္ႏွင့္ တြဲဖက္၍ေခါင္းေဆာင္မင္းသမီးအျဖစ္ စတင္သ႐ုပ္ေဆာင္ခဲ့သည္။ အေမသည္ အသံတိတ္ေခတ္၊ သံစုံသြင္းေခတ္၊ အသံထြက္ေခတ္ႏွင့္ ဗီဒီယုိေခတ္အဆက္ဆက္တို႔တြင္ ပါ၀င္ သ႐ုပ္ေဆာင္ခဲ့သည့္ ေရွ႕မီေနာက္မီ ႐ုပ္ရွင္အႏုပညာရွင္တစ္ဦး၊ အသံတိတ္ေခတ္ႏွင့္ သံစုံသြင္းေခတ္တို႔တြင္ အေမပါ၀င္႐ိုက္ကူးခဲ့သည့္  ႐ုပ္ရွင္ဇာတ္ကားေပါင္းမွာ ၁၅ ကားခန္႔၊ အသံထြက္ေခတ္တြင္ ၆၅ ကားခန္႔ႏွင့္ဗီဒီယိုေခတ္တြင္ ဇာတ္ကားေပါင္း ၃၀ ခန္႔ ႐ိုက္ကူးခဲ့သည္။
          ေခတ္အဆက္ဆက္႐ိုက္ကူးခဲ့ေသာ ႐ုပ္ရွင္ဇာတ္ကားေပါင္းမ်ားစြာအနက္မွ   ထင္ေပၚ ေက်ာ္ၾကားသည့္  ဇာတ္ကားအခ်ဳိ႕ကို   ေကာက္ႏုတ္ေဖာ္ျပရလွ်င္
(၁)  ၿဗိတိသွ်ဘားမား႐ုပ္ရွင္မွ ဒါ႐ိုက္တာဦးခ်စ္ခင္
႐ိုက္ကူးၿပီး မင္းသားေက်ာ္ေဆြႏွင့္  တြဲဖက္သ႐ုပ္ေဆာင္ခဲ့သည့္ “ ခ်စ္ပန္းသဇင္ ”၊ “ ေမႊး ” ႏွင့္ “ ေျဖေလ်ာ့ေခြ ”
(၂) မႏၱေလး႐ုပ္ရွင္မွ ဒါ႐ိုက္တာ ေရႊဒုံးဘီေအာင္႐ိုက္ကူးၿပီး  မင္းသားေမာင္ေမာင္တာႏွင့္  တြဲဖက္သ႐ုပ္ေဆာင္ခဲ့သည့္ “ ဤလူ႔ေဘာင္တြင္ ”
(၃)မင္းသားေရႊဘႏွင့္ တြဲဖက္သ႐ုပ္ေဆာင္ခဲ့သည့္ “ ေတာပုန္းႀကီးစံဖဲ”
(၄)ေရႊညာေမာင္႐ုပ္ရွင္မွ ဒါ႐ိုက္တာ ဦးခ်င္းစိန္(ေရႊညာေမာင္)႐ိုက္ကူးၿပီးေကာလိပ္ဂ်င္ေန၀င္းႏွင့္ တြဲဖက္သ႐ုပ္ေဆာင္ခဲ့သည့္ “ ေကာလိပ္ဂ်င္ ”
(၅) ေအ၀မ္းဖလင္မွ ဒါ႐ိုက္တာ ေအ၀မ္း ဦးတင္ေမာင္ ႐ိုက္ကူးၿပီး ၫြန္႔၀င္းႏွင့္ တြဲဖက္သ႐ုပ္ေဆာင္ထားသည့္ “ မမထားႏွင့္ အပါ ”
(၆) မဟာေဗာဓိ႐ုပ္ရွင္မွ ဒါ႐ုိက္တာ ျမတ္ေလး႐ုိက္ကူးၿပီး ေကာလိပ္ဂ်င္ေန၀င္း၊ ျမတ္ေလး၊ စိုးေရႊတို႔ႏွင့္   တြဲဖက္သ႐ုပ္ေဆာင္ထားသည့္ “ ေခၽြးႏွင့္ေသြးႏွင့္ ရင္းသည့္ေျမ ”
