Monday, March 25, 2019

အေလာင္းေတာ္ကႆ ပ


အေလာင္းေတာ္ ကႆပ ဥယ်ာဥ္အတြင္း
ဘုရားအေရာက္   ကတၱရာလမ္း   ခင္းပါက ဥယ်ာဥ္တည္ေထာင္ထားသည့္ မူလ ရည္ရြယ္ခ်က္ကုိ ထိခုိက္ေစနိဳင္

စစ္ကိုင္း ေဖေဖာ္၀ါရီ ၅

              အေလာင္းေတာ္ ကႆပ အမ်ဳိးသားဥယ်ာဥ္ အတြင္းရွိ အေလာင္းေတာ္ကႆပ စံေက်ာင္းသို႔ ေပါက္သည့္ သဘာ၀ ေျမသားလမ္းသည္ အမ်ဳိးသားဥယာဥ္ အလယ္ဗဟိုကို ျဖတ္သန္းသြားရာ လမ္း တစ္ေလွ်ာက္ ဆင္၊ ၀က္၀ံ၊ က်ားသစ္၊ စိုင္စသည့္ရွားပါး ေတာ႐ိုင္းတိရ စၦာန္မ်ား ျဖတ္သန္းသည့္ေနရာအမ်ားအျပား ရွိသလို လမ္းတစ္ေလွ်ာက္တြင္ ထင္း႐ွဴးေတာမွလဲြ၍ က်န္ေတာအမ်ဳိးအစားငါးမ်ဳိးကို ေလ့လာႏိုင္သျဖင့္ သုေတသန ျပဳလုပ္ျခင္းမ်ားအတြက္ မ်ားစြာ အေရးပါေနေၾကာင္း ကနီၿမိဳ႕နယ္ မဲဆႏၵနယ္အမွတ္ (၂) စစ္ကိုင္းတိုင္းေဒသႀကီး လႊတ္ေတာ္ ကိုယ္စားလွယ္ ဦးထြန္းထြန္း၀င္း ထံမွ သိရသည္။
          “ အထက္ရြက္ျပတ္ေရာေႏွာ ေတာစိုအထက္ရြက္ျပတ္ေရာေႏွာေတာေျခာက္၊ေအာက္ရြက္ျပတ္ေရာေႏွာေတာစို၊ အင္တိုင္းေတာ၊ ထင္း႐ွဴးေတာနဲ႔ အျမဲစိမ္းေတာ စတ့ဲသစ္ေတာအမ်ဳိးအစား ေျခာက္မ်ဳိး၊ အပင္မ်ဳိးစိတ္ ၄၆၅ မ်ဳိး၊ သစ္ခြမ်ဳိးစိတ္ ၄၉ မ်ဳိး၊ ပရေဆးမ်ဳိးစိတ္ ၁၄၃ မ်ဳိး၊  ၀ါးမ်ဳိးစိတ္ ရွစ္မ်ဳိး၊ ႏို႔တိုက္သတၱ၀ါ ၃၄ မ်ိဳး၊  တြားသြားသတၱ၀ါမ်ဳိးစိတ္ ၉၄ မ်ဳိး၊  အင္းဆက္မ်ဳိးစိတ္ ၄၂ မ်ဳိး၊လိပ္ျပာမ်ဳိးစိတ္၂၅၀၊ ငွက္အမ်ဳိးေပါင္း ၄၈၆ မ်ဳိးတုိ႔ ေတြ႕ရပါတယ္။ အဲဒီလိုဇီ၀မ်ဳိးစုံမ်ဳိးကဲြမ်ား ႂကြယ္၀တ့ဲအတြက္ အာဆီယံအေမြအႏွစ္ ဥယ်ာဥ္အျဖစ္ ၂၀၀၃ ခုႏွစ္ ဒီဇင္ဘာလ၁၈  ရက္က    သတ္မွတ္ခံခ့ဲရပါတယ္ ” ဟု ဦးထြန္းထြန္း၀င္းက  ျဖည့္စြက္ေျပာျပသည္။
          အေလာင္းေတာ္ကႆပ အမ်ဳိးသား ဥယ်ာဥ္ကို ယင္းမာပင္ခ႐ိုင္ ကနီၿမိဳ႕နယ္ရွိ ပုထိုးလုံးႀကိဳး၀ိုင္းႏွင့္ ကေလးခ႐ိုင္ မင္းကင္းၿမိဳ႕နယ္ ေတာင္တြင္းႀကိဳး၀ိုင္းႏွစ္ခုအား ေပါင္းစည္း၍ သစ္ေတာ၀န္ႀကီးဌာန၏ ၁၉၈၉ ခုႏွစ္ဇန္န၀ါရီလ ၁ ရက္ေန႔ရက္စဲြပါ အမိန္႔ေၾကညာစာအမွတ္ (၃၁/၈၉) ျဖင့္ ဖဲြ႕စည္းတည္ေထာင္ခ့ဲျခင္းျဖစ္ၿပီး အက်ယ္အ၀န္းမွာ၃၄၆၆၃၉ ဒသမ ၃၉ ဧက ၅၄၁ ဒသမ ၆၂ စတုရန္းမိုင္ရွိေၾကာင္း သိရသည္။
          ေျမလမ္းမွ ကတၱရာလမ္းအျဖစ္ ေျပာင္းလဲလွ်င္ ဇီ၀မ်ဳိးစုံမ်ဳိးကဲြေနရင္းေဒသမ်ား၏
