Friday, May 24, 2019

ခ်စ္စရာ စာအုပ္



📚   ခ်စ္စရာ စာအုပ္  
                              ◼ လူထု ေဒၚအမာ

         အျငိမ့္လူရႊင္ေတာ္ ခ်စ္စရာက “ ကၽြန္ေတာ္သိေသာ လူရႊင္ေတာ္ႀကီးမ်ား နဲ႕ ကၽြန္ေတာ္ေခတ္ျပိဳင္ လူရႊင္ေတာ္မ်ား ” ဆိုျပီး စာအုပ္ တစ္အုပ္ ေရးထားပါတယ္ ။ ခ်စ္စရာဟာ ကၽြန္မတုိ႕ ၾကည့္ခဲ့တဲ့ အျငိမ့္ လူျပက္ တစ္ေယာက္ပါ ။ ျပီးေတာ့ ရွားရွားပါးပါး လူျပက္ထဲမွာ သူက ေခတ္ပညာတတ္ စာေရးနိဳင္တဲ့ လူျပက္ပါ ။ လူျပက္ ကို လူရႊင္ေတာ္လုိ႕  “ ျပက္ ” ဆုိတဲ့ စကားလံုးထက္ ေကာင္းေအာင္ ၊ လွေအာင္ ျပင္သံုးၾကတယ္ေလ ။ နိဳ႕ေပမယ့္ လူေတြထဲမွာ ႏွဳတ္က်ိဳးေနတာကေတာ့ လူျပက္ ပါပဲ ။

        ပဲြၾကည့္တဲ့ ပရိသတ္ ရယ္ရေအာင္ လုပ္တဲ့ လူရႊင္ေတာ္ေတြ လူမ်ိဳးအသီးသီးမွာ ရွိၾကပါတယ္ ။ ဒါေပမယ့္ ကၽြန္မ သိသေလာက္ေတာ့ အဲဒီ လူရႊင္ေတာ္ေတြက အမူအရာ နဲ႕ လူေတြ ရယ္ရေအာင္  လုပ္ျပၾကတာပါ ။ ကၽြန္မတို႕ လူရႊင္ေတာ္ေတြက စကားနဲ႕ ပရိသတ္ ရယ္ရေအာင္ လုပ္တာပါ ။ ဒါေၾကာင့္ ကၽြန္မက ကၽြန္မတုိ႕ လူရႊင္ေတာ္ေတြက ပညာပိုျမင့္္တယ္ ထင္တာပါပဲ ။ သူတုိ႕က စကားနဲ႕ ဆုိေတာ့ ဟန္ပန္အမူအရာနဲ႕ လုပ္ျပရတဲ့ လူရႊင္ေတာ္မ်ားထက္ ပိုျပီး က်ယ္ျပန္႕တယ္ ။ သူတုိ႕က လူမွဳေရး သာမက နိဳင္ငံေရးကိုပါ ေျပာနိဳင္ ျပက္နိဳင္ၾကသူေတြ မဟုတ္လား ။

        ကၽြန္မက ျမန္မာသဘင္ေတြနဲ႕ ပတ္သက္ျပီး ( ၁ ) ျပည္သူခ်စ္ေသာ အနဳပညာသည္မ်ား ( ၂ ) ေအာင္ဗလ  ဖုိးစိန္ စိန္ကတံုး ( ၃ ) ေရႊမန္းတင္ေမာင္ ( ၄ ) အျငိမ့္ ပ - ဒု ( ၅ ) ျမန္မာ့မဟာဂီတ ဆုိျပီး စာအုပ္ ငါးအုပ္ ေရးခဲ့တယ္ ။ ေနာက္ စာေရးဆရာ ေန၀င္းျမင့္ က ပလႅင္အျငိမ့္ ၊ ခုတင္အျငိမ့္ ၊ စင္အျငိမ့္ ဆုိျပီး အျငိမ့္အေၾကာင္း စာအုပ္တစ္အုပ္ေရးပါတယ္ ။ ခု ခ်စ္စရာ စာအုပ္ကေတာ့  ကၽြန္ေတာ္သိေသာ လူရႊင္ေတာ္ႀကီးမ်ား နဲ႕ ကၽြန္ေတာ္ႏွင့္ ေခတ္ျပိဳင္ လူရႊင္ေတာ္မ်ား တဲ့ ။ ဒါဆုိရင္ ျမန္မာ့သဘင္နဲ႕ ပတ္သက္ျပီး ေတာ္ေတာ္စံုသြားပါျပီ ။