(၇) ၿဗိတိသွ်ဘားမား႐ုပ္ရွင္မွ ဒါ႐ုိက္တာစံေရႊေမာင္(ေအာင္လြင္) ႐ုိက္ကူးၿပီး ၀င္းဦး၊ ေအာင္လြင္၊ခင္ေလးေဆြ တို႔ႏွင့္ တြဲဖက္သ႐ုပ္ေဆာင္ခဲ့သည့္   “ တိမ္လႊာမို႔မုိ႔လြင္ ”
(၈) ျမနႏၵာ႐ုပ္ရွင္ဒါ႐ုိက္တာ တင္ထြန္းႏုိင္ ႐ုိက္ကူးၿပီး ၀င္းဦးႏွင့္တြဲဖက္သ႐ုပ္ေဆာင္ခဲ့သည့္ “ မုန္းပါတယ္ ေမာင့္ကို ”

          အေမ အကယ္ဒမီထူးခၽြန္ဆုရရွိခဲ့သည္မ်ားကိုဆက္လက္ ေဖာ္ျပရလွ်င္
(၁) ၁၉၅၇ ခုႏွစ္တြင္ ေမာင္ေမာင္စိုး ႐ုပ္ရွင္မွဒါ႐ုိက္တာ  ေမာင္ေမာင္စုိး ႐ုိက္ကူးၿပီး မင္းသား ေဇယ် ၊ ျမင့္ေအာင္၊ေက်ာ္ေဖတုိ႔ႏွင့္တြဲဖက္သ႐ုပ္ေဆာင္ခဲ့သည့္ “ခ်စ္ညီမ” အသံထြက္ ဇာတ္ကားျဖင့္အေကာင္းဆံုးအမ်ဳိးသမီးသ႐ုပ္ေဆာင္ အကယ္ဒမီ
ထူးခၽြန္ဆု၊
(၂)၁၉၅၈ ခုႏွစ္တြင္ ၿဗိတိသွ်ဘားမား႐ုပ္ရွင္မွ ဒါ႐ုိက္တာ ဦးခ်စ္ခင္ ႐ုိက္ကူးၿပီးမင္းသားေက်ာ္ေဆြႏွင့္တြဲဖက္သ႐ုပ္ေဆာင္ခဲ့သည့္ “ ေျဖေလ်ာ့ေခြ ”
ဇာတ္ကားျဖင့္ အေကာင္းဆံုးအမ်ဳိးသမီး သ႐ုပ္ေဆာင္ အကယ္ဒမီ ထူးခၽြန္ဆု
(၃) ၁၉၇၃ခုႏွစ္တြင္ ၀င္းဦးႏွင့္တြဲဖက္သ႐ုပ္ေဆာင္ခဲ့သည့္  “ မုန္းပါတယ္ေမာင့္ကို ”   ဇာတ္ကားျဖင့္ အေကာင္းဆံုး အမ်ဳိးသမီးသ႐ုပ္ေဆာင္ အကယ္ဒမီ ထူးခၽြန္ဆု
(၄) ၁၉၈၀ ခန္႔တြင္ ဒါ႐ုိက္တာ ခင္ေမာင္ဦး၊ စိုးသိန္းထြဋ္ (ဆုိးေပ/ေမာင္မဲ)  ႐ိုက္ကူးသည့္ “ မွတပါးအျခားမရွိ ”  ဇာတ္ကားျဖင့္ အေကာင္းဆံုး အမ်ဳိးသမီး သ႐ုပ္ေဆာင္ဇာတ္ပို႔ဆု
(၅) ဒါ႐ုိက္တာ ဦးခင္ေဇာ္ ႐ုိက္ကူးသည့္ “ ျမင့္မုိရ္ေတာင္ဦး မကက်ဴးသား ” ဇာတ္ကားျဖင့္ အေကာင္းဆံုး အမ်ဳိးသမီး သ႐ုပ္ေဆာင္ ဇာတ္ပို႔ဆု စုစုေပါင္းအကယ္ဒမီငါးဆု ရရွိခဲ့ၿပီး ၂၀၁၂ ခုႏွစ္တြင္ ႏိုင္ငံ ေတာ္မွ “ စည္သူဘြဲ႕”  ခ်ီးျမႇင့္ျခင္းခံခဲ့ရသည္။
