Tuesday, June 11, 2019

စဥ္းစားစရာ ျပန္ဆိုေတး


 🎶   စဥ္းစားစရာ ျပန္ဆုိေတး  ◾ကံခၽြန္

         ျပန္ဆုိေတးမ်ားႏွင့္ ေအာင္ျမင္ေနသူမ်ားကို ေလ့လာၾကည့္ေတာ့ ေအာင္ျမင္ခဲ့တဲ့ ေတးမ်ားကို ျပန္ဆုိေနလုိ႕ပါပဲခင္ဗ် ။ ခုလုိ ေကာက္ခ်က္ခ်တာကို သေဘာမတူနိဳင္ဘူး ဆုိရင္ေတာ့ တစ္ခ်ိန္က လံုး၀ မေအာင္ျမင္ခဲ့တဲ့ ေတးမ်ားကို ျပန္ဆုိဖုိ႕ အႀကံျပဳရမွာပါပဲ ။ ျပန္ဆုိေတး ေၾကာ္ျငာမ်ားကို ျမင္တုိင္း ကံခၽြန္ အူယားေနလုိ႕ ကံခၽြန္နဲ႕ ဆုိင္ဆုိင္ မဆုိင္ဆုိင္ ေရးမွာပဲဆုိျပီး အစပ်ိဳးလုိက္ရတာပါ ။
         ကံခၽြန္ ေတြးၾကည့္မိတယ္ ။ ျပန္ဆုိေတးေတြ တစ္ေခြျပီး တစ္ေခြဆုိေနတာဟာ ေစ်းကြက္မွာ ေရာင္းရလုိ႕ ဆုိတာကေတာ့ ေသခ်ာပါတယ္ ။ အနဳပညာအား ေကာင္းလုိ႕ ဆုိျပီး ေျပာရမွာေတာ့ ခက္ေနပါတယ္ ။ အသံေကာင္းတုိင္း အနဳပညာအား ေကာင္းတယ္လုိ႕ ေျပာဖုိ႕လည္း စဥ္းစားစရာပါပဲ ။ အသံေကာင္းေကာင္းနဲ႕ ျပန္ဆုိေတးေတြ ဆက္တုိက္ဆုိရင္း အခ်ိန္ေတြ ကုန္သြားမယ္ ဆုိရင္ေတာ့ သားသမီးမ်ား လက္ထက္မွာ “ ငါ့အေဖ ဆုိခဲ့တဲ့ သီခ်င္းေလ ” ဆုိျပီး ျပလုိ႕ ရပါ့မလား ။ အဲဒီသီခ်င္းက “ နင့္အေဖ ဆုိတာမဟုတ္ဘူး ၊ ငါ့အေမ ဆုိတာ ” ဆုိျပီး ျငင္းစရာေတြ ျဖစ္လာမလား ။ အဲဒီအခ်ိန္မွာ အသက္ရွစ္ဆယ္ေက်ာ္ ေခါင္းျဖဴႀကီးက “ ဟဲ့ ... နင္ေျပာတာ မွားတယ္ ၊ မင္းေျပာတာလည္း မဟုတ္ဘူး ။ အဲဒါ ငါဆုိတာ ”  ဆုိျပီး ရွင္းရတဲ့ အျဖစ္ေတြ ေရာက္လာမလား ။ ဒါမွမဟုတ္ ကၽြန္မေဖေဖ ျပန္ဆုိ ဂႏၱ၀င္ ဆုိျပီး ျပန္ဆုိရဲ႕ သားသမီးမ်ားက ျပန္ဆုိဖုိ႕ ႀကိဳးစားၾကမလား ။ ျပန္ဆုိ ေတးသံရွင္ၾကီးအေနနဲ႕ သားသမီးမ်ားကို ဘယ္လုိ အနဳပညာအေမြ ၊ အတတ္ပညာ နည္းလမ္းေကာင္းမ်ား ေပးမွာလဲ ။ အဲသလုိ ... ကံခၽြန္ဟာ ကိုယ္နဲ႕မဆုိင္တဲ့ ကိစၥေတြ ေတြးေနမိတယ္ခင္ဗ် ။