        ဒါေပမယ့္ ခ်စ္စရာ မွာ ေရးစရာေတြ ရွိဦးမွာပါ ။ ေရးစရာ က်န္ေနေသးတာေတြကို ေရးပါဦးလုိ႕ပဲ တုိက္တြန္းခ်င္ပါေသးတယ္ ။

        သူ႕စာအုပ္ကို ဖတ္ရင္း ဆရာေတာ္ ေရႊကိုင္းသား ကိုလည္း သတိရလုိက္တာ ။ ကၽြန္မေရးခဲ့တဲ့ သဘင္စာအုပ္ေတြမွာ  တခ်ိဳ႕စာအုပ္ေတြရဲ႕ ေနာက္ပိုင္းမွာ အကၡရာစဥ္ မာတိကာနဲ႕ စာအုပ္ထဲပါတဲ့ ထူးျခားတဲ့ သဘင္ ေ၀ါဟာရေတြ ၊ ပညာသည္ေတြရဲ႕ အမည္ေတြ ၊ သီခ်င္းအမည္ေတြကို ထည့္ထားတာ ေတြ႕ပါလိမ့္မယ္ ။ အဲဒါ ကၽြန္မလုပ္တာ မဟုတ္ပါဘူး ။ ဆရာေတာ္ ေရႊကိုင္းသားက ကၽြန္မ စာအုပ္ ႐ုိက္ေနျပီဆုိရင္ ႐ုိက္ျပီးသမွ်ကို တစ္ေဖာင္စီ ေစာင့္ယူျပီး အဲဒီထဲက ပါသမွ် အမ်ားသံုး မဟုတ္တဲ့ ေ၀ါဟာရေတြ ၊ နာမည္ေတြ ၊ သီခ်င္းေတြကို ေစာင့္ေကာက္ျပီး အကၡရာစဥ္ မာတိကာ လုပ္ေပးပါတယ္ ။

        ခု ခ်စ္စရာ စာအုပ္မွာလည္း “ ဗလပ္ “ လုိ႕ ေခၚတဲ့ သူတုိ႕ သဘင္သား အခ်င္းခ်င္း ေျပာၾကတဲ့ စကားလံုးေတြ ၊ ေ၀ါဟာရေတြကို အကၡရာစဥ္ မာတိကာ နဲ႕ ေဖာ္ျပရင္ ေကာင္းမွာလုိ႕ ေအာက္ေမ့မိလုိ႕ပါ ။ မိန္းကေလးကို “ ဂဲြ ” တဲ့ ။ အရက္ကို “ ဇိုက္ ” တဲ့ ။ လူရႊင္ေတာ္ကို “ ယား ” တဲ့ ။ နာရီကို “ တုိင္း ” တဲ့ ဆုိတဲ့ စကားမ်ိဳးေတြေပါ့ ။

        ျပီးေတာ့ သူတုိ႕နဲ႕ ဆုိင္တဲ့ စကားေတြ ရွိေသးတယ္ ။ ပဲြကူးၾကမ္းတယ္ ။ ပဲြခ်ီစိတ္တယ္ ။ ပဲြဆက္မ်ားတယ္ ။ ေျခေကာက္လုိက္တယ္ စတာမ်ိဳးေတြေပါ့ ။

        ဒါေတြ အကၡရာစဥ္ မာတိကာ နဲ႕ ေဖာ္ျပရရင္ သိပ္ေကာင္းမွာ ။ ေနာက္ထပ္ ႏွိပ္ရရင္ လုပ္နိဳင္တဲ့သူက လုပ္ေစခ်င္တယ္ ။

        ခ်စ္စရာက ကၽြန္မ ေစာေစာက ေျပာခဲ့သလုိ လူရႊင္ေတာ္ထဲမွာ စာတတ္ဆံုးလူ ၊ ျပီးေတာ့ စာေရးတတ္တဲ့လူ ၊ သူေရးတဲ့ စာအုပ္ေတြကို ဖတ္ၾကည့္ရင္ လူျပက္ေကာင္းတဲ့ ပဲြတစ္ပဲြမက ၾကည့္ရသလုိပဲ ။ ျပီးေတာ့ သူ႕စာမ်ိဳးကို သူေရးမွပဲ ျဖစ္မွာပါ ။ ကၽြန္မတုိ႕က ၀င္ေရးလုိ႕ သူ႕လုိ ေကာင္းမွာ မဟုတ္ပါဘူး ။