          ဘ၀လက္တြဲေဖာ္အျဖစ္   ၁၉၅၆   ခုႏွစ္တြင္ ဗဟုိတရား႐ံုးခ်ဳပ္ေရွ႕ေန ဦးခင္ေမာင္ၫြန္႔ႏွင့္ဖူးစာဆံုခဲ့ၿပီး သမီး ငါးေယာက္ေမြးဖြားခဲ့သည္။ အႀကီးဆံုးမွာ မတင္ေအးျမင့္(ခ)႐ုပ္ရွင္သ႐ုပ္ေဆာင္ သီရိေကခိုင္ (အကယ္ဒမီ ထြန္းထြန္းႏုိင္၏ဇနီး) ၊ စတုတၳေျမာက္မွာ ႏုိင္ငံေက်ာ္ ေတးသံရွင္ႏွင့္ ႐ုပ္ရွင္သ႐ုပ္ေဆာင္ ေမဆြိ၊ အငယ္ဆံုးမွာေတးသံရွင္လဲ့ယဥ္ျမင့္။
          အေမသည္ ၀ါသနာအရ အားလပ္သည့္အခါ ေစာင္းတီးေလ့ရွိၿပီး ဂီတအေျခခံ ရွိသည့္အတြက္ ျမန္မာ့အသံ ဓာတ္ျပားေတး၊ ေရာင္းတမ္းဓာတ္ျပားေတးႏွင့္ ႐ုပ္ရွင္ေနာက္ခံေတးမ်ား အပါအ၀င္
ေအာင္ျမင္ေက်ာ္ၾကားသည့္ ေတးသီခ်င္းေပါင္း ၁၅ ပုဒ္ခန္႔သီဆုိခဲ့သည္။ အေမသီဆုိခဲ့သည့္ သီခ်င္းအမ်ားစု၏ ေတးလက္ရာရွင္မွာ အလကၤာေက်ာ္စြာဆရာေရႊျပည္ေအး ၊ အေမမွတ္မိသမွ် သီဆုိခဲ့သည့္
႐ုပ္ရွင္ေနာက္ခံ ေတးမ်ားမွာ
(၁) အလကၤာေက်ာ္စြာဆရာေရႊျပည္ေအး ေရးစပ္သည့္ “ ခ်စ္စိတ္ရည္ ” သီခ်င္းကို “ သက္လယ္ ” ႐ုပ္ရွင္ဇာတ္ကား ေနာက္ခံေတးအျဖစ္ အေမ အသက္ (၁၇) ႏွစ္အရြယ္တြင္သီဆုိခဲ့သည္။ ေရာင္းတမ္း ဓာတ္ျပား ေတးအျဖစ္ ထုိသီခ်င္းကို ႐ုပ္ရွင္မင္းသမီး ေဒၚၾကည္ၾကည္ေဌးက ျပန္လည္သီဆုိသည္။
(၂) မႏၱေလးဦးဘသိန္းေရးစပ္သည့္ “ ေရႊမန္းဆီသို႔ ” ေတးသီခ်င္းကို “ ဤလူ႔ေဘာင္တြင္ ”  ႐ုပ္ရွင္ေနာက္ခံေတး အျဖစ္ အေမသီဆုိခဲ့ၿပီး ေရာင္းတမ္းဓာတ္ျပားေတးအျဖစ္ေတးသံရွင္ မစိမ္းစိမ္း ျပန္လည္သီဆုိခဲ့သည္။