         ေနာက္တစ္ခ်က္ စဥ္းစားမိတာကေတာ့ ဒီေန႕ အနဳပညာဖန္တီးမွဳ စြမ္းရည္ေတြ က်ဆင္းလာလုိ႕မ်ား ျပန္ဆိုေတးေတြ ေနရာရလာသလား ဆုိတာပါပဲ ။ ျမန္မာသံေတြကုိ ပရိတ္သတ္က ျပန္လက္ခံလာျပီ ဆုိတဲ့ ေကာက္ခ်က္မ်ိဳးကို ဂ်ာနယ္တစ္ေစာင္မွာ ကံခၽြန္ေတြ႕မိေတာ့ ၿပံဳးမိတယ္ ။ ပရိတ္သတ္က ဘယ္တုန္းကမွ မပစ္ပယ္ပါဘူး ။ အရည္အေသြးမီ ျမန္မာသံေတြကိုက ထြက္မလာပဲ ရပ္သြားတာပါ ။ ကံခၽြန္ သတိရမိသြားတာေလး ေျပာပါမယ္ ။ စတီရီယုိမ်ား အရွိန္အဟုန္ အလြန္ေကာင္းေနစဥ္မွာ ဆရာပုဏၰက ရဲ႕ “ တိမ္ပလီ ေႏြေႏွာင္း ” ဟာ ထြက္ခဲ့တာပါ ။ အဲဒီတုန္းကလည္း “ ေကာ္ပီ ” ေတြ ၊ “ အုန္းကၽြန္း ” ေတြၾကားမွာ တိမ္ပလီ ဟာ ပန္းပန္ခဲ့တာပါ ။ အဲသလုိ ေတြးမိေတာ့ ျမန္မာသံကို ပရိတ္သတ္က လက္မခံခဲ့တာ မဟုတ္ပါဘူး ။ အရည္အေသြးမီ ျမန္မာသံေတြ အထြက္နည္းခဲ့တာလုိ႕ပဲ ျမင္မိပါတယ္ ။ ေဇာ္၀င္းထြဋ္ ၊ ေလးျဖဴ တုိ႕ လွ်မ္းလွ်မ္းေတာက္ေနတုန္းမွာပဲ တြံေတးစိုးေအာင္လည္း ေပၚလာခဲ့တာပါပဲ ။
          ကံခၽြန္ကေတာ့ ျမန္မာသံကို တကယ္ ခ်စ္႐ုိးမွန္ရင္ ၊ ျမတ္နိဳး႐ုိးမွန္ရင္ ျမန္မာသံမ်ား ေ၀စည္ဖုိ႕အတြက္ ၊ ျမန္မာသံ အသစ္မ်ားကို ဆုိၾကေစခ်င္ပါတယ္ ။ ျပန္ဆုိ ပင္တုိင္ဆရာတုိ႕ စဥ္းစားပါခင္ဗ်ာ ။ တကယ္ကို ေလးစားျမတ္နိဳးလုိ႕ ျပန္ဆုိရတာပါ ဆုိခဲ့ရာကေနျပီး “ အနဳပညာ ႏွမ္းျဖဴး တဲ့ ” ဘ၀ ေရာက္သြားမွာမ်ိဳးကိုေတာ့ ကိုယ့္ကိုယ္ကို မျဖစ္ေအာင္ ထိန္းသိမ္းသင့္ပါတယ္ ။ ေအာင္ျမင္ေက်ာ္ၾကား လူႀကိဳက္မ်ားခဲ့တဲ့  သီခ်င္းမွန္သမွ် ငါျပန္ဆုိမယ္ ၊ ငါျပန္ထုတ္မယ္ ဆုိရင္ေတာ့ “ သူတုိ႕ခ်စ္တာ တစ္မ်ိဳးႀကီးေနာ္ ” လုိ႕ ေျပာရမွာပါပဲ ။