        ကၽြန္မတို႕ ျမန္မာလူရႊင္ေတာ္ေတြရဲ႕ ပညာက တစ္မ်ိဳးပါ ။ ဘယ္ အတတ္ပညာနဲ႕မွ ႏွဳိင္းယွဥ္လုိ႕ မရပါဘူး ။ လူက အကင္းပါးရတယ္ ။ မ်က္ႏွာရိပ္ မ်က္ႏွာကဲ ခတ္တတ္ရတယ္ ။ ကို္ယ့္မ်က္ႏွာကလည္း တစ္ဖက္သားရဲ႕ စကားကို လုိသလုိ ခံေပးရတယ္ ။ စကားတတ္ရတယ္ ။ အၾကားအျမင္ ဗဟုသုတ ဆုိတာကလည္း ခပ္လုိ႕ ဘယ္ေတာ့မွ မကုန္နိဳင္တဲ့ အုိးလုိပဲ တစ္သက္လံုး စုေဆာင္း ရွာမွီးေနရတာပါ ။ ျပီးေတာ့ အဆုိ ၊ အက ၊ အတီး စတဲ့ သဘင္ပညာကိုလည္း အားလံုး တီးမိေခါက္မိရတယ္ ။ လူရႊင္ေတာ္ လုပ္မယ္ဆုိရင္ ႏဳွတ္ဆိတ္ျပန္ဖုိ႕လည္း လုိေသးတယ္ ။ တခၤနဳပၸတၱိကလည္း အလြန္ေကာင္းမွ ၊ ႏွဳတ္အာကလည္း ရဲမွ ၊ လာဘ္ကလည္း ျမင္မွ ၊ လူရႊင္ေတာ္ လုိအပ္တာေတြ ေရးလုိ႕ ကုန္နိဳင္စရာ မရွိပါဘူး ။ လူရႊင္ေတာ္ဆုိရင္ စကားပီပီသသ ေျပာနိဳင္ရမယ္ ။ အာစ လွ်ာစ ေကာင္းရမယ္ ။ လူရႊင္ေတာ္ ဆုိျပီး စကားကို ဗလံုးဗေထြး ၊ ၀ါးလံုးေခ်းသုတ္ ေျပာတတ္လုိ႕ကေတာ့ မျဖစ္ဘူး ။ အျငိမ့္သဘင္မွာ လူရႊင္ေတာ္ေကာင္းရင္ မင္းသမီး မေကာင္းတာကိုေတာင္မွ ပရိတ္သတ္က သည္းခံျပီး ၾကည့္ပါတယ္ ။

       မႏၱေလးမွာ အျငိမ့္ ၃၀ ၊ ၄၀  ေလာက္ ရွိခဲ့တယ္ ။ ထိပ္ဆုိတဲ့ မင္းသမီးေတြက ေလဘာတီ မျမရင္ ၊ ဥကၠလာ ေအးၾကည္ တုိ႕ ၊ ၾသဘာေသာင္း တုိ႕ နာမည္ၾကီးတဲ့ အခ်ိန္ကေတာ့ လူရႊင္ေတာ္ေတြကလည္း လူေကာင္းေတြ ၊ ည ၁၂ - နာရီ မွ အျငိမ့္ သိမ္းတယ္ ။ ျပီးေတာ့ အျငိမ့္တစ္ပဲြမွ တစ္ညကို ေငြ ေလးငါးဆယ္ ေပးရတာ ။ ခုေခတ္မ်ား အျငိမ့္ကလည္း မုိးအလင္း ကသတဲ့ ။

        အျငိမ့္မွာ ပါတာက စတိတ္႐ွိဳး ၊ ျပီးေတာ့ ေအာ္ပရာ ၊ ျပီးေတာ့ ျပဇာတ္ ၊ ကားလိပ္ေတြ ၊ မီးေတြ ၊ အျပင္အဆင္ေတြကလည္း မ်ားမွမ်ား ၊ ဟုိတုန္းက ႀကံဳရတဲ့ အျငိမ့္နဲ႕ ဘာမွ အဆိုင္ေတာ့ဘူး ။ ျပီးေတာ့ မႏၱေလးမွာေတာင္ ခုေခတ္ အျငိမ့္ဟာ လက္ တစ္ဖက္စာေလာက္ ရွိေတာ့သတဲ့ ။