(၃) ဂီတစာဆုိ ကိုေလးၫြန္႔ ေရးစပ္သည့္ “ ခ်စ္သူ႔နယ္ေျမ ”သီခ်င္းကို “ ေရစီးတစ္ခါေရသာတလွည့္ ”  ႐ုပ္ရွင္ေနာက္ခံေတးအျဖစ္     အေမသီဆုိခဲ့ၿပီးေရာင္းတမ္းဓာတ္ျပားေတးအျဖစ္  မာမာေအးျပန္
လည္သီဆုိသည္။
(၄)အလကၤာေက်ာ္စြာဆရာေရႊျပည္ေအးေရးစပ္သည့္ “ နားပန္းဆံ ” သီခ်င္းကို “ ဆုေတာင္းတုိင္းသာ ျပည့္ေစခ်င္ပါသည္ ”  ႐ုပ္ရွင္ေနာက္ခံေတးအျဖစ္လည္းေကာင္း၊ “ ေမာတို႔သံခ်ဳိ ”  ေတးသီခ်င္းကို “ ေမႊး ” ႐ုပ္ရွင္ဇာတ္ကား ေနာက္ခံေတးအျဖစ္၊ “ ဖုိး၀ ” သီခ်င္းကို “ ေမတၱာေရလႈိင္း ”  ႐ုပ္ရွင္ေနာက္ခံေတးအျဖစ္၊ “ ေၾသာ္မိန္းမ ” သီခ်င္းကို “ ေၾသာ္မိန္းမ ” ႐ုပ္ရွင္ ေနာက္ခံေတးအျဖစ္ အေမသီဆုိခဲ့သည္။        
          ထုိ႔ျပင္ “ ဂ်ာေအး ” “ လင္ဖုန္းမုိ ” “ ပန္းခ်ယ္ရီ ” “ လမင္းထိန္ထိန္သာ ”  “ ဧရာ၀တီ ” ႏွင့္ ဂီတစာဆုိ ဟသၤာတျမင့္ေငြ ေရးစပ္ေသာ “ ေနာင္အင္းေလးကို အလည္လာ ”  ေတးမ်ားသည္လည္း အေမ၏ ထင္ေပၚေက်ာ္ၾကားေသာ ေတးမ်ားျဖစ္သည္။
          အေမ၏ အႏုပညာသမုိင္းေၾကာင္းကို အေသးစိတ္ ဆြဲဆန္႔တင္ျပရလွ်င္ တစ္ေထာင့္တစ္ည ပံုျပင္ထက္ပင္ ရွည္မည္ထင္သည္။  ယခုအခါအေမ့ကို  ၾကည့္ရသည္မွာ စိတ္ခ်မ္းသာသည္။
          အႏုပညာႏွင့္ပတ္သက္လာလွ်င္ က်ရာတာ၀န္ကို ထမ္းေဆာင္ရန္  အသင့္ရွိေနသည့္အသြင္၊ အေမကဲ့သို႔ေသာ ထူးခၽြန္ေျပာင္ေျမာက္သည့္စြယ္စံုရ ၀ါရင့္ သမၻာရင့္ အႏုပညာရွင္မ်ား သက္ရွင္ထင္ရွား ရိွေနျခင္းသည္ ႐ုပ္ရွင္ႏွင့္ ဂီတအႏုပညာေလာကအတြက္ အားေဆးတစ္လက္ပါ။   အေမအသက္ရာေက်ာ္ရွည္ပါေစဟု  ဆႏ္ၵျပဳရင္း ဤေဆာင္းပါးကိုအဆံုးသတ္ပါရေစ။     ။

တင့္လြင္ဦး ( စီးပြါးေရးတကၠသုိလ္ )

ေၾကးမံု စာမ်က္ႏွာ ၁၂  ၊
၆ ေအာက္တိုဘာ ၂၀၁၅

No comments:

Post a Comment