         ေနာက္ျပီး ျပန္ဆုိေတးမ်ားကို အားျပဳေနသူမ်ား ကိုယ္စား ကံခၽြန္ စဥ္းစားမိတာေလး ရွိပါတယ္ ။ အဲဒါကေတာ့ ဒီေန႕ ေတးသံရွင္ႀကီးမ်ားဟာ သူတုိ႕ရဲ႕ သီခ်င္းမ်ားကို သူတုိ႕ ကိုယ္တုိင္ ျပန္ဆုိေနၾကပါျပီ ၊ ျပန္ဆုိလာၾကျပီ ဆုိတာပါပဲ ။
         ကံခၽြန္ဟာ ျပန္ဆုိေတးမ်ားကို အားျပဳေနတဲ့ ထုတ္လုပ္သူ ၊ ေတးသံရွင္မ်ားကို အားမလုိ အားမရ ျဖစ္ရတာလည္း ပါပါတယ္ ။ ဘာလုိ႕ ကိုယ့္ရဲ႕ အနဳပညာသမုိင္း စာမ်က္ႏွာမွာ သူမ်ားရဲ႕ အနဳပညာလုပ္ရပ္ေတြကို ကူးထဲ့ေနရတာလဲ ။ ျပန္ဆုိေတးေတြကို ေအာင္ျမင္ေအာင္ ဆုိနိဳင္တယ္ ဆုိကတည္းက အတုိင္းအတာ တစ္ခုထိ သူ႕မွာ အရည္အေသြး ရွိလုိ႕ဆုိတာ ကံခၽြန္လက္ခံပါတယ္ ။  အဲဒီ အရည္အေသြးကို တန္ဖုိးထား ေလးစားမယ္ဆုိရင္ ကိုယ္ပုိင္ သီခ်င္းသစ္ေတြကိုပဲ ဆုိေပါ့ ။
         “ ျပန္ဆုိေတး ” ဟာ ေငြ ရနိဳင္ေပမယ့္ နာမည္ မရနိဳင္ပါဘူး ။ ျပန္ဆုိျပီ ဆုိကတည္းက အဲဒီ သီခ်င္းဟာ ေအာင္ျမင္ခဲ့လုိ႕ပါ ။ အဲဒီ ေအာင္ျမင္မွဳကို ျပန္ဆုိတဲ့သူက ေက်ာ္လႊားသြားတာ ကံခၽြန္ေတာ့ မေတြ႕မိေသးပါဘူး ။ အဲ ... မူလေတး ၊ မူရင္း အဆုိေတာ္ရဲ႕ အသံကို မၾကားဖူးသူ အတြက္ေတာ့ “ မူး ” ဟာ ျမစ္ေပါ့ဗ်ာ ။
         ျပီးေတာ့ အဲဒီ ေအာင္ျမင္ခဲ့တယ္ဆုိတဲ့ သီခ်င္းေတြရဲ႕ မူလကို ျပန္ေလ့လာၾကည့္ရင္ ေတးေရးဆရာမ်ားဟာ ဘယ္သူဆုိဖုိ႕ ၊ ဘယ္၀ါဆုိဖုိ႕ ဆုိျပီး ေရးေပးခဲ့တာေတြပါ ။ အဲသလုိ သီခ်င္းမ်ိဳးက်ေတာ့ ေနာက္လူ ဘယ္လုိမွ ျပန္လုိက္မဆုိနိဳင္ေတာ့ပါဘူး ။ အသံေကာင္းျခင္း ၊ မေကာင္းျခင္း ၊ အဆုိပညာ ျပည့္၀ျခင္း ၊ မျပည့္၀ျခင္းနဲ႕ကို မဆုိင္ေတာ့တာ ။ ကံခၽြန္ နမူနာျပျပီး ေျပာပါရေစ ။ ကြယ္လြန္သူ ဦးဖူးအံ့ သီဆုိခဲ့တဲ့ ကြမ္းနဲ႕အခ်စ္ ဟာ ဆရာ ဦးဘုိခင္က ဦးဖူးအံ့ အတြက္ ေရးေပးခဲ့တဲ့ သီခ်င္းပါ ။