        ဒါေၾကာင့္ ခ်စ္စရာေရ အျငိမ့္ ခြန္းေထာက္ ဆုိတာကို နမူနာေလး တစ္ပုဒ္ ၊ ႏွစ္ပုဒ္ ေနာက္စာအုပ္မွာ ေရးထည့္လုိက္ပါဦး ။ ပဲြရဲ႕ ပရိကံ က ဘယ္လုိေျပာၾကတယ္ ဆုိတာမ်ိဳးေလးလည္း ဒီေခတ္ ကေလးေတြ ဆ၀ါးၾကည့္ရေအာင္ ေရးျပလုိက္ပါဦးလုိ႕ မွာခ်င္ေနမိတယ္ ။ မင္းသမီး ေခၚေတာ့ ဘယ္လုိ ေခၚၾကတယ္ ဆုိတာမ်ိဳးေတြလည္း ပါေစခ်င္ပါရဲ႕ ။

        တစ္ေလာက အိမ္နားနီးနီးက အရပ္က ဘုရားပဲြမွာ ဇာတ္ပဲြ ပါသတဲ့ ။ သြားမၾကည့္ျဖစ္ပါဘူး ။ အိပ္တာပါပဲ ။ ဒါေပမယ့္ ဇာတ္နဲ႕ ကိုယ္နဲ႕က တစ္ျပေလာက္ေ၀းတာမုိ႕ အိပ္ေပမယ့္ အသံေတြက ၾကားေနရတာ ။ ကို္ယ္ကလည္း လူႀကီးဆုိေတာ့ သူတုိ႕ တစ္ညလုံးက ထြက္တဲ့အသံကို ေမွးေမွးနဲ႕ တစ္ညလံုး ၾကားေနတာပဲ ။ နိဳ႕ေပမယ့္ အဲဒီၾကားထဲ အသံေတြက အရင္က ၾကားေနက် ဇာတ္သံမ်ိဳး တစ္ခုမွ မဟုတ္ေတာ့ဘူး ။ ဇာတ္ဆိုျပီး ႏွစ္ပါးသြားနဲ႕ ငုိခ်င္း ခ်တာမွ ရွိေသးရဲ႕လားလုိ႕ ေအာက္ေမ့မိတယ္ ။ မုိးလင္းခါနီးအထိ အျမန္ စည္းေတြနဲ႕ ေခတ္ဂီတအသံေတြခ်ည္း ၾကားေနရတယ္ ။

        ဟိုတုန္းကေတာ့ နတ္ကေတာ္ ထြက္ေနျပီဆုိရင္ ဘယ္ႏွနာရီဆုိတာ အေ၀းက ၾကားတဲ့လူတုိင္း သိတယ္ ။ ယိမ္းထြက္ေနျပီ ၊ ျပည္တည္ေနျပီ ၊ ႏွစ္ပါးသြားေနျပီ ၊ စခန္းခ်ျပီ ၊ အပူတုိက္ေရာက္ျပီဆုိတာဟာ ဘယ္ႏွနာရီေလာက္လုိ႕ နာရီကို မေမးဘဲနဲ႕ အခ်င္းခ်င္းေျပာၾကတဲ့ နာရီေျပာစကားမ်ိဳးပါ ။ အျငိမ့္မွာလည္း ထုိနည္းလည္းေကာင္းပါပဲ ။

        ဘာျဖစ္ျဖစ္ မွတ္တမ္းမွတ္ရာပဲ က်န္က်န္ ခ်စ္စရာေရ ေရးစရာရွိတာေလးေတြေတာ့ ေရးထားပါဦးကြယ္လုိ႕ ေျပာလုိက္ပါတယ္ ။


       လူထု ေဒၚအမာ

      အေတြးအျမင္ စာေစာင္ ၊ စာစဥ္ ( ၁၆၅ )

      ၂၀၀၄ ၊ ဇန္န၀ါရီလ

No comments:

Post a Comment