သဘာ၀အေနအထား ပ်က္စီးသြားႏိုင္သလိုသဘာ၀ေရစီးေရလာမ်ားပ်က္စီးမႈႏွင့္အတူ ေဂဟစနစ္ပါ ေျပာင္းလဲသြားႏိုင္ၿပီး ေတာ႐ိုင္းတိရ စၦာန္မ်ား၏ ေနရင္းေဒသမ်ားကို အစိတ္စိတ္အမႊာမႊာကဲြကာ  ေပ်ာက္သြားေစႏိုင္ ေၾကာင္း ဦးထြန္းထြန္း၀င္းက သုံးသပ္ျပသည္။
          ထို႔အျပင္ ရာသီမေရြး ယာဥ္မ်ား ၀င္ထြက္သြားလာႏိုင္သျဖင့္   ဆူညံမႈမ်ားေၾကာင့္
ေတာ႐ိုင္းတိရ စၦာန္မ်ား ဥယ်ာဥ္အတြင္းမွေရႊ႕ေျပာင္းသြားႏိုင္ေၾကာင္း၊ ယာဥ္ ႏွင့္ ေတာ႐ိုင္း
တိရ စၦာန္မ်ား မေတာ္တဆတိုက္မိမႈမ်ား ျဖစ္ပြားႏိုင္ေျခမ်ားလာေစႏိုင္သကဲ့သို႔ ဆင့္ကဲ ထိခိုက္မႈမ်ားအေနျဖင့္ ေျမအသုံးခ်မႈမ်ားႏွင့္ လူတို႔အေျခခ်ေနထိုင္မႈမ်ား ျဖစ္ေပၚလာႏိုင္ကာ ယခင္က လူတို႔ ေႏွာင့္ယွက္၀င္ေရာက္မႈ မရွိခ့ဲသည့္ ေနရာမ်ားတြင္ ေတာ႐ိုင္းတိရ စၦာန္မ်ား တရားမ၀င္ဖမ္းဆီးျခင္းႏွင့္ တရားမ၀င္ ကူးသန္းေရာင္း၀ယ္မႈမ်ား ျမင့္တက္လာႏိုင္ေၾကာင္း ၎က ဆက္လက္ေျပာသည္။
          ေဂဟစနစ္၀န္ေဆာင္မႈမ်ား ဆုံး႐ံႈးေပ်ာက္ကြယ္ၿပီး ပတ္၀န္းက်င္ညစ္ညမ္းမႈမ်ားျဖစ္ ေပၚေစကာ မူလသဘာ၀ပတ္၀န္းက်င္အေနအထားမ်ားကို ပ်က္ယြင္းေစၿပီး ေတာ႐ိုင္း
တိရ စၦာန္မ်ားအား အေႏွာင့္အယွက္ျဖစ္ေစႏိုင္သည့္အျပင္ ေတာျပဳန္းျခင္းမ်ားျဖစ္ကာ
တရားမ၀င္ သစ္ခိုးထုတ္မႈမ်ား ပိုမို ေပၚေပါက္လာႏိုင္ေသာေၾကာင့္ လက္ရွိ ဥယ်ာဥ္အတြင္း
အလြန္ခက္ခဲစြာ တိုက္ဖ်က္ေနရသည့္ သစ္ခိုးထုတ္မႈျပႆနာကို ပိုမိုဆိုးရြားေစမည္ျဖစ္ေၾကာင္း သိရသည္။
          အမ်ဳိးသားဥယ်ာဥ္သည္ အဖိုးတန္သစ္မ်ဳိးမ်ား ေပါက္ေရာက္သည့္သစ္ထုတ္ႏိုင္ေသာ
သစ္ေတာႀကိဳး၀ိုင္းႏွစ္ခုရွိရာ ႏိုင္ငံ၏ အေမြအႏွစ္မ်ားေရရွည္တည္တ့ံရန္ ထိန္းသိမ္းကာ
ကြယ္ႏိုင္ေရးအတြက္ သစ္ထုတ္လုပ္ျခင္းမွ ရရွိသည့္ စီးပြားေရးအက်ဳိးအျမတ္မ်ားကို စြန္႔လႊတ္၍ သဘာ၀နယ္ေျမတစ္ခုအျဖစ္တည္ေထာင္ထားျခင္းျဖစ္သည္။
          ေျမသားလမ္းကိုကတၱရာလမ္းအျဖစ္ ေျပာင္းလဲ ခင္းျခင္းျဖင့္ ေနာက္ဆက္တဲြ အက်ဳိးသက္ေရာက္မႈမ်ား ျဖစ္ေပၚလာၿပီး အမ်ဳိးသားဥယ်ာဥ္အျဖစ္တည္ေထာင္ထားသည့္ မူလရည္ရြယ္ခ်က္ကိုထိခိုက္ေစမည္  ျဖစ္ေၾကာင္း ဦးထြန္းထြန္း၀င္းက သုံးသပ္ေျပာၾကားသည္။

မ်ဳိး၀င္းထြန္း(မုံရြာ)

ေၾကးမံု  ၊ ေဖေဖာ္၀ါရီ ၆  ၊ ၂၀၁၇

No comments:

Post a Comment