         အဲဒီ သီခ်င္းကို ကံခၽြန္ စျပီး နားေထာင္ရတာက ေစ်းခ်ိဳ အလယ္ေပါက္ ကထိန္မွာပါ ။ ဦးဖူးအံ့ က သီခ်င္းသာ ဆုိေနတာပါ ။ ကြမ္းစားက မပ်က္ပါဘူး ။ ဒါေၾကာင့္လည္း ကြမ္းနဲ႕အခ်စ္ သီခ်င္းကို ဦးဖူးအံ့ အတြက္ ေရးေပးတာပါ ။  “ ေစ်းခ်ိဳအလယ္မွာ .... ေလးပ်ိဳထယ္၀ါ ... မွန္လံုကားနဲ႕လာ .... ” ဆုိျပီး စကတည္းက  ဦးဖူးအံ့ရယ္ ဆုိတဲ့ေနရာရယ္  “ ကၽြန္ေတာ့္ကို ခ်စ္ရင္ေလ ... ပုလင္းေဆး နဲ႕ ကြမ္းေလး ယူခဲ့ပါ ... ” ဆုိတဲ့ အပိုဒ္မွာ ကြမ္းထုတ္ စားျပလုိက္တာရယ္ ၊ သက္ႀကီး ေတးသံရွင္ႀကီး တစ္ဦးဆုိတဲ့ အခ်စ္သီခ်င္းက မကလက္ဘဲ ၾကည္နဴးစရာ ျဖစ္ေနတာရယ္ ၊ အဲဒီ အျမင္ အဲဒီ ခံစားမွဳ ဦးဖူးအံ့ ရဲ႕ ( လူႀကီး ) သံကို နားစဲြေနေတာ့ ကံခၽြန္ရဲ႕ မိတ္ေဆြ ညီအစ္ကိုလုိ ခင္တဲ့ ခ်စ္သူငယ္ခ်င္း ( ကို ) သုေမာင္ ျပန္ဆုိေတာ့ ကံခၽြန္ နားေထာင္လုိ႕ မရေတာ့ပါဘူး ။ ကိုသုေမာင္ ညံ့လုိ႕ မဟုတ္ပါဘူး ။ ( အသံ ) ေကာင္းလြန္းေနလုိ႕ ။
         ဒါေၾကာင့္ ျပန္ဆုိေတးဟာ မူလ ေတးသံရွင္ကို ေက်ာ္လႊားနိဳင္ဖုိ႕ မလြယ္ပါဘူး ။ ( သုေလးေရ .... သည္းခံဟ ။ တစ္ျခားအဆုိေတာ္ နမူနာျပရင္ ဆုိလုိရင္း ေပ်ာက္ျပီး အျမင္ေစာင္းသြားမွာစုိးလုိ႕ သု ကို နမူနာထဲ ထည့္လုိက္ရတာပါ ။ ) ေနာက္ျပန္ဆုိတဲ့ လူကိုက ဘယ္ေလာက္ ေကာင္းေကာင္းပါ ။
         စဥ္းစားၾကပါ ။ ကံခၽြန္ ေစတနာနဲ႕ အႀကံျပဳတာပါ ။ ျပန္ဆုိေတးဆုိတာ ကိုယ့္ရဲ႕ အနဳပညာသမုိင္းစာမ်က္ႏွာမွာ အျခား အနဳပညာရွင္ရဲ႕ မွတ္တမ္းကို ကူးထည့္တာပါ ။ ေတးသံရွင္တုိင္း ကိုယ္ပိုင္သီခ်င္းမ်ားနဲ႕ ေအာင္ျမင္မွဳ မွတ္တုိင္ စုိက္ထူနိဳင္ၾကပါေစ ။

ကံခၽြန္
( အလင္းတန္းဂ်ာနယ္ )

No comments:

Post a